Σε λιγότερο από έναν χρόνο, το Bassa Maina Villas & Suites στη Μάνη, κατάφερε να γίνει ένα από τα κορυφαία boutique ξενοδοχεία της Ελλάδας, συνδυάζοντας στοιχεία τοπικής αρχιτεκτονικής, μοντέρνο design και έμφαση στη τοπική κουλτούρα

Τα boutique ξενοδοχεία αποτελούν αναμφισβήτητα το νέο δυναμικό trend για τον πολυτελή τουρισμό στην Ελλάδα και ο ανταγωνισμός πλέον αυξάνεται ολοένα και περισσότερο. Ειδικότερα στην ανερχόμενη περιοχή της Πελοποννήσου, δημιουργούνται εξαιρετικά καταλύματα που εστιάζουν στην παροχή μιας ολιστικής boutique εμπειρίας για τον ταξιδιώτη, και τα οποία συνήθως διακρίνονται για το ιδιαίτερο design τους, την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση αλλά και το υψηλό επίπεδο γαστρονομίας που προσφέρουν.

Μέσα σε αυτό το έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, το BASSA MAINA Villas & Suites, ένα ολοκαίνουριο boutique ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Μάνη, κατάφερε να μετατραπεί σε πραγματικό Case Study, αφού έκανε ηχηρή την παρουσία του από τον πρώτο κιόλας μήνα της λειτουργίας του, μπαίνοντας στο Top of the List των Boutique ξενοδοχείων, όχι μόνο της Πελοποννήσου αλλά γενικότερα της Ελλάδας. Η ιδιαίτερη τοποθεσία του, ο άριστος  συνδυασμός του μοντέρνου Design με την τοπική Αρχιτεκτονική, η εξαιρετική γαστρονομία, αλλά και η συνολικά αναβαθμισμένη προσέγγιση της προδιαγραφής και ανάπτυξης του Concept του καταλύματος, αναδείχθηκαν πολύ σύντομα σε βασικά εχέγγυα για την απόλυτα επιτυχημένη πορεία ενός τόσο νέου ξενοδοχειακού προϊόντος. Καταφέροντας να μετατρέψει την “απομονωμένη” τοποθεσία του σε σημαντικό συγκριτικό του πλεονέκτημα, το ξενοδοχείο αποτελεί ήδη ένα exclusive “καταφύγιο” για πολυτελείς ταξιδιώτες στην Ελλάδα.

Ποια ήταν, όμως, η διαδικασία προδιαγραφής και ανάπτυξης του καταλύματος και πώς η ομάδα του κατορθώνει να διατηρεί και να ενισχύει τη φήμη και το υψηλό του επίπεδο μέρα με τη μέρα; Και ποιες ήταν, τελικά, οι ενέργειες που εδραίωσαν το ξενοδοχείο από τους πρώτους μήνες λειτουργίας του ως ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα καταλύματα στην Ελλάδα; Το συγκεκριμένο Case Study αναλύει την περίπτωση του Bassa Maina, αντλώντας πολύτιμη έμπνευση μέσα από τα διάφορα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει.

Η απομονωμένη τοποθεσία μετατράπηκε σε βασικό πωλησιακό πλεονέκτημα, κάνοντας το ίδιο το ξενοδοχείο Προορισμό

Bassa Maina Case Study - Hotelier Academy

Η έκταση στην οποία κτίστηκε το ξενοδοχείο βρίσκεται εκτός οικισμού, σε υψόμετρο 200 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας. Έχοντας ως δεδομένη την απομακρυσμένη θέση του οικοπέδου σε σχέση με τον κοντινότερο οικισμό, η δημιουργική ομάδα του ξενοδοχείου έδωσε έμφαση στο να δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη εμπειρία διαμονής μέσα στους χώρους του καταλύματος, που επιτρέπει στους διαμένοντες να απολαύσουν την ηρεμία και την απομόνωση, χωρίς όμως να αισθάνονται αποκομμένοι.

Οι αυστηρές αρχιτεκτονικές προδιαγραφές της Αρχαιολογίας, οι οποίες και έχουν συμβάλει στην διατήρηση της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής των χωριών της Μάνης, ήταν η βασική γραμμή που ακολουθήθηκε κατά τον σχεδιασμό των βιλών του ξενοδοχείου. Από την άλλη, το ιδιαίτερο σχήμα του οικοπέδου ευνόησε την αμφιθεατρική διάταξη των σπιτιών, εξασφαλίζοντας σε όλους τους χώρους άπλετο φυσικό φως και ανεμπόδιστη θέα στη δύση και τη θάλασσα.

Είναι πολύ ενδιαφέρον να αξιολογηθεί ο τρόπος με τον οποίο η ομάδα προδιαγραφής και ανάπτυξης του ξενοδοχείου χειρίστηκε τα διάφορα θέματα που συνάντησε στο δρόμο της (αυστηρές προδιαγραφές Αρχαιολογίας, απομονωμένη θέση οικοπέδου κ.λπ.) και πώς, αξιοποιώντας τα στο μέγιστο βαθμό, κατάφερε να παρουσιάσει ένα άρτιο αποτέλεσμα.

Το Bassa Maina αποτελεί ένα ιδανικό παράδειγμα του πώς μπορούμε, αποδεχόμενοι τους όποιους περιορισμούς υπάρχουν σε ένα ξενοδοχειακό project και αξιοποιώντας τους έξυπνα και προς όφελός μας, να μετατρέψουμε τα τυχόν μειονεκτήματα σε πλεονεκτήματα.

Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός σε απόλυτη αρμονία με το περιβάλλον και τη φύση, διαμόρφωσε ένα μοναδικό landscape που αναδεικνύει την τοπική εμπειρία

Bassa Maina Case Study - Hotelier Academy

Η άγρια ομορφιά του τοπίου που περιβάλλει το Bassa Maina είναι σχεδόν ρομαντική, σκηνογραφώντας μια μοναδική εμπειρία ηρεμίας, χαλάρωσης και επαφής με τη φύση.

Οι βίλες είναι κτισμένες μέσα σε ένα οικόπεδο εκτός οικισμού, το οποίο περιβάλλεται από ένα σχεδόν ανέγγιχτο φυσικό τοπίο. Το γεγονός αυτό, εκτός από το μοναδικό σκηνικό που δημιουργεί, επιτρέπει και στον επισκέπτη να βιώσει την φύση από πολύ κοντά. Ιδιαίτερα την άνοιξη, οι μυρωδιές και οι ήχοι της φύσης προσφέρουν μια πραγματικά μοναδική εμπειρία στον επισκέπτη. Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι το σημείο στο οποίο είναι κτισμένο το ξενοδοχείο προσομοιάζει σε “καλντέρα”, κάτι που, σε συνδυασμό με τον δυτικό προσανατολισμό του ακινήτου, κάνει την ώρα του ηλιοβασιλέματος αξέχαστη σε όλους. 

Η προσπάθεια διασύνδεσης του επισκέπτη με τη φύση επεκτείνεται και στον συνολικό σχεδιασμό των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων των δωματίων. Κατ’ αρχάς, τα δωμάτια είναι αρκετά ευρύχωρα, που δημιουργούν την αίσθηση ενός σπιτιού στην εξοχή παρά ενός «δωματίου» σε ξενοδοχείο. Επίσης, εκτός από τους εσωτερικούς χώρους, τεράστια έμφαση έχει δοθεί και στις αυλές των σπιτιών, προκειμένου να ενισχυθεί το αίσθημα της αυτονομίας και της ιδιωτικότητας. Το μέγεθος των αυλών κυμαίνεται από 50m² – 100m², δημιουργώντας άνετους χώρους στους οποίους οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν το πραγματικό νόημα των καλοκαιρινών διακοπών στην Ελλάδα: τη ζωή στον εξωτερικό χώρο!

Μέσα στις αυλές τους, οι πελάτες του ξενοδοχείου μπορούν να κάνουν ηλιοθεραπεία, να απολαύσουν το ηλιοβασίλεμα ή να χαλαρώσουν στο προσωπικό τους Jacuzzi με θέα στη θάλασσα.

Ένα από τα βασικότερα trends της τουριστικής βιομηχανίας, αποτελεί το κομμάτι του wellness με την ευρύτερη έννοια — ευεξία, επαφή με τη φύση, φυσικές δραστηριότητες κ.λπ. Σε μια χώρα με απίστευτο φυσικό πλούτο όπως η Ελλάδα, θα πρέπει να φροντίζουμε ώστε να παρέχουμε στους επισκέπτες μας το μέγιστο βαθμό επαφής με τη φύση και να τους επιτρέπουμε να απολαμβάνουν με τον πλέον εύκολο τρόπο αυτά που για τον μέσο κάτοικο της Ελλάδας αποτελούν απλή καθημερινότητα.

Για ένα μόνιμο κάτοικο της Πελοποννήσου, το να περάσει ένα καλοκαιρινό βράδυ στην αυλή του κάτω απ’ τα αστέρια, απολαμβάνοντας την ηρεμία της φύσης, δεν αποτελεί κάτι το ιδιαίτερο. Το να το ζήσει όμως ένας ξένος επισκέπτης, αποτελεί μια εμπειρία ζωής!

Ο συνδυασμός του μοντέρνου Design με τον παραδοσιακό χαρακτήρα γίνεται landmark της εικόνας του καταλύματος

Η αίσθηση του Bassa Maina μοιάζει με ταξίδι στον χρόνο, κρατώντας όμως επαφή με το σήμερα. Ο στόχος της σχεδιαστικής ομάδας του ξενοδοχείου, ήταν εξ αρχής να καταφέρει να διατηρήσει την ισορροπία μεταξύ μοντέρνου Design και τοπικής Αρχιτεκτονικής, δημιουργώντας ένα αρμονικό αποτέλεσμα υψηλού επιπέδου.

Στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο, όλες οι βίλες και οι σουίτες είναι διαφορετικά διακοσμημένες, καθώς έχουν διαφορετική διαρρύθμιση και ξεχωριστή «προσωπικότητα». Η τοπική παραδοσιακή αρχιτεκτονική αναγάγεται σε μια πολυτελή αλλά ταυτόχρονα “ζεν” έκδοση, στοχεύοντας στην άνεση, την ηρεμία και την χαλάρωση του επισκέπτη. Κατά τον σχεδιασμό των εσωτερικών χώρων, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην επιλογή των φυσικών υλικών που χρησιμοποιήθηκαν: πέτρα, μασίφ ξύλο, λευκά ξύλινα κουφώματα, ανοιχτόχρωμα λινά υφάσματα, βαμβακερά είδη, επιλογές 3 ειδών μαξιλαριών κ.λπ.

Τα προσεκτικά επιλεγμένα υλικά και αντικείμενα, συμπληρώνουν ιδανικά τα πέτρινα κελύφη των σπιτιών, δίνοντας μοντέρνες πινελιές που ελαφραίνουν το βαρύ αποτέλεσμα της πέτρας. Έτσι, οι χώροι είναι ζεστοί και φιλόξενοι, αλλά με ελαφριά και ευχάριστη αύρα. 

Στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν ένα ξενοδοχείο απόλυτα συνυφασμένο με τον προορισμό στον οποίο βρίσκεται, οι δημιουργοί του καταλύματος άντλησαν μέσα από την παραδοσιακή αρχιτεκτονική όλα εκείνα τα στοιχεία που εξυπηρετούσαν το σκοπό που ήθελαν να επιτύχουν, ‘παντρεύοντάς’ τα με μοντέρνα αισθητική και στυλ.

Όταν αναπτύσσουμε ένα ξενοδοχείο, είναι πάντα σημαντικό να έχουμε στο μυαλό μας ότι ένα μεγάλο κομμάτι του concept μας θα πρέπει να έχει άμεση διασύνδεση με τον προορισμό μας. Άλλωστε, οι ταξιδιώτες που μας επισκέπτονται θέλουν να γνωρίσουν και να εξερευνήσουν όλες τις πτυχές της περιοχής — από την αρχιτεκτονική μέχρι το φαγητό, τον πολιτισμό και την τοπική κουλτούρα.

Η προσωποποιημένη εξυπηρέτηση ανέδειξε την boutique εμπειρία του καταλύματος

Bassa Maina Case Study - Hotelier Academy

Η φιλοσοφία και ο χαρακτήρας των boutique ξενοδοχείων, προϋποθέτει την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών, που αντιμετωπίζουν τον κάθε πελάτη σαν μοναδική περίπτωση, και προσπαθούν με κάθε τρόπο να καλύψουν και — τις πιο πολλές φορές — να υπερβούν τις προσδοκίες του. Οι άνθρωποι του Bassa Maina αναγνώρισαν την επιτακτική αυτή ανάγκη από την πρώτη στιγμή και έδωσαν τεράστια έμφαση στο συγκεκριμένο κομμάτι.

Η φιλοσοφία του καταλύματος είναι ότι δεν έχουν όλοι οι επισκέπτες τις ίδιες ανάγκες, συνεπώς γίνεται μια συνεχής προσπάθεια (ήδη πριν από κάθε άφιξη), προκειμένου το προσωπικό να καταλάβει όσο το δυνατόν περισσότερα σχετικά με τις επιθυμίες και τις ανάγκες του κάθε πελάτη και να κατορθώσει να του τα προσφέρει στο μέγιστο βαθμό.

Σε ένα σωστό boutique ξενοδοχείο, θα πρέπει πάντοτε να φροντίζουμε ώστε να κερδίζουμε την εμπιστοσύνη του πελάτη, μέσα από την προσωπική επαφή, τις στοχευμένες απαντήσεις και λύσεις στα ερωτήματά του, αλλά και ασφαλώς μέσα από τη συνεχή προσπάθεια αναβάθμισης της διαμονής του, ακόμα και στις πιο μικρές λεπτομέρειες.

Για παράδειγμα, στο Bassa Maina, το νερό στο Jacuzzi της κάθε βίλας αλλάζεται σε κάθε αναχώρηση, καθαρίζεται και ξαναγεμίζεται στη σωστή θερμοκρασία κατά την άφιξη του πελάτη. Ο πελάτης, ασφαλώς, ενημερώνεται γι’ αυτό, και νιώθει κατευθείαν ένα αίσθημα εμπιστοσύνης και ικανοποίησης απέναντι σε ένα κατάλυμα που εμφανώς φροντίζει για τη μέγιστη άνεσή του.

Η γαστρονομία αποτέλεσε σημείο αναφοράς της προσωπικότητας του ξενοδοχείου, ολοκληρώνοντας την επαφή με την τοπική κουλτούρα

Bassa Maina Case Study - Hotelier Academy

Η εμπειρία του επισκέπτη σε έναν καινούριο προορισμό, δεν μπορεί να θεωρείται ολοκληρωμένη αν δεν έχει έρθει σε άμεση επαφή με την τοπική γαστρονομία και κουζίνα.

Η κουζίνα του Bassa Maina δημιουργεί με βάση την τοπική γαστρονομική κουλτούρα, οι απλές και αυθεντικές οικογενειακές συνταγές προετοιμάζονται σε μια σύγχρονη εκδοχή που βασίζεται σε επιλεγμένα φρέσκα τοπικά υλικά και συνοδεύονται από μια εκλεκτή ποικιλία κρασιών από τα πιο γνωστά οινοποιεία της Ελλάδας.

Εκτός από τις εξαιρετικές γεύσεις, το highlight του εστιατορίου του ξενοδοχείου είναι, ασφαλώς, η μοναδική θέα του προς τη θάλασσα και το ηλιοβασίλεμα, που δημιουργεί ένα φανταστικό σκηνικό, άμεσα φωτογραφίσιμο από τους επισκέπτες. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στο πρωινό, που είναι, άλλωστε, και το σημείο στο οποίο το κάθε ξενοδοχείο καλείται να πείσει τον επισκέπτη για το υψηλό του επίπεδο στη γαστρονομία. Εκτός από τις καθημερινές επιλογές, εμπνευσμένες πάντοτε από την τοπική κουζίνα και μαγειρική, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 7 διαφορετικές παρασκευές αυγών, μία για κάθε μέρα της εβδομάδας.

Καθώς τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται είναι κατά βάση τοπικά και εποχιακά, το μενού ανανεώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και προσαρμόζεται στην κάθε εποχή. Η πρακτική αυτή έχει τεράστιο ενδιαφέρον για τους repeaters του καταλύματος, καθώς έχουν την ευκαιρία σε κάθε τους επίσκεψη να δοκιμάζουν κάτι διαφορετικό.

Ένα αναβαθμισμένο εστιατόριο ξενοδοχείου θα πρέπει πάντοτε να έχει κάτι καινούριο να προσφέρει, ιδανικά εμπνευσμένο μέσα από την τοπική γαστρονομική κουλτούρα. Η χρήση τοπικών συστατικών και η προώθηση προϊόντων της περιοχής (όπως, για παράδειγμα, τα τοπικά κρασιά), αυξάνουν την ικανοποίηση του πελάτη και ενισχύουν τις καταναλώσεις.

Η επικοινωνία του καταλύματος έγινε με γνώμονα την ποιότητα και όχι την ποσότητα, φέρνοντας το ξενοδοχείο σε επαφή με υψηλής ποιότητας κοινά, από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας του

Από την πρώτη στιγμή λειτουργίας του ξενοδοχείου, οι ιδιοκτήτες αλλά και η ομάδα του Bassa Maina, έδωσαν τεράστια έμφαση στην προσπάθεια γνωστοποίησης του ξενοδοχείου τους — τόσο στον τελικό ταξιδιώτη, όσο και στην ευρύτερη ξενοδοχειακή αγορά. Ακολουθώντας πάντα πολύ στοχευμένες ενέργειες και επιλέγοντας προσεκτικά τα μέσα προώθησης και επικοινωνίας του ξενοδοχείου, το Bassa Maina κατόρθωσε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να γίνει γνωστό στα πλέον ποιοτικά κοινά, που είναι και το βασικό target group του.

Ανάμεσα στις πρώτες και βασικές ενέργειες γνωστοποίησης του καταλύματος, ήταν η συμμετοχή στα ετήσια 100% Hotel Design Awards, όπου κατάφερε να αποσπάσει δύο βραβεία: της “Καλύτερης Βίλας” αλλά και του “Καλύτερου Περιβάλλοντος Χώρου”. Η συμμετοχή στο συγκεκριμένο διαγωνισμό έδωσε στο ξενοδοχείο άμεση προβολή σε Ξενοδόχους και Αρχιτέκτονες ανά την Ελλάδα και την Κύπρο, και το βοήθησε να ξεχωρίσει αμέσως λόγω του ιδιαίτερου design και αισθητικής του.

Παράλληλα, το ξενοδοχείο έκανε μια ιδιαίτερα προσεγμένη φωτογράφιση υψηλού επιπέδου και αισθητικής, που αποτυπώνει το χαρακτήρα του καταλύματος. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα Social Media του ξενοδοχείου, και ειδικά ο Instagram λογαριασμός του, όπου χρησιμοποιείται διαφορετικό υλικό σε σχέση με το επίσημο website, με ένα πιο real-life περιεχόμενο και λογική. Μάλιστα, όλες οι φωτογραφίες που δημοσιεύονται στο προφίλ έχουν ένα πολύ συγκεκριμένο φίλτρο επεξεργασίας, γεγονός που δίνει μια ενιαία εικόνα και δημιουργεί ξεκάθαρο consistency στο περιεχόμενο. 

Η άμεση και up-to-date επικοινωνία ενός καινούριου ξενοδοχείου (όσο εντυπωσιακό κι αν είναι αυτό) με το κοινό, είναι κομβική στην προσπάθειά του να πετύχει μια γρήγορη τοποθέτηση στην ευρύτερη ξενοδοχειακή σκηνή. Στην περίπτωση του Bassa Maina, χρησιμοποιήθηκαν έξυπνα διαφορετικές σύγχρονες μέθοδοι τοποθέτησης, κάθε μία από τις οποίες εξυπηρετούσε ένα διαφορετικό κοινό.

Σε γενικές γραμμές, η συμμετοχή σε σημαντικούς διαγωνισμούς ενισχύει την τοποθέτηση ενός καταλύματος σε Β2Β επίπεδο, ενώ αναδεικνύει ταυτόχρονα την αρχιτεκτονική και σχεδιαστική του ιδιαιτερότητα. Από την άλλη, μια σωστή στρατηγική στα Social Media προσεγγίζει άμεσα δυνητικούς ταξιδιώτες, οι οποίοι πάντοτε ενθουσιάζονται με μια καινούρια πρόταση που καταφέρνει να ξεχωρίσει.

 

Επίλογος: Η σημασία της διαρκούς εξέλιξης για ένα luxury ξενοδοχείο

Bassa Maina Case Study - Hotelier Academy

Η ξενοδοχειακή αγορά αλλάζει και μεταβάλλεται συνεχώς. Ένα luxury ξενοδοχείο, περισσότερο από κάθε άλλου είδους κατάλυμα, οφείλει να είναι πάντοτε ενημερωμένο σε σχέση με τα τελευταία trends και να κάνει διαρκείς προσαρμογές και βελτιώσεις (τόσο σε κομμάτι design/ανακαινίσεων όσο και σε κομμάτι παροχών και εξυπηρέτησης), προκειμένου να διασφαλίζει τα μόνιμα υψηλά επίπεδα ικανοποίησης των πελατών του.

Στη σύντομη μέχρι τώρα πορεία του, το Bassa Maina επιβεβαίωσε με τον καλύτερο τρόπο το παραπάνω, αφού οι άνθρωποι που αποτελούν την ομάδα του δεν σταματάνε ποτέ τις προσπάθειες βελτίωσης και αναβάθμισης του προϊόντος τους. Οι εξαιρετικές κριτικές των πελατών τους επιβραβεύουν τις αέναες αυτές προσπάθειες και επιτρέπουν στο κατάλυμα να συνεχίζει την επιτυχημένη του πορεία στο χώρο, εδραιώνοντας τη θέση του σαν ένα από τα δυναμικότερα new-entries της Ελληνικής Ξενοδοχειακής αγοράς.