Ένα πολυτελές ξενοδοχείο στη Ζάκυνθο εντυπωσιάζει με την ιδιαίτερη αισθητική του και τον μοντέρνο σχεδιασμό του, διδάσκοντας ταυτόχρονα τους επισκέπτες τη παράδοση του νησιού. Γνωρίστε το “Contessina Suites & Spa”!
8 mins readΑδιαμφισβήτητα διανύουμε την εποχή του «περιεχομένου», κάτι το οποίο επηρεάζει άμεσα τον ξενοδοχειακό κλάδο. Οι φωτογραφίες ενός καταλύματος, οποιασδήποτε κατηγορίας, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του. Άλλωστε, έχει αποδειχθεί ότι η διαδικασία που ακολουθούν οι ταξιδιώτες κατά την αναζήτηση ξενοδοχείου, είναι να βρίσκουν καταλύματα που τους ενδιαφέρουν μέσω OTAs και Review Websites και στη συνέχεια να επισκέπτονται τις ιστοσελίδες τους για περισσότερες φωτογραφίες και πληροφορίες, έτσι ώστε να λάβουν την τελική τους απόφαση.
“Content is King” – Μια διαδεδομένη φράση που χαρακτηρίζει την περίοδο που διανύουμε!
Ωστόσο, η δημιουργία οπτικού περιεχομένου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Απαιτείται ο συντονισμός πολλών ειδικοτήτων, ενώ η επιτυχία στηρίζεται σε έναν μεγάλο βαθμό στην αισθητική και το design του καταλύματος. Άλλωστε, ο στόχος του οπτικού περιεχομένου είναι να αναδείξει όσο καλύτερα γίνεται τις υποδομές, την εμπειρία και το design του καταλύματος. Δημιουργείται, λοιπόν, μια σειρά από ερωτήματα, που έχουν να κάνουν με την προδιαγραφή αλλά και τη διαδικασία ανάπτυξης του οπτικού περιεχομένου:
Πόσο σημαντικό είναι το οπτικό περιεχόμενο στην επικοινωνιακή στρατηγική ενός ξενοδοχείου; Μπορεί το οπτικό περιεχόμενο να διαμορφώσει την ταυτότητά του; Με ποιους τρόπους, τελικά, μπορεί να δημιουργηθεί υψηλής ποιότητας οπτικό περιεχόμενο για ένα κατάλυμα;
Την απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα αλλά και σε πολλά άλλα, θα λάβουμε μέσω ενός ιδιαίτερου hotel story. Το Contessina Suites & Spa είναι ένα πολυτελές κατάλυμα στη Ζάκυνθο με μοντέρνα, μινιμαλιστική αισθητική, εμπνευσμένη από την τοπική κουλτούρα και τα αξιοθέατα του νησιού. Το συγκεκριμένο κατάλυμα αποτελεί υπόδειγμα έμπνευσης για κάθε ξενοδόχο, καθώς κατάφερε, μέσω των εικόνων και των videos του, να διαμορφώσει μια ιδιαίτερα αναγνωρίσιμη και χαρακτηριστική ταυτότητα, που το ‘συνοδεύει’ σε όλα τα μέσα προβολής και προώθησής του. Προκειμένου, λοιπόν, να δούμε με ποιο τρόπο κατέστη αυτό εφικτό, έχουμε προσκαλέσει τον κύριο Λευτέρη Μωραϊτη, ιδιοκτήτη του Contessina Collection, ο οποίος θα μας αναλύσει σε μία αποκλειστική συνέντευξη πώς το συγκεκριμένο ξενοδοχείο κατάφερε να αναδειχθεί μέσω του οπτικού του περιεχομένου του.
Αρχικά, θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε που δεχτήκατε να απαντήσετε στις ερωτήσεις μας και να μεταφέρετε την τεχνογνωσία σας στο κοινό της Hotelier Academy. To Contessina Suites & Spa είναι ίσως ένα από τα πιο ιδιαίτερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Θα μπορούσατε να μας πείτε ποια ήταν η πηγή έμπνευσης που οδήγησε σε αυτό το αποτέλεσμα;
Το concept του Contessina Suites & Spa είναι εμπνευσμένο από την παλιά Ζάκυνθο και τα επτανησιακά αρχοντικά. Η ιδέα των ιδιοκτητών ήταν να δημιουργήσουν ένα αρχοντικό όπου οι επισκέπτες της Ζακύνθου θα μπορούν να έρθουν σε επαφή με την τοπική κουλτούρα, ενώ ταυτόχρονα να τους παρέχονται όλων των ειδών οι ανέσεις σε ένα μοντέρνο και λιτό περιβάλλον.
Η παλιά Ζάκυνθος, δηλαδή η Ζάκυνθος από τον 19ο αιώνα μέχρι το 1953, είναι συνυφασμένη με το Θέατρο, την Όπερα και, φυσικά, την εκλεπτυσμένη αρχιτεκτονική, καθώς είναι επηρεασμένη από τους Ενετούς, τους Γάλλους και τους Άγγλους. Δυστυχώς, ο ισχυρός σεισμός του 1953 συντέλεσε στην καταστροφή ενός μεγάλου μέρους της Ζακύνθου, ωστόσο έχουν διασωθεί πολλά από τα κτήρια.
Αυτή την εικόνα αλλά και αίσθηση θέλει να μεταφέρει το Contessina Suites & Spa στους επισκέπτες του.
Το design του καταλύματος είναι επίσης αρκετά ιδιαίτερο, καθώς αναδεικνύει την τοπική αρχιτεκτονική μέσω μιας πιο μοντέρνας, μινιμαλιστικής σκοπιάς. Τι σας ενέπνευσε να ακολουθήσετε αυτή την αισθητική, και πώς επηρέασε τη μετέπειτα επιλογή σας να επενδύσετε στο οπτικό περιεχόμενο;
Ο Αρχιτεκτονικός πλούτος της Ζακύνθου κατά την εποχή της Ενετοκρατίας ήταν η ακρογωνιαία λίθος στην οποία στηριχτήκαμε για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του Contessina Suites & Spa. Ωστόσο, θέλοντας να δημιουργήσουμε ένα μοντέρνο ξενοδοχειακό concept που να μπορεί να γίνει χώρος έκφρασης για κάθε πιθανό επισκέπτη, προσθέσαμε μοντέρνες, μινιμαλιστικές πινελιές, δημιουργώντας ένα σύγχρονο περιβάλλον που προσκαλεί τον καθένα να το εξερευνήσει.
Επίσης, η ιστορία που θέλαμε να διηγηθούμε μέσα από το Contessina Suites & Spa δεν στέκεται μόνο στην αρχιτεκτονική και το design, αλλά ξεκινά από το καλωσόρισμα και φτάνει μέχρι και το ‘αντίο’ στον επισκέπτη. Ο στόχος μας είναι οι επισκέπτες να νιώθουν σαν τους Ευγενείς της Παλιάς Ζακύνθου. Να νιώθουν ότι μπορούν να αγγίξουν τις ζωές και την καθημερινότητα των Κόντηδων και των Κοντέσσων. Θέλουμε να νιώθουν πώς είναι να διαμένεις σε ένα κατάλυμα που σε περιποιούνται σαν βασιλιά!
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, δόθηκε αρκετή έμφαση στο οπτικό περιεχόμενο του Contessina Suites & Spa, έτσι ώστε να μεταφέρει μία σχεδόν ολοκληρωμένη εμπειρία διαμονής στον ταξιδιώτη, πριν ακόμη το επισκεφτεί. Αρχικά, γιατί επιλέξατε να δώσετε τόσο μεγάλη έμφαση στη δημιουργία των videos του καταλύματος αλλά και του φωτογραφικού του υλικού; Ήταν μια απόφαση που είχατε λάβει κατά την αρχική προδιαγραφή του ή προέκυψε στη πορεία ως επιτακτική ανάγκη για πιο ολοκληρωμένη προβολή των παροχών προς τον επισκέπτη;
Το οπτικό περιεχόμενο, videos και φωτογραφικό υλικό, θεωρούμε πως είναι το πιο αποτελεσματικό μέσο να προϊδεάσουμε τον ταξιδιώτη σχετικά με το πώς οραματιζόμαστε τη διαμονή του μέσα στο κατάλυμα. Οπότε, πριν ακόμα ανοίξει το κατάλυμα, προσλάβαμε ένα ειδικό συνεργείο για να μεταφέρει την εμπειρία μας στο φακό.
Για αυτό και μέσω του οπτικού περιεχομένου μας, είναι εύκολο κάποιος να αντιληφθεί το όραμα του Contessina Suites & Spa, που δεν είναι άλλο από το να αποκτήσει ο επισκέπτης όμορφες αναμνήσεις και να έχει μια παραμυθένια ιστορία να διηγηθεί. Αυτό για εμάς ήταν μια ανάγκη που δημιουργήθηκε από την πρώτη στιγμή που συλλάβαμε το concept του καταλύματος.
Ποια ήταν τα στάδια που ακολουθήσατε για τη δημιουργία των φωτογραφιών και των videos; Αντιμετωπίσατε κάποιες δυσκολίες σε όλη τη διαδικασία και αν ναι, πώς τις επιλύσατε; Μετά από αυτή την εμπειρία σας, τι θα προτείνατε σε έναν ξενοδόχο που θα ήθελε να ακολουθήσει τα ίδια βήματα με εσάς;
Το concept ήταν από την αρχή αρκετά ξεκάθαρο στο μυαλό μας. Σοβαρές δυσκολίες δεν προέκυψαν καθώς ήμασταν αποφασισμένοι να περάσουμε στον φακό το όραμα που είχαμε από την πρώτη στιγμή.
Παρ’ όλα αυτά χρειάστηκε πολλή δουλεία και οργάνωση καθώς έγιναν και αρκετά εξωτερικά γυρίσματα και χρειάστηκε μεγάλος όγκος αρκετά ιδιαιτέρων props. Αν θα μπορούσα να δώσω μια συμβουλή σε κάποιο συνάδελφο, θα ήταν να επενδύσει και να αναδείξει τη μοναδικότητα του προϊόντος του.
Παρατηρούμε ότι κάθε φωτογραφία μεταφέρει μια εμπειρία και δεν δίνεται τόση έμφαση στις υποδομές. Η αλήθεια είναι ότι οι επισκέπτες πλέον αποζητούν εμπειρίες στις διακοπές τους, κάτι στο οποίο τα περισσότερα ξενοδοχεία υστερούν σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Γνωρίζατε για αυτή την τάση κατά την προδιαγραφή του οπτικού σας περιεχομένου; Αν όχι, τι σας οδήγησε σε αυτή την απόφαση;
Για την απόφαση αυτή, προσπαθήσαμε να “σκεφτούμε” σαν ταξιδιώτες. Το οπτικό περιεχόμενο έπαιζε ανέκαθεν κομβικό ρόλο στην επιλογή του καταλύματος που θα διαμέναμε, όμως στα περισσότερα ξενοδοχεία δεν μπορούσαμε να εκλάβουμε την εμπειρία διαμονής που προσέφεραν.
Σίγουρα, πιστεύουμε ότι οι υποδομές είναι ένα σημαντικό κομμάτι του καταλύματος και θα πρέπει να αναδεικνύονται μέσω των φωτογραφιών. Ωστόσο, οι υποδομές από μόνες τους δεν μπορούν να μεταφέρουν την “ψυχή” του καταλύματος στον ταξιδιώτη, οδηγώντας σε ένα απρόσωπο αποτέλεσμα.
Έτσι και εμείς προσπαθήσαμε να βρούμε τη ‘χρυσή τομή’ έτσι ώστε να αναδείξουμε τις εμπειρίες που θα ζήσουν όσοι διαμένουν στο κατάλυμα, χωρίς όμως να επισκιαστούν οι υποδομές. Θεωρούμε πως το πετύχαμε σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό!
Ένα χαρακτηριστικό του οπτικού περιεχομένου είναι ότι είναι απαραίτητο για κάθε online και offline κανάλι πωλήσεων του ξενοδοχείου (από το website του καταλύματος, μέχρι τα προφίλ του στα OTAs). Λάβατε υπ’ όψιν σας τις διαφορετικές ανάγκες που έχει το κάθε μέσο κατά τη δημιουργία του;
Σαφώς! Κατά την προδιαγραφή του φωτογραφικού υλικού, λάβαμε υπ’ όψιν μας όλες τις πλατφόρμες που θα δημοσιεύεται το περιεχόμενο, έτσι ώστε να μεγιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητά του.
Φυσικά, φροντίσαμε όλες οι φωτογραφίες να ακολουθούν την αισθητική του καταλύματος, έτσι ώστε να υπάρχει ένα ενιαίο ύφος σε όλα τα online μέσα που προβάλλεται και να ενισχύεται το branding.
Τα Social Media είθισται να απαιτούν έναν πιο ‘ερασιτεχνικό’ και άμεσο τύπο οπτικού περιεχομένου. Ποια είναι η στρατηγική που ακολουθείτε στα Social Media σας, έτσι ώστε να συνάδει με τη συνολική ταυτότητα του καταλύματος που στηρίζεται στο οπτικό περιεχόμενο;
Κατά την προδιαγραφή του περιεχομένου, προσπαθήσαμε να λάβουμε υπ’ όψιν μας όλες τις φωτογραφίες που θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμες για το κατάλυμα. Γι’ αυτό και προσθέσαμε διάφορα close ups, αλλά και πιο ‘ερασιτεχνικές’ φωτογραφίες στο περιεχόμενό μας, καθώς τις κρίναμε απαραίτητες για Social Media Posts και Stories.
Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες εστιάζουν σε λεπτομέρειες, αλλά στο σύνολο μεταφέρουν την εμπειρία του Contessina Resort & Spa. Σε γενικές γραμμές, έχουμε δημιουργήσει ποικίλο περιεχόμενο έτσι ώστε το feed μας να είναι δημιουργικό και πολυδιάστατο.
Ολοκληρώνοντας τη συνέντευξη, θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για τον χρόνο αλλά και τις πολύτιμες ιδέες και οπτικές που μοιραστήκατε μαζί μας και με το κοινό της Hotelier Academy. Κλείνοντας, λοιπόν, την κουβέντα μας, τι είναι αυτό που θα συμβουλεύατε ένα Ξενοδόχο, ο οποίος σκέφτεται να επενδύσει στη δημιουργία υψηλού επιπέδου οπτικού περιεχομένου;
Για εμάς η προβολή του καταλύματος είναι ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια γιατί ουσιαστικά δείχνουμε στον κόσμο το τελειοποιημένο όραμά μας. Θέλει σωστή οργάνωση και μια ξεκάθαρη ιδέα. Είναι μια όμορφη και συνάμα απαιτητική διαδικασία που κάνει ξεκάθαρο στον πελάτη τι να περιμένει από το κάθε κατάλυμα. Αυτό που θα συμβούλευα είναι να μην φοβούνται να αναδείξουν τη μοναδικότητα και τη διαφορετικότητα του χώρου τους.