Με την παγκόσμια βιομηχανία κρασιού να βαδίζει με σταθερή και ανοδική πορεία, οι οινόφιλοι ανά τον κόσμο καταναλώνουν όλο και περισσότερο κρασί, μελετώντας σε βάθος και τη φιλοσοφία του. Δείτε λοιπόν, πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε το κρασί, για να αυξήσετε τις πωλήσεις στο ξενοδοχείο σας και να οδηγηθείτε στην κερδοφορία.

7 mins read

Μέσα από αυτή την παγκόσμια «Οινοφιλική τάση», παρουσιάζεται μια μοναδική ευκαιρία για τα ξενοδοχεία να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, προσφέροντας παράλληλα εξαιρετικές και σε πολλές περιπτώσεις, τοπικές και αυθεντικές εμπειρίες στους πελάτες τους.

Οι ελληνικοί αμπελώνες και οι παραγωγοί έχουν αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, με μεγάλες διακρίσεις στο εξωτερικό, εξαιρετικές κριτικές και αποδοχή από παγκόσμιους οργανισμούς και sommelier. Έτσι, τα ξενοδοχεία μπορούν να προσφέρουν εξαιρετικής ποιότητας κρασιά και να προωθήσουν τους τοπικούς παραγωγούς σε συνδυασμό με αύξηση του κέρδους τους λόγω της πολύ καλής σχέσης τιμής – ποιότητας. Ας δούμε λοιπόν κάποιες απλές κινήσεις τις οποίες μπορείτε να πραγματοποιήσετε, ώστε να αυξήσετε τις πωλήσεις στα διάφορα τμήματα του ξενοδοχείου σας.

TIP #1. Ενθαρρύνετε το προσωπικό σας να μελετήσει τον “κόσμο του κρασιού”

Όπως σε κάθε περίπτωση καλού πωλητή, έτσι και το προσωπικό του ξενοδοχείου,  θα πρέπει να εκπαιδευτεί στα μυστικά του κρασιού. Ο σύγχρονος επισκέπτης που είναι φίλος του κρασιού έχει ήδη πολλές γνώσεις, εμπειρίες και κατ’ επέκταση απαιτήσεις, τόσο από το κρασί που θα του προτείνουμε, όσο και από τον άνθρωπο που θα του το προτείνει. Σαν αποτέλεσμα, για να μπορέσει οποιοσδήποτε δουλεύει στον επισιτισμό να προωθήσει κάποιο συγκεκριμένο κρασί, θα πρέπει να έχει όλες τις απαραίτητες γνώσεις για τον οίνο όπως είναι οι ποικιλίες, τα αρώματα, τα πιάτα με τα οποία μπορεί να συνδυαστεί, τα οινοποιεία προέλευσης και οι χρονολογίες. Με αυτόν τον τρόπο ο επαγγελματίας του επισιτισμού θα έχει την ικανότητα να εξηγήσει στον επισκέπτη του, τους λόγους που μια ετικέτα είναι κατάλληλη για την περίσταση, κάποιες φορές να «δικαιολογήσει» την τιμή της και πολλές φορές ακόμα και να «εκπαιδεύσει» τον λιγότερο έμπειρο πελάτη.

TIP #2. Οργανώστε sessions οινογνωσίας και αυξήστε τις πωλήσεις του ξενοδοχείου σας

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν αρκετές πληροφορίες σχετικά με το κρασί. Πώς πρέπει να διαβάσουν μία ετικέτα, πώς θα καταλάβουν τα αρώματα κάθε ποικιλίας και με ποιο πιάτο θα πρέπει να το συνδυάσουν. Είναι επίσης σημαντικό οι επαγγελματίες να αντιληφθούν το πώς αξιολογείται η ποιότητα του κρασιού και πώς καθορίζεται η αξία του. Ένας πολύ καλός τρόπος λοιπόν για να δημιουργήσετε ενθουσιασμό αλλά και να ενισχύσετε -μέσω αυτού του ενθουσιασμού- τις πωλήσεις των κρασιών μέσα στο ξενοδοχείο σας, είναι να οργανώνετε τακτικά δοκιμές κρασιού, ώστε να μπορούν να μαθαίνουν περισσότερα για αυτό οι ταξιδιώτες αλλά και οι ντόπιοι. Αυτές μπορούν να οργανωθούν σε κάποιο ιδιαίτερο, αλλά και λειτουργικό σημείο του ξενοδοχείου.

Οι δοκιμές μπορούν να γίνουν με χρέωση ή χωρίς, ανάλογα με τον τύπο ή την κατηγορία της ετικέτας την οποία επιθυμείτε να προωθήσετε.

Εάν δεν είστε ειδικοί και δεν υπάρχει κάποιος με τις κατάλληλες γνώσεις για να το οργανώσει, μπορείτε να απευθυνθείτε σε κάποιον sommelier ως εξωτερικό συνεργάτη ή σε κάποιο οινοποιείο της ευρύτερης περιοχής σας. Επίσης σχετική υποστήριξη μπορείτε να αναζητήσετε και σε ενημερωμένους ιδιοκτήτες κάβας.

TIP #3. Προωθήστε την εγχώρια παραγωγή κρασιού

Ένας από τους σημαντικότερους λόγους που κάποιος θα επισκεφθεί μία χώρα είναι για να γνωρίσει τον τρόπο ζωής της, τις παραδόσεις αλλά και τα τοπικά προϊόντα. Δημιουργήστε συνέργειες με οινοποιεία της περιοχής σας για να προωθήσετε τις τοπικές ποικιλίες μέσω της επιχείρησής σας. Οργανώστε επισκέψεις οινογνωσίας στα οινοποιεία τους, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο μία διασκεδαστική απόδραση και εμπειρία για τους πελάτες σας.

TIP #4. Εισάγετε στο μενού του εστιατορίου σας επιλογές wine pairing

Καθώς δημιουργείτε το μενού σας, θυμηθείτε να επισημάνετε με κάθε πιάτο τα προτεινόμενα για συνδυασμό κρασιά. Σε αυτό το σημείο θα παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο και οι γνώσεις του επαγγελματία που εξυπηρετεί τον πελάτη σε σχέση με το μενού αλλά και τα κρασιά, ώστε να μπορέσει να τα προωθήσει σωστά εξηγώντας κάθε λεπτομέρεια.

TIP #5. Αναπτύξτε τις γευστικές εμπειρίες των πελατών σας

Μυήστε τους πελάτες σας στον μαγευτικό κόσμο του κρασιού! Με τις νέες τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί, είμαστε πλέον ικανοί να σερβίρουμε όλες τις ποικιλίες που διαθέτουμε, σε ποτήρια δοκιμής στους πελάτες μας, χωρίς να ανοίξουμε την φιάλη, π.χ. Coravin. Έτσι τους δίνουμε την ευκαιρία να γνωρίσουν και να εκτιμήσουν νέες γεύσεις, ποικιλίες και αρώματα, άγνωστα σε αυτούς. Με αυτόν τον τρόπο βοηθάμε το (εκπαιδευμένο) προσωπικό να μπορέσει να προωθήσει κάποιο κρασί από αυτά που μόλις δοκίμασαν.

TIP #6. Προσφέρετε στους επισκέπτες σας ιδιαίτερα Cocktail με βάση το κρασί

Δημιουργήστε ένα κατάλογο με cocktails βασισμένα στο κρασί, πάντα σε συνεργασία με κάποιον γνώστη του αντικειμένου. Έτσι θα προσφέρετε στους πελάτες σας περισσότερες επιλογές, που συνήθως είναι πιο ανάλαφρες και δροσιστικές, ενώ παράλληλα θα αυξήσετε τις πωλήσεις οίνου στο ξενοδοχείο σας

TIP #7. Δημιουργήστε το δικό σας κελάρι με μοναδικές ετικέτες κρασιού

Μετατρέψτε έναν χώρο του ξενοδοχείου σας σε ένα όμορφο κελάρι. Σε όλες τις πωλήσεις είναι πολύ σημαντικό και το οπτικό ερέθισμα και του χώρου που γίνεται η πώληση, αλλά και του προϊόντος. Αυτός ο χώρος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μαθήματα οινογνωσίας αλλά και για διάφορες εκδηλώσεις οι οποίες μπορεί να έχουν βάση το κρασί. Δείτε εδώ ένα μοναδικό κελάρι του πολυτελούς ιστορικού ξενοδοχείου Hôtel de Paris Monte-Carlo το οποίο αριθμεί περισσότερες από 500.000 συλλεκτικές φιάλες κρασιού, κατακτώντας τον τίτλο του μεγαλύτερου κελαριού ξενοδοχείου διεθνώς!

TIP #8. Δημιουργήστε μια μίνι κάβα μέσα στα δωμάτια του ξενοδοχείου σας

Μία πολύ έξυπνη πρακτική που ακολουθούν πλέον αρκετά πολυτελή ξενοδοχεία ανά τον κόσμο, είναι η δημιουργία μιας μικρής κάβας μέσα στο δωμάτιο του πελάτη. Αυτό μπορεί να γίνει απλά με την προσθήκη ενός συντηρητή κρασιών. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε να ενισχύσετε τις πωλήσεις, μιας και είναι πολύ πιο εύκολο για τον πελάτη, έχοντας τα κρασιά στο δωμάτιο του, να αποφασίσει να ανοίξει κάποιο για να περάσει μια ήρεμη, χαλαρωτική ή και ρομαντική βραδιά.

TIP #9. “Teatime” or “Wine time”?

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, ένας έξυπνος και αποδοτικός τρόπος για να αυξήσετε τις πωλήσεις είναι να δημιουργήσετε όμορφες εμπειρίες για τους πελάτες σας. Οι  εκδηλώσεις με βάση το κρασί είναι ένας από αυτούς.

Προσπαθήσετε να δημιουργήσετε ένα είδος «παράδοσης», π.χ. μετατρέποντας το παραδοσιακό Αγγλικό tea time σε wine time.

Ένα ωραίο twist, είναι να συμπεριλάβετε σε αυτές τις εκδηλώσεις και άτομα από το προσωπικό που γνωρίζουν από κρασί ή θέλουν να μάθουν. Έτσι το προσωπικό μαθαίνει περισσότερα για τις εμπειρίες των πελατών και συνδέεται μαζί τους και οι πελάτες σας εκτιμούν το γεγονός ότι η ομάδα σας θέλει να περνά χρόνο μαζί τους.

Πώς μπορείτε να συνεργαστείτε με τον Χρήστο Σεΐζη:

  • F& B and Soft skills training (Menu engineering, wine training, communication skills, etc.)
  • Coaching – Mentoring
  • New projects & openings consulting

 

TIP #10. Λανσάρετε μία tailor-made ετικέτα κρασιού, με το λογότυπο του ξενοδοχείου σας και προσφέρετέ τη, στους επισκέπτες σας

Μια καλή ιδέα είναι να ζητήσετε από τα οινοποιεία που συνεργάζεστε, να δημιουργήσουν ετικέτες κρασιών ειδικά προσαρμοσμένες για τις φιάλες που προορίζονται για εσάς. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύετε το brand name σας, δημιουργείτε προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και μπορείτε να αυξήσετε τα κέρδη σας μεταπωλώντας τα κρασιά σαν αναμνηστικά με την ετικέτα σας. Εάν είναι βιώσιμο κοστολογικά, μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε και σαν welcome ή departure gift, ευχαριστώντας τους για την προτίμησή τους. Το μπουκάλι θα “ταξιδέψει” (έστω και άδειο) στη χώρα προέλευσής τους και θα δημιουργήσει μία ευχάριστη ανάμνηση που θα τους ακολουθήσει μέχρι να κλείσουν τις επόμενες διακοπές τους.

Επίλογος

Σε κάθε περίπτωση, οι επιλογές είναι πολλές και μπορείτε να τις προσαρμόσετε στη δική σας επιχείρηση, πελατολόγιο, προϋπολογισμό και προσδοκίες. Είναι εξαιρετικά σημαντικό, με όποιον τρόπο και να επιλέξετε να κινηθείτε, να το κάνετε με σεβασμό και εκτίμηση προς τον πελάτη σας και το κρασί. Για να μπορέσει να γίνει αυτό οφείλετε να έχετε εκπαιδευμένους εργαζόμενους και σωστούς συνεργάτες από τον χώρο του κρασιού, οι οποίοι θα έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες τόσο πάνω στο ίδιο το κρασί, όσο και στο κομμάτι των αποδοτικών πωλήσεων.