Δημιουργήστε ένα βιώσιμο πλάνο marketing για το κατάλυμά σας, το οποίο να είναι συνεπές με τη γενική επιχειρηματική στρατηγική σας

8 mins read

Είτε καλείστε να διευθύνετε ένα μικρό, μεμονωμένο ξενοδοχείο, είτε ένα μεσαίου μεγέθους κατάλυμα, είτε μια μεγάλη ξενοδοχειακή αλυσίδα, υπάρχουν ορισμένες καθημερινές προκλήσεις που αναπόφευκτα χρειάζεται να αντιμετωπίσετε ως ξενοδόχος. Αυτές περιλαμβάνουν την ενοικίαση δωματίων, την ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών και την επίτευξη των επιχειρηματικών σας στόχων.

Οι εν λόγω επιχειρηματικοί στόχοι δεν πρέπει να δημιουργούνται τυχαία ή ενστικτωδώς. Αντίθετα, το marketing plan που θα ακολουθήσετε χρειάζεται να είναι εποικοδομητικό και να επικεντρώνεται στα πιο σημαντικά στοιχεία. Τα στοιχεία που πρέπει να προσέξετε κατά τη σύνθεσή του είναι πολυάριθμα, γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη επαρκούς συγκέντρωσης και αρκετού χρόνου για την υλοποίησή του.

Η δημιουργία ενός πλάνου για το ξενοδοχείο σας, ωστόσο, θα βοηθήσει να λειτουργήσετε πιο αποτελεσματικά και μεθοδικά, γεγονός ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του καταλύματός σας. Όμως, η πράξη της δημιουργίας του σχεδίου από μόνη της φυσικά δεν αρκεί. Το marketing plan θα πρέπει να ενημερώνεται τακτικά (π.χ. μία φορά το χρόνο) και να είναι συνεπές με τη γενική επιχειρηματική στρατηγική σας. Με τον καιρό, θα προκύψουν τα επιθυμητά αποτελέσματα και θα αποδειχθεί πως είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για να διατηρήσετε τη θέση σας στον σκληρά ανταγωνιστικό ξενοδοχειακό κλάδο.

*Sponsored

Η εταιρεία 4Hoteliers είναι μία δυναμική εταιρεία ανάπτυξης και διαχείρισης τουριστικών καταλυμάτων, η οποία διαμορφώνει τη συνολική στρατηγική της επιχείρησής σας, έτσι ώστε να πετύχετε υψηλή κερδοφορία. Η 4Hoteliers προσφέρει μία μεγάλη γκάμα υπηρεσιών Consulting & Management με τη βοήθεια επαγγελματιών με πολυετή εμπειρία στον ξενοδοχειακό κλάδο.

Ανάμεσα στις διαθέσιμες υπηρεσίες της 4Hoteliers θα βρείτε τη προώθηση πωλήσεων, διαχείριση ενός ή περισσοτέρων ξενοδοχείων, υποστήριξη λειτουργίας των τμημάτων, προετοιμασία του ξενοδοχείου κατά τη προ-λειτουργική περίοδο, business development και ειδική προώθηση για καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Από τις διαθέσιμες υπηρεσίες της εταιρείας 4Hoteliers, οι οποίες ομολογουμένως είναι όλες χρήσιμες για τον ξενοδόχο, σε αυτό το άρθρο θα εστιάσουμε στη προώθηση των πωλήσεων, η οποία σχετίζεται άμεσα με το θέμα του άρθρου. Η εταιρεία 4Hoteliers αναλαμβάνει τον σχεδιασμό της εμπορικής πολιτικής του ξενοδοχείου, πάντοτε σε συνεργασία με το ίδιο ξενοδοχείο και προσφέρει:

  1. Πωλήσεις μέσω Internet:
    Με την βοήθεια σύγχρονων εργαλείων αλλά και σε συνάρτηση με την πολυετή εμπειρία των στελεχών της, η 4Hoteliers παρέχει πρόσβαση σε GDS (Global Distribution System) με το οποίο συνεργάζονται γραφεία από όλο τον κόσμο, αλλά και στα περισσότερα ΙDS συστήματα πωλήσεων.
  2. Contracting:
    Αφού μελετήσει τις συμφωνίες σας με ταξιδιωτικά γραφεία και Τour Οperators, η 4Hoteliers προτείνει και αναλαμβάνει την υλοποίηση νέων συμβολαίων με σκοπό τη αύξηση των πωλήσεων και τη βελτιστοποίηση των εσόδων σας.
  3. Online κρατήσεις:
    Δίνεται η δυνατότητα ενσωμάτωσης booking engine στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου για online κρατήσεις χωρίς την παρέμβαση του ξενοδόχου. Ενώ παρέχονται και πρόσθετες υπηρεσίες όπως Search Engine Optimization, και διαχείριση Web Campaigns..

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

 

Πώς να δημιουργήσετε ένα marketing plan ξενοδοχείου

Photo Credits: DigitalTerai

  • Μάθετε πού βρίσκεστε

Για να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες στο κατάλυμά σας, πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν τα ακριβή σας δεδομένα και πληροφορίες. Σήμερα, ένας ταξιδιώτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε πολλά κανάλια για να κάνει την κράτησή του. Έτσι, δεν ανταγωνίζεστε μόνο τους τοπικούς ξενοδόχους, αλλά και τους OTAs και τα metasearch sites. Όσον αφορά την τεχνολογία, τον προϋπολογισμό σας και το κοινό στο οποίο στοχεύετε, πρέπει να γνωρίζετε ακριβώς πού βρίσκεστε. Αυτό είναι το πρώτο βήμα για να καταλήξετε σε περιεκτικές και αποτελεσματικές ιδέες για το marketing plan του ξενοδοχείου σας. 

  • Ορίστε τους στόχους σας

Θα χρειαστεί να παρατηρήσετε και να αναλύσετε ό,τι συσχετίζεται με το ξενοδοχείο σας, κάνοντας μερικές ερωτήσεις στον εαυτό σας όπως: ποιο είναι το κοινό, οι μελλοντικοί πελάτες που επιθυμείτε να προσελκύστε; Ποιο μπορεί να είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα συγκριτικά με τα υπόλοιπα ξενοδοχεία; Επιπλέον, ποιοι είναι οι άμεσοι και ποιοι οι έμμεσοι ανταγωνιστές σας; Απαραίτητο είναι ακόμα να κατανοήσετε την ακριβή σας ειδίκευση και τις υπηρεσίες που θα μπορούσατε να βελτιώσετε. Τέλος, ρωτήστε τον εαυτό σας τι προσπαθείτε να επιτύχετε οικονομικά σε ένα έτος. 

  • Εφαρμογή του σχεδίου

Ενώ προσπαθείτε να επιτύχετε έναν μεγαλύτερο στόχο, είναι σημαντικό να κάνετε μικρά αλλά σταθερά βήματα. Θα πρέπει να διαμορφώσετε νοητικά αποτελεσματικές στρατηγικές με συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο. Είναι σημαντικό να είστε φιλόδοξοι, προσπαθώντας παράλληλα να διατηρήσετε μια λογική λίστα προτεραιοτήτων, η οποία να αλληλοσυνδέεται με τη συνολική επιχειρηματική σας στρατηγική.

Tip: Φυσικά και θα μπορούσατε ακόμη και να έρθετε σε επαφή με ένα συμβουλευτικό γραφείο για βοήθεια — είναι πιο ασφαλές, ενώ ταυτόχρονα μειώνονται οι πιθανότητες ληψης λανθασμένων  αποφάσεων. 

  • Αξιολόγηση των οικονομικών επιπτώσεων

Ένα σχέδιο μάρκετινγκ ξενοδοχείου είναι ο οδηγός σας για το μέλλον. Ο ξενοδοχειακός κλάδος εξελίσσεται γρήγορα με τις ταχέως μεταβαλλόμενες τάσεις, επομένως είναι σημαντικό να μην σταματάτε να κυνηγάτε καινούργιους στόχους και να αναπτύσσετε συνεχώς νέες στρατηγικές. Οφείλετε, επίσης, να λάβετε υπ´ όψιν το οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό περιβάλλον που σχετίζεται με την επιχείρησή σας. Χρειάζεται να προσαρμόζεστε στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις και καταστάσεις. Ο οικονομικός αντίκτυπος μπορεί να σας δείξει την επιτυχία ή τις ελλείψεις της στρατηγικής σας.

Τα βασικά στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνει κάθε marketing plan ξενοδοχείου

 

  • Μια επαγγελματική ιστοσελίδα για άμεσες κρατήσεις 

Ένας φιλόξενος, εξυπηρετικός, ενημερωτικός και πάνω απ’ όλα φιλικός προς τον χρήστη ιστότοπος θα προσελκύσει περισσότερους πελάτες. Σας δίνει την ευκαιρία να μειώσετε τις προμήθειες των OTAs, ενώ επηρεάζει άμεσα τα έσοδα σε θετικό βαθμό.

  • Ισχυρή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν τη δύναμη να αυξήσουν εκθετικά την εμβέλεια και την προβολή ενός καταλύματος. Είναι σημαντικό να ενθαρρύνετε τους ευχαριστημένους επισκέπτες να μοιράζονται τις εμπειρίες τους σε διάφορες πλατφόρμες.

  • Ανταγωνιστικό reputation management 

Αν κάποιοι από τους επισκέπτες σας είναι αναστατωμένοι μετά τη διαμονή τους, πρέπει να αναλάβετε άμεσα δράση. Οι άνθρωποι ξεσπούν γρήγορα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Αν και είναι αναπόφευκτο να υπάρχει κάποια αρνητική κριτική μια στο τόσο, είναι καλό να είστε προληπτικοί και ανοιχτοί στην κριτικήμην αφήνετε σχόλια αναπάντητα.

  • Email marketing

Ενώ πρέπει να επινοείτε συνεχώς στρατηγικές για την αύξηση των κρατήσεων, είναι σημαντικό να μην ξεχνάτε τους προηγούμενους πελάτες. Προκειμένου να οικοδομήσετε μια σταθερή βάση πελατών που επιστρέφουν, είναι σημαντικό να διατηρήσετε σχέσεις με τους πελάτες που είχατε στο παρελθόν. 

  • Στρατηγικές διαφημίσεις και Display Ads 

Οι διαφημίσεις αναζήτησης και προβολής είναι ο τέλειος τρόπος για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας. Προσπαθήστε να στοχεύσετε σε λέξεις-κλειδιά που σας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό.

  • Ενημερώστε τη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ

Τα νέα συστήματα διαχείρισης καταλυμάτων, οι μηχανές κρατήσεων, τα Channel Managers και άλλα εργαλεία, μπορούν να σας βοηθήσουν να αναπτύξετε σταθερά σχέδια ψηφιακού μάρκετινγκ, να βελτιώσετε την υπάρχουσα κατάσταση και παράλληλα να μειώσετε το συνολικό κόστος.

Τελευταίες τάσεις στη βιομηχανία φιλοξενίας

  • Ακολουθήστε την τάση των κινητών τηλεφώνων

Είτε πρόκειται για μια εφαρμογή, είτε για κανονική περιήγηση, οι άνθρωποι λατρεύουν να χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους για να βρίσκουν προσφορές και να κάνουν αγορές. Μάλιστα, σύμφωνα με την Google, πάνω από το 50% των κατόχων smartphone χρησιμοποιούν κινητές συσκευές για ερωτήματα και δραστηριότητες που σχετίζονται με ταξίδια.

  • Αύξηση των διεθνών ταξιδιωτών

Από την αλλαγή του αιώνα, τα διεθνή ταξίδια βρίσκονται σε άνοδο. Έτσι, είναι σημαντικό για τους ξενοδόχους να παρέχουν υπηρεσίες σε διάφορες γλώσσες και να προσαρμόζουν τις εμπειρίες των ταξιδιωτών στις μοναδικές τους ανάγκες και τον πολιτισμό τους. 

  • Η σπουδαιότητα και η συμμετοχή της τεχνολογίας 

Είναι σημαντικό να συνδέετε τις συσκευές και τις πλατφόρμες σας μεταξύ τους. 

Πρόσφατα, τα μικρά και οικονομικά ξενοδοχεία άρχισαν να προσφέρουν ψηφιακές υπηρεσίες θυρωρού και υπηρεσίες check-in μέσω κινητού τηλεφώνου. Οι κάρτες υψηλής τεχνολογίας, τα chatbots, η είσοδος δωματίου χωρίς κλειδί και τα εργαλεία κρατήσεων αποτελούν μέρος αυτών.

*Sponsored

Η εταιρεία 4Hoteliers είναι μία δυναμική, αμιγώς ελληνική και αποδεδειγμένα αποτελεσματική εταιρεία ανάπτυξης και διαχείρισης ξενοδοχειακών, αλλά και τουριστικών καταλυμάτων. Απασχολεί συνεργάτες υψηλής επιστημονικής και τεχνικής κατάρτισης, με μεγάλη εμπειρία, τόσο στον χώρο της φιλοξενίας, όσο και στον χώρο των νέων τεχνολογιών.

H εταιρεία 4Hoteliers, λειτουργεί με βασικό γνώμονα την ανάπτυξη, τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση των πωλήσεων αλλά και της λειτουργίας ενός ξενοδοχείου. Διαμορφώνει την συνολική στρατηγική της επιχείρησης δημιουργώντας συγκριτικά πλεονεκτήματα μέσω της επανασχεδίασης των λειτουργικών πόρων ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς και να ικανοποιούν τις προσδοκίες των ιδιοκτητών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

 

Κατακλείδα – Επίλογος

Συνοψίζοντας, μόλις καταφέρετε να εφαρμόσετε με επιτυχία το marketing plan του ξενοδοχείου στην καθημερινή σας εργασία, δεν πρέπει να ξεχάσετε να παρατηρείτε προσεκτικά τον αντίκτυπο των μέτρων σας. Μόνο όταν οι στρατηγικές σας επιφέρουν πραγματικές βελτιώσεις και έχετε καταφέρει να αποκτήσετε το επιθυμητό κέρδος, μπορείτε να θεωρήσετε ότι η εφαρμογή του σχεδίου μάρκετινγκ του ξενοδοχείου σας ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Μέχρι να συμβεί αυτό, να είστε τυπικοί, να μη διστάζετε να αμφισβητείτε τους διατυπωμένους στόχους και να τους προσαρμόζετε στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να εγγυηθείτε ότι έχετε κάνει ό,τι περνάει από το χέρι σας για να αξιοποιήσετε πλήρως τις δυνατότητες του ξενοδοχείου σας