Το Email Marketing είναι μία τεχνική που κάθε ξενοδοχείο πρέπει να ακολουθεί και οι λόγοι για αυτό είναι πολλοί. Αν ακόμα αναρωτιέστε πως να δημιουργήσετε μία λίστα, έχουμε κάποια εύκολα tips που μπορείτε να ακολουθήσετε.

Είναι αλήθεια πως το 2020 τα social media έχουν καταλάβει τη ζωή μας και αυτό ισχύει και για την καθημερινότητα των ξενοδοχείων. Τα περισσότερα έχουν επικεντρώσει την στρατηγική του στα social media και τις διαφημίσεις σε διάφορες πλατφόρμες, όπως το Facebook, το Instagram, τα Google Ads. Παρόλη την επιρροή που έχουν αυτά τα κανάλια, υπάρχει ακόμα ένας τρόπος που μπορεί να αποδειχθεί κερδοφόρος για τα καταλύματα. Το κανάλι αυτό δεν είναι άλλο από το email marketing, που ενώ μπορεί να ακούγεται παλαιικό, αλλά ακόμα και σήμερα αν θέλετε περισσότερους επισκέπτες στο κατάλυμά σας, καλύτερα αποτελέσματα και περισσότερος κόσμος να γνωρίσει το brand σας, χρειάζεστε μία λίστα email και μία απλή στρατηγική email marketing.

3 λόγοι για τους οποίους κάθε ξενοδοχείο πρέπει να επικεντρωθεί στο email marketing

Το email είναι άμεσο, κοστίζει λίγο, έχει μεγάλη επιρροή και μπορεί πολύ εύκολα να εξατομικευτεί ώστε να φέρει τη μεγαλύτερη δυνατή αλληλεπίδραση από κάθε επισκέπτη.

Λόγος No1: Θα χτίσετε σημαντική αλληλεπίδραση με τους επισκέπτες σας

Το Email marketing δίνει στα ξενοδοχεία την ευκαιρία να στείλουν εξατομικευμένα και κατηγοριοποιημένα emails στους επισκέπτες τους, ακόμα και πριν την άφιξή τους στο κατάλυμα. Κάθε email μπορεί να θεωρηθεί ως μία μεμονωμένη marketing καμπάνια, δίνοντας στον επισκέπτη μία εξαιρετική πρώτη εικόνα από το brand σας. Τα emails μπορούν να σταλθούν από τη στιγμή που κάποιος ολοκληρώσει την κράτησή του, αναπτύσσοντας μία σχέση μεταξύ του επισκέπτη και του ξενοδοχείου, που θα τους σχηματίσει σε πιστούς επισκέπτες. Τα emails πριν και μετά την άφιξη των επισκεπτών ένα πολύ σημαντικό βήμα προς το χτίσιμο μιας σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο μερών.

 

Μην φοβηθείτε να εξατομικεύσετε το κάθε email. Χρησιμοποιείστε αυτού του είδους την επικοινωνία προκειμένου να συλλέξετε όλη την πληροφορία που χρειάζεστε από τους επισκέπτες σας. Ρωτήστε τους απλές ερωτήσεις όπως το τι θα ήθελαν να κάνουν κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους, τι ώρα θα φτάσουν στο κατάλυμά σας ή και ακόμα τι θα ήθελαν να βρουν στο δωμάτιό τους όταν φτάσουν, φρούτα, αναψυκτικά ή γλυκίσματα.

 

Λόγος No2: Η αποστολή emails κάνει την συλλογή κριτικών για το ξενοδοχείο σας πιο εύκολη

Οι online κριτικές είναι σημαντικές για κάθε ξενοδοχείο, καθώς ενδυναμώνουν την φήμη του καταλύματός σας και σας επιτρέπουν να μελετήσετε την εμπειρία των επισκεπτών σας στο κατάλυμα σας. Γενικά, οι άνθρωποι λατρεύουν να γράφουν κριτικές και να μοιράζονται τις εμπειρίες τους, χρειάζεται όμως να τους διευκολύνετε. Στέλνοντας αυτόματα emails στους επισκέπτες σας μετά την αναχώρησή τους, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να ενδυναμώσετε το ποσοστό των κριτικών σας στο TripAdvisor. Στείλτε emails που τονίζουν το πόσο πολύ εκτιμάτε την άποψή τους, μαζί με ένα link για το Tripadvisor.

 

Λόγος No3: Τα Emails αποτελούν εργαλεία διευκόλυνσης του upselling

Ακόμα ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο τα emails είναι χρήσιμα για το ξενοδοχείο, αποτελεί και η πιθανή αύξηση των εσόδων μέσα από τακτικές upselling και cross selling. Με τα emails αυτή η διαδικασία μπορεί να ξεκινήσει πριν από το check-in του επισκέπτη, μεγιστοποιώντας τα οφέλη από κάθε κράτηση. Στέλνοντας ένα email πριν την άφιξη του επισκέπτη τονίζοντας όλες τις επιπρόσθετες υπηρεσίες που παρέχει το κατάλυμά σας, όπως για παράδειγμα το εστιατόριό σας ή κάποια μοναδική θεραπεία spa, αυξάνετε την πιθανότητα ο επισκέπτης να διαλέξει κάτι από αυτά και, συνεπώς, να αυξήσετε τα έσοδά σας. Κατά τη διάρκεια της διαμονής, τα emails μπορούν να στέλνονται ανάλογα με την τοποθεσία του επισκέπτη, κάτι που είναι εύκολο μέσω της υπηρεσίας guest Wi-Fi, που σας δίνει την ευκαιρία να δείτε πώς ο κάθε επισκέπτης αλληλεπιδρά με το κατάλυμά σας και αντίστοιχα εσείς να του στέλνετε προτάσεις ή ειδικά offers, ενθαρρύνοντάς τους να περνούν περισσότερο χρόνο στο κατάλυμά σας.

 

Το Email είναι ένα σημαντικό κανάλι επικοινωνίας για κάθε ξενοδοχείο που θέλει να αυξήσει την αλληλεπίδραση με τους επισκέπτες, να προσφέρει αξιόλογες υπηρεσίες σε κάθε επισκέπτη και γενικά να ενισχύσει τα έσοδά του. Ουσιαστικά είναι για τα ξενοδοχεία ένα δυνατό εργαλείο προσωποποιημένου marketing για κάθε επισκέπτη.

 

3 τρόποι για να χτίσετε μία αποτελεσματική λίστα email

Μια ποιοτική βάση δεδομένων emails με επιβεβαιωμένους subscribers είναι απαραίτητη για να μεγιστοποιήσετε τις ευκαιρίες που προκύπτουν από το email marketing. Παρακάτω θα βρείτε 3 τρόπους για να χτίσετε μία τέτοια λίστα για το ξενοδοχείο σας:

Βήμα No1: Προσφέρετε στους επισκέπτες σας γρήγορο και δωρεάν Wi-Fi

To WiFi είναι πλέον μια απαραίτητη παροχή των ξενοδοχείων κατά τη διάρκεια της κράτησης. Είναι σημαντικό για τους επισκέπτες καθώς τους επιτρέπει να μείνουν σε επαφή με το social network τους, αλλά και να μοιράζονται στιγμές από τις διακοπές τους. Το Wi-Fi όμως μπορεί να είναι και ένας εξαιρετικό τρόπος να δημιουργήσετε μία αποτελεσματική λίστα emails γρήγορα και εύκολα. Συνεπώς, μπορείτε να παρέχετε το Wi-Fi στους καλεσμένους σας με την προϋπόθεση ότι θα σας παρέχουν τo email τους και το όνομά τους, κάτι που θα χρειαστείτε για την δημιουργία της λίστας σας. Επίσης μπορείτε να ζητήσετε και άλλες πληροφορίες που μπορούν να σας φανούν χρήσιμες προκειμένου να εξατομικεύσετε την επικοινωνία σας, όπως κάποια δημογραφικά στοιχεία και τα ενδιαφέροντα του επισκέπτη.

 

Σε αυτή τη φόρμα συμπεριλάβετε τους Όρους & τις Προϋποθέσεις καθώς και την Πολιτική των Cookies που χρησιμοποιείτε και ζητήστε τους να σας δώσουν την έγκρισή τους προκειμένου να χρησιμοποιείτε τα emails τους για να τους στέλνετε emails και να τα χρησιμοποιείτε για Remarketing τεχνικές. Κάποιοι δεν θα σας παραχωρήσουν αυτό το δικαίωμα, κάποιοι άλλοι όμως θα δεχθούν με χαρά να συμμετέχουν στη βάση σας και θα μπορέσετε να κρατήσετε επαφή μαζί τους καθημερινά.

 

Βήμα No2: Διοργανώστε ένα διαγωνισμό όπου κάποιος θα μπορέσει να κερδίσει μία δωρεάν διαμονή στο κατάλυμά σας

Η διοργάνωση τέτοιων διαγωνισμών είναι πάντα ένας εύκολος τρόπος να ενδυναμώσετε τη λίστα σας. Οι ταξιδιώτες λατρεύουν να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς που έχουν ένα τέτοιο βραβείο, συνεπώς αυτή η τακτική θα βοηθήσει την αναγνωρισιμότητα του brand σας. Δημοσιεύστε τον διαγωνισμό αυτό στο site σας ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τους ξενοδοχείου σας και βάλτε σαν όρο συμμετοχής στον διαγωνισμό την εγγραφή τους στη βάση δεδομένων σας. Αυτός είναι ένας γρήγορος τρόπος να ενδυναμώσετε τη λίστα σας με επαφές που ενδιαφέρονται για το κατάλυμά σας και για το περιεχόμενό σας.

 

Βήμα No3: Προσφέρετε μία δωρεάν παροχή προκειμένου να πάρετε τα emails

Όπως είπαμε και παραπάνω, οι ταξιδιώτες είναι πιο εύκολα διατεθειμένοι να μοιραστούν τα emails τους όταν πρόκειται να κερδίσουν κάτι δωρεάν. Χρησιμοποιείστε τα social media σας για να προσφέρετε στους επισκέπτες και followers σας ένα δωρεάν τουριστικό οδηγό, μία ειδική έκπτωση ή μία προσφορά για ένα δωρεάν ποτό στο μπαρ του ξενοδοχείου σας.

 

Βεβαιωθείτε ότι η βάση που δημιουργείτε αποτελείται από άτομα που θα χαρούν να λάβουν νέα σας και πιθανό να αλληλεπιδράσουν με αυτά. Χρησιμοποιείστε την δύναμη του guest Wi-Fi όπως και τα social media σας προκειμένου να ενισχύσετε τις εγγραφές στη βάση.

 

Η βάση δεδομένων με emails για τα ξενοδοχεία είναι σίγουρα μία τακτική που θα δουλέψει και θα αυξήσει τα αποτελέσματά σας. Ενώ τα social media είναι σημαντικά για το marketing σας, ή δημιουργία μία λίστας emails θα σας βοηθήσει να έχετε τον έλεγχο, έχοντας στη διάθεσή σας εργαλεία εξατομίκευσης της επικοινωνίας για κάθε επισκέπτη. Αυτό θα σας βοηθήσει να έχετε μία επίκαιρη επικοινωνιακή στρατηγική, αυξάνοντας τα αποτελέσματά σας και δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για συλλογή κριτικών και αλληλεπίδρασης με τους επισκέπτες σας.