Πώς μέσα από το Camping δημιουργήθηκε η νέα τάση του 'Glamping' στον Τουρισμό και πώς μπορείτε να την αξιοποιήσετε για να αναβαθμίσετε τις παροχές προς τους επισκέπτες σας

8 mins read

Είναι περίπου δέκα, ίσως και λίγα παραπάνω, χρόνια, που η τάση του camping έχει εξελιχθεί και έχει ενταχθεί πλήρως στον τουριστικό χάρτη υπό τον όρο glamping και έχει αποκτήσει ένα μεγάλο κοινό πιστών ταξιδιωτών. Με κάποιες, βέβαια, διαφοροποιήσεις, που είναι απολύτως αναγκαίες για την προσαρμογή στη σύγχρονη πραγματικότητα και τις ανάγκες του σήμερα.

Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για μια τεράστια ευκαιρία για τον τουρισμό και τις ξενοδοχειακές μονάδες, με πολλές δυνατότητες και άπειρες προεκτάσεις! Πρόκειται για το ευγενές «πάντρεμα» της πολυτέλειας με τη φύση, που όπως και ο ίδιος ο όρος «Glam-ping» (από τη σύντμηση των όρων «Glamorous» και «Camping») υποδηλώνει, αφορά στην εμπειρία της πολυτελούς διαμονής στη φύση, ασφαλώς, υπό τις προϋποθέσεις που τίθενται για την ήπια τουριστική ανάπτυξη των προορισμών και οπωσδήποτε για τη διασφάλιση της Αειφορίας του περιβάλλοντος.

Όταν μάλιστα, προς τη συνθήκη αυτή τάσσεται και πλέον εναρμονίζεται και η στρατηγική πολλών χωρών του κόσμου, η μεταστροφή προς περισσότερο περιβαλλοντικά φιλικές και «πράσινες» πρακτικές, συνιστά τόσο για τις εμπλεκόμενες στον κλάδο του τουρισμού επιχειρήσεις, όσο και για τους ίδιους τους επισκέπτες – τουρίστες,  αναγκαιότητα και όχι επιλογή.

Πώς το Glamping εισάγει μια νέα φιλοσοφία στον τουρισμό;

Tο Glamping δεν είναι μόνο η διαμονή σε μία σκηνή, είναι πολλά παραπάνω.

Μιλάμε για την αναβάθμιση του camping, σε μια πιο πολυτελή εκδοχή. Είναι αυτό, που, άλλωστε, αρκετοί ταξιδιώτες αναζητούν πλέον και ειδικά στη μετά-COVID εποχή. Πρόκειται για μία νέα φιλοσοφία στον τουρισμό.

Με τη διευρυμένη έννοια του όρου, το Glamping αναφέρεται στην επιδίωξη μιας αίσθησης ελευθερίας, σε συνθήκες άνεσης και χαλαρών ρυθμών, η οποία καθόλου δεν υπολείπεται σε πολυτέλεια και η οποία, δίχως να υπερβάλλει, προσφέρει στον ταξιδιώτη μια «προσιτή» υπερβολή.

Πέρα από τη διαμονή σε σκηνή, το Glamping υποστηρίζει και τη δυνατότητα διαμονής σε «yurts» (παλιά έκδοση της σύγχρονης σκηνής), δεντρόσπιτα, ανεμόμυλους, τροχοβίλες, βαγόνια τρένου, «κάψουλες», «bubbles», safari tents, bell tents, «pods», ακόμη και σε ειδικά διαμορφωμένα σπήλαια, με ρεύμα ή χωρίς, με κλιματισμό, μπάνιο, κουζίνα, γενικά με όλες τις παροχές και ανέσεις που θα είχε κανείς σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο και οι οποίες φυσικά, με μικρές διαφοροποιήσεις μπορούν να προσαρμοστούν στις εκάστοτε ανάγκες του πελάτη.

Πιο συγκεκριμένα, με τον τρόπο αυτό, καλύπτεται το βασικό ζητούμενο, η απόδραση από την καθημερινότητα και η επαφή με τη φύση, με στόχο την αναζήτηση της εμπειρίας. Αυτό είναι άλλωστε και το πλαίσιο στο οποίο μπορούν οι ξενοδόχοι να αξιοποιήσουν αυτή τη νέα τάση στο κατάλυμά τους.

Author Tip!

Το Glamping είναι μια «πρακτική» που ήρθε για να μείνει, καθώς έχει το μικρότερο δυνατό αποτύπωμα στο περιβάλλον και που επιτείνει την επαφή του ταξιδιώτη με τη φύση.

Το στοίχημα είναι να πείσετε, να προσελκύσετε και να εκπαιδεύσετε τους πελάτες σας σχετικά με αυτό το νέο μοντέλο διακοπών. Η έννοια της «δέσμευσης», από πλευράς των επιχειρήσεων, είναι πολύ σημαντική, καθώς δημιουργεί αφοσιωμένους πελάτες!

Γιατί να επενδύσετε στο Glamping και να το εντάξετε ως νέο είδος διαμονής στο ξενοδοχείο σας;

Μιλάμε για μια παγκόσμια τάση, η οποία τα τελευταία χρόνια κερδίζει έδαφος ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, αλλά και στην Ευρώπη καθώς πρόκειται για μία άκρως συμφέρουσα και κερδοφόρα επένδυση για τον ξενοδόχο. Επίσης, δεδομένων των συνθηκών COVID, αναμένεται να ανέβει ακόμη περισσότερο, λόγω και των «κοινωνικών αποστάσεων» που καθίστανται πλέον αναγκαίες.

Το Glamping, ενώ πληροί την προϋπόθεση της «απόστασης», δεν δημιουργεί «αποστάσεις»! Με την έννοια ότι ο πελάτης δεν νιώθει απομονωμένος ή αποκομμένος από δραστηριότητες ή άλλες κοινωνικές ομάδες, εκτός αν αυτό είναι το ζητούμενό του, οπότε σε μεγάλο βαθμό διασφαλίζεται τόσο η έννοια της αυτονομίας και της προσωποποιημένης παροχής εμπειριών και υπηρεσιών, όσο και η έννοια της ένταξης και της δράσης σε ομάδες, όταν αυτό είναι επιθυμητό.

Author Tip!

Το Glamping είναι σίγουρα μια πολύ καλή επένδυση στον τουρισμό, με πολύ μικρό ρίσκο. Ακόμη και αν κάποιος έχει το οικόπεδο, το κόστος για άδειες δόμησης κ.λπ. είναι συχνά απαγορευτικό, και σίγουρα το ROI, αν έρθει, θα αργήσει αρκετά χρόνια!

Αντίθετα, το μέσο κόστος για την κατασκευή κατοικίας – τύπου «σκηνής» κυμαίνεται μεταξύ 4.500 έως 6.500 ευρώ. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ένα μέσο ημερήσιο μίσθωμα για τη διαμονή σε καταλύματα αντίστοιχου τύπου κυμαίνεται συνήθως μεταξύ 70 έως 150 ευρώ, καταλαβαίνει κανείς εύκολα, ότι ειδικά σε δημοφιλείς τουριστικές περιοχές, η απόσβεση είναι σχετικά άμεση (ακόμη και σε μία μόνο σεζόν!)

Ποιο είναι το κοινό στόχευσης και πώς θα προσεγγίσετε τους επικείμενους πελάτες σας;

Αυτή τη στιγμή, οι Millennials (26-40 ετών) είναι οι leaders στη ζήτηση πολυτελών κατασκηνωτικών διακοπών και αντιπροσωπεύουν παγκοσμίως το ταχύτερα αναπτυσσόμενο δημογραφικό κοινό από την άποψη των νέων κατασκηνωτών.

Η Ελλάδα φαίνεται να ακολουθεί την παγκόσμια τάση, αν και βρίσκεται σε πρώιμο ακόμη στάδιο. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη μόλις χρονιά (2020), σε δείγμα 150 ατόμων, ηλικίας 18–40 ετών, το 41% δήλωσε ότι θα επέλεγε να διαμείνει σε κάποιο κατάλυμα τύπου Glamping, ακόμη και αν η τιμή ήταν ίδια με αυτή του αρχικού καταλύματος επιλογής τους. Από τους δυνητικούς αυτούς καταναλωτές, το 75% αφορούσε στην ηλικιακή ομάδα των Millennials (26-40 ετών).

Αν αναλογιστεί κανείς ότι το παραπάνω ηλικιακό κοινό συνιστά το πολυπληθέστερο καταναλωτικό κοινό (που πραγματοποιεί δαπάνες άμεσα ή έμμεσα, μέσω των μελών της οικογένειας που συντηρεί) και σίγουρα τους καταναλωτές του αύριο, ειδικότερα και με τη σταδιακή ένταξη των «Gen Z’ers» (18-24 ετών) στην αγορά εργασίας, προκύπτει εμφατικά η ανάγκη από πλευράς των επιχειρήσεων να προσαρμοστούν στις ανάγκες των εν λόγω καταναλωτικών κοινών και να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες τους.

Η τάση του Glamping, ωστόσο, δεν φαίνεται να προσελκύει μόνο τα προαναφερόμενα κοινά. Εργαζόμενοι που χρειάζονται ένα μικρό διάλειμμα από τις υποχρεώσεις τους στα γραφεία, άτομα που μένουν σε αστικά κέντρα και επιθυμούν να αφήσουν πίσω τους τους γρήγορους ρυθμούς και να αποδράσουν στη φύση, νεαρά ζευγάρια, οικογένειες με παιδιά, solo travellers, ακόμη και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, δεδομένου ότι πλέον δεν υπάρχουν εμπόδια ούτε περιορισμοί σε σχέση με τις συνθήκες διαμονής τους, τουρίστες προερχόμενοι από χώρες του εξωτερικού, που άλλωστε είναι τάση εδώ και πολλά χρόνια — όλοι αποτελούν δυνητικούς πελάτες ενός καταλύματος αυτής της κατηγορίας.

Author Tip!

Εκμεταλλευτείτε την τάση του Glamping και εντάξτε την στα πλαίσια ακόμα και παραδοσιακών ξενοδοχειακών μονάδων. Είναι μία ευκαιρία για Upselling & Cross selling καθώς με την κλασική διαμονή σε δωμάτιο, μπορείτε να προσφέρετε και μία-δύο διανυκτερεύσεις στη φύση! Αυτή η πρακτική θα σας δώσει σημαντική ευκαιρία προώθησης και ενός νέου «μοντέλου» διακοπών στο κατάλυμά σας, το οποίο θα είναι πολύ θελκτικό και luxury και ως ιδέα ενδιαφέρουσα και περιπετειώδης!

Πώς να «χτίσετε την εμπειρία» ώστε να έχετε όφελος στο κατάλυμά σας!

Το concept είναι απλό· βασίζεται στη διαφοροποίηση και στην εξατομικευμένη παροχή υπηρεσιών, σε συνδυασμό με αυτό που θα λέγαμε σεβασμό στους «κανόνες της φύσης» (nature rules) και εναρμόνιση με το περιβάλλον.

Είναι σημαντικό, να προσφέρετε στον εκάστοτε επισκέπτη σας το καλύτερο δυνατό deal, καθώς οι ταξιδιώτες πλέον είναι πολύ καλοί γνώστες της αγοράς και διαθέτουν όλα τα εργαλεία να το επιβεβαιώσουν. Είναι σημαντικό να προωθήσετε στοχευμένα την εμπειρία που προσφέρετε στο κατάλυμά σας, καθώς οι ταξιδιώτες πλέον έχουν την πρόθεση να ξοδέψουν περισσότερο, αρκεί να «ζήσουν την εμπειρία».

Author Tip!

Επενδύστε στην «προώθηση» της εμπειρίας των καταναλωτών, όπως αυτή ορίζεται από το «4 Realms of Experience»!

Πιο συγκεκριμένα, ο ταξιδιώτης-πελάτης, επιθυμεί να διασκεδάσει, να εκπαιδευθεί, να αποδράσει και να λάβει ικανοποίηση! Συνεπώς, είναι σημαντικό να του παρέχετε την ευκαιρία να αγοράσει διακοπές που να είναι καλαίσθητες και να του δώσουν τη δυνατότητα να αποδράσει από την καθημερινότητά του!

Τι θα χρειαστείτε για να έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα και να ενισχύσετε τις πωλήσεις του καταλύματός σας μέσω του Glamping;

Χρειάζεται να επενδύσετε στην εξέλιξη των παροχών σας. Αρχικά, θα χρειαστεί να επενδύσετε σε μία καλή ιστοσελίδα για το κατάλυμά σας την οποία μπορείτε να πλαισιώστε και με μια εφαρμογή mobile app. Μέσω αυτών, θα αναπτύξετε τις direct κρατήσεις σας και θα προβάλετε μέσα από πλούσιο φωτογραφικό περιεχόμενο όλο το εύρος των υπηρεσιών σας. Για την ακόμα πιο άμεση επικοινωνία και αλληλεπίδραση με τον ταξιδιώτη, χρειάζεται να έχετε μία ενεργή παρουσία στα social media (παρουσία στο κατάλληλο social media ανάλογα με το κοινό που σκοπεύετε να προσεγγίσετε).

Επίσης, θα πρέπει να φροντίσετε να υπάρχει και ολοκληρωμένη διαδικτυακή επικοινωνία εντός του καταλύματός σας και αυτό να διαφημίζεται αντιστοίχως στους επικείμενους επισκέπτες σας. Πρέπει να παρέχετε γρήγορες ταχύτητες Internet, σε ιδιωτικούς και σε κοινόχρηστους χώρους, καθώς η τεχνολογία είναι χρήσιμη ακόμη και στη φύση. Μην ξεχνάτε οι πελάτες σας είναι άριστα τεχνολογικά εκπαιδευμένοι και δεν έχουν την πολυτέλεια του χρόνου.

Author Tip!

Επενδύστε στην τεχνολογία! Όχι όμως μόνο σε αυτή! «Παντρέψτε» την με αξίες παραδοσιακές! Ποιότητα, σεβασμός στον πελάτη και στις ανάγκες του για δράσεις! Εναλλακτικές  δράσεις: ποδήλατα, πεζοπορικές διαδρομές, οινογνωσία, γενικά οτιδήποτε προτάσσει η «πράσινη» φιλοσοφία.

Επίλογος

Τα τελευταία χρόνια πιο επιτακτικά, συντελείται μία προσπάθεια μεταστροφής από το μοντέλο «Sun lust» σε ένα περισσότερο περιβαλλοντικά φιλικό μοντέλο, γνωστό ως «4E» (Environment and Clean Nature, Educational Tourism, Culture and History, Event and Mega Event & Entertainment and Fun).

Η ανάληψη επιχειρηματικών πρακτικών, όπως το «Glamping», υποδηλώνει υπευθυνότητα και σεβασμό προς το Περιβάλλον και την Αειφορία, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητο από τον «νέο – ψαγμένο ταξιδιώτη», καθώς ο «υπεύθυνος τρόπος» διακοπών επηρεάζει πλέον σε μεγάλο βαθμό,την απόφασή του, αφενός για τις κρατήσεις, και αφετέρου για την επιλογή του προορισμού και το ταξίδι συνολικά.