Χρησιμοποιήστε newsletters ώστε να απευθυνθείτε σε μεγαλύτερο αριθμό ταξιδιωτών και να αυξήσετε τις συνολικές πωλήσεις και τα έσοδά σας!

Στο διαδίκτυο μπορεί κανείς να βρει πολλές online υπηρεσίες που βοηθούν τους ξενοδόχους να δημιουργήσουν συναρπαστικά Ξενοδοχειακά newsletters, ώστε να βρίσκονται σε επαφή με τους προηγούμενους επισκέπτες τους ή και για την εύρεση νέου πελατολογίου. Τα newsletters είναι ο πιο άμεσος διαδικτυακός τρόπος επικοινωνίας με το κοινό σας, κάνοντας το ξενοδοχείο σας πιο ανεξάρτητο και κερδοφόρο από ποτέ.

Αλλά ποια είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία που ένας ξενοδόχος θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη, προκειμένου να αποκτήσει το μέγιστο δυνατό όφελος από τις καμπάνιες με newsletters;

Βήμα 1: Δημιουργήστε τη βάση δεδομένων του ξενοδοχείου σας, βασιζόμενοι στα ποιοτικά κοινά

Το πιο σημαντικό στοιχείο για μια αποτελεσματική newsletter καμπάνια είναι να έχετε μια ποιοτική λίστα επαφών, με παραλήπτες που πραγματικά ενδιαφέρονται για το ξενοδοχείο σας. Είναι σημαντικό να έχετε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε για τους επισκέπτες σας, ώστε να αποστέλλετε αποτελεσματικά και στοχευμένα μηνύματα, τα οποία θα κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους. Επομένως, αφού προσδιορίσετε τις πληροφορίες που επιθυμείτε να γνωρίζετε σχετικά με το κοινό σας, επιλέξτε τα κανάλια μέσω των οποίων θα συλλέξετε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες και δεδομένα γίνεται.

  1. Οι επισκέπτες του ξενοδοχείου σας: Είναι πολύ σημαντικό να κρατάτε τις σωστές πληροφορίες από όλους τους ταξιδιώτες που έχουν μείνει στο ξενοδοχείο σας. Αυτοί είναι οι πιο πιστοί σας πελάτες, που ενδεχομένως θα επισκεφθούν ξανά το ξενοδοχείο σας ή θα το προτείνουν σε φίλους και γνωστούς. Ζητήστε την ηλεκτρονική διεύθυνση των επισκεπτών κατά τη διάρκεια του check in και επιβραβεύστε τους, αποστέλλοντας με e-mail ένα κουπόνι για δωρεάν ποτό στο bar του ξενοδοχείου. Έτσι, θα δημιουργήσετε μια καλή ψηφιακή σχέση με τον πελάτη!
  2. Οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σας: Είναι γεγονός ότι χιλιάδες ταξιδιώτες επισκέπτονται την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας κάθε χρόνο. Σκεφτείτε έναν έξυπνο τρόπο για να τους οδηγήσετε να εγγραφούν στα e-mail σας και να κεντρίσετε την προσοχή τους με εκπτώσεις, προσφορές ή επιπλέον περιεχόμενο. Συλλέξτε όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες είναι εφικτό και χτίστε μια βάση δεδομένων με πιθανούς μελλοντικούς επισκέπτες του ξενοδοχείου σας.
  3. Νέα Κοινά: Το διαδίκτυο καθιστά τη διαδικασία εύρεσης νέου κοινού, με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που σας ενδιαφέρουν, πολύ εύκολη. Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να συλλέξετε όσο το δυνατόν περισσότερες επαφές και να κάνετε την εγγραφή τους χρήσιμη, προσφέροντας ειδικές παροχές και προτερήματα εφόσον μένουν σε επαφή με το ξενοδοχείο σας.

SMART TIP | Μην αμελήσετε να κατηγοριοποιήσετε τη βάση δεδομένων σας με το σωστό τρόπο, που θα σας επιτρέψει να δημιουργήσετε πιο εξατομικευμένα μηνύματα, κεντρίζοντας εύκολα την προσοχή του κοινού σας. Μέσα στα διάφορα στοιχεία που καταχωρείτε, όπως το όνομα, τη χώρα και την ηλικία, μην παραλείψετε να αποθηκεύσετε την πηγή της επαφής, ώστε να έχετε γνώση του βαθμού του engagement της κάθε επαφής με το ξενοδοχείο.


Βήμα 2: Ορίστε μια επικοινωνιακή στρατηγική βασισμένη στο προφίλ του κάθε παραλήπτη

Είναι πολύ σημαντικό να έχετε ένα συγκεκριμένο πλάνο στην επικοινωνιακή στρατηγική των newsletters σας. Να έχετε κατά νου πως ο μέσος άνθρωπος δέχεται χιλιάδες ηλεκτρονικά μηνύματα κάθε χρόνο, επομένως θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα πλάνο το οποίο θα είναι χρήσιμο και όχι ενοχλητικό.

  1. Concierge emails: Εάν ένας συνδρομητής είναι τρέχων επισκέπτης, στείλτε του email με όλες τις σημαντικές πληροφορίες που αφορούν το ξενοδοχείο σας, δίνοντας συμβουλές που θα βελτιστοποιήσουν τη διαμονή του στο κατάλυμα. Μην ξεχάσετε να διατηρήσετε τον ενθουσιασμό του σε υψηλά επίπεδα και να έχετε κατά νου πως ο επισκέπτης βρίσκεται ήδη σε διακοπές, επομένως έχει ανάγκη από κάτι ανάλαφρο και εύκολο στην ανάγνωση.
  2. Email Πωλήσεων: Οι προσφορές είναι πάντα ευπρόσδεκτες και οι ταξιδιώτες τις αγαπούν ιδιαιτέρως. Δημιουργήστε ποιοτικές, ελκυστικές και ποικίλες προσφορές, ενώ παράλληλα δημιουργήστε ένα διαφορετικό πλάνο για την κάθε κατηγορία συνδρομητών (τρέχοντες επισκέπτες, επισκέπτες ιστοσελίδας, νέες επαφές).
  3. Email αναψυχής: Αυτά τα mail κάνουν τους ταξιδιώτες να ονειρεύονται να διαμείνουν στο ξενοδοχείο σας, παρουσιάζοντας ενδιαφέροντα στοιχεία και περιεχόμενο για το κατάλυμά σας. Βεβαιωθείτε πως έχετε κάτι πραγματικά ξεχωριστό να παρουσιάσετε, κάθε φορά που θα αποφασίζετε να στέλνετε ένα τέτοιο newsletter.

SMART TIP | Αφού τα περισσότερα εργαλεία αποστολής newsletters επιτρέπουν να χτίσετε αυτοματοποιημένα συστήματα αποστολής, δημιουργήστε ένα email “Καλωσορίσματος” για κάθε μια από τις κατηγορίες των συνδρομητών σας, ξεκινώντας έτσι μια καλή και άμεση επικοινωνία από την αρχή. Για παράδειγμα, εάν ο παραλήπτης είναι τρέχων επισκέπτης του ξενοδοχείου σας, στείλτε του μερικά ‘freebies’ ή προωθήστε κάποιες ειδικές εκπτώσεις στους νέους ταξιδιώτες που έχετε προσεγγίσει μέσα από τα social media. Εάν οι εγγραφές προέρχονται από την ιστοσελίδα σας, τότε στείλτε άμεσα μια προσφορά με περιορισμένο χρόνο εξαγοράς, ώστε να ενισχύσετε το ενδεχόμενο για μια νέα άμεση κράτηση.


Chesa Stuva Colani, Madulain, Switzerland

Chesa Stuva Colani, Madulain, Switzerland

Βήμα 3: Δώστε προσοχή στο ενδιαφέρον περιεχόμενο και τον εντυπωσιακό σχεδιασμό

Όποιο και αν είναι το μήνυμα που θέλετε να στείλετε, ανεξάρτητα από το κοινό στο οποίο αναφέρεται, θα πρέπει να είναι υψηλής αισθητικής και να έχει ένα κατανοητό, σαφές και ενδιαφέρον περιεχόμενο. Δουλέψτε κάθε newsletter ξεχωριστά και έχετε κατά νου πως τα ενημερωτικά δελτία του ξενοδοχείου σας αντικατοπτρίζουν την ταυτότητα του καταλύματός σας.

  1. Οπτικός Σχεδιασμός: Δημιουργήστε ένα διαφορετικό δημιουργικό για κάθε κατηγορία newsletter που στέλνετε. Οι οπτικές ανάγκες ενός ενημερωτικού δελτίου πωλήσεων είναι εντελώς διαφορετικές από εκείνες του newsletter αναψυχής, και αυτό είναι κάτι που χρειάζεται προσεκτική δουλειά ώστε να γίνει σωστά.
  2. Κείμενα: Μην χρησιμοποιείτε εκτεταμένα και πολύπλοκα κείμενα, καθώς είναι πολύ πιθανό να χάσετε το ενδιαφέρον του κοινού σας. Τα περισσότερα newsletters διαβάζονται σε φορητές συσκευές, οπότε τα κείμενα θα πρέπει να είναι άμεσα και περιεκτικά.
  3. Προσφορές: Δώστε στις προσφορές σας την αναγκαία αξιοπιστία. Ορίστε μια σύντομη προθεσμία ή συμπεριλάβετε ένα κουπόνι στο email σας, δίνοντας έτσι προστιθέμενη αξία στην επικοινωνία. Φροντίστε να μην στέλνετε φτωχικές προσφορές και βεβαιωθείτε πως τις χρησιμοποιείτε μόνο όταν αισθάνεστε γενναιόδωροι.

SMART TIP | Μεγιστοποιήστε το επίπεδο εξατομίκευσης αποστέλλοντας προσωπικά email που να αναφέρονται στον παραλήπτη με το όνομά του (οι περισσότερες υπηρεσίες Newsletter παρέχουν αυτή την επιλογή). Αυτά τα εξατομικευμένα emails έχουν αυξημένες πιθανότητες να διαβαστούν, καθώς δεν παραπέμπουν σε διαφήμιση ή spam. Στείλτε τα εξατομικευμένα email, προσαρμόζοντάς τα σε κάθε κατηγορία παραληπτών και αποκομίστε τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα από την κάθε καμπάνια newsletter.