9 mins read

Η ‘εποχή των social media’ έχει μετατρέψει το design σε συγκριτικό πλεονέκτημα για ένα ξενοδοχείο, καθώς οι ταξιδιώτες, τα τελευταία χρόνια, δίνουν ακόμη περισσότερη έμφαση στην αισθητική των καταλυμάτων που επιλέγουν, και, ως έναν βαθμό, το design τους γίνεται κύριος παράγοντας για να πραγματοποιηθεί μια κράτηση. Πώς, όμως, ένα κατάλυμα μπορεί να ξεχωρίσει για την αισθητική του ανάμεσα σε έναν τόσο υψηλό ανταγωνισμό;

Ένα κατάλυμα στο κέντρο της Αθήνας, φαίνεται να έχει βρει το ‘κλειδί της επιτυχίας’ για το design που ξεχωρίζει. Αναφερόμαστε στο Moon and Stars Boutique Hotel, ένα boutique ξενοδοχείο στου Ψυρρή, που αναγνωρίζεται για την ιδιαίτερη αισθητική του αλλά και το μοναδικό concept του, που το μετατρέπουν σε έναν πραγματικό urban παράδεισο στο κέντρο της Αθήνας.

Ο ιδιοκτήτης του Moon and Stars, Θοδωρής Βασιλειάδης, μας αφηγείται την ιστορία του καταλύματος, και μας εξηγεί πώς κατάφεραν, μαζί με τη σύζυγό του, να δημιουργήσουν ένα τόσο ιδιαίτερο ξενοδοχείο, ποιο ήταν το αρχικό concept που ήθελαν να ακολουθήσουν, καθώς και ποια ήταν τα βασικότερα στοιχεία που συντέλεσαν στην επιτυχία του καταλύματος.

Θεωρούμε πολύ όμορφο ότι το Moon and Stars Boutique Hotel, είναι ένα ξενοδοχείο το οποίο δεν είναι απλά ένα κτήριο αλλά έχει να αφηγηθεί μία ιστορία. Πώς επιλέξατε την τοποθεσία του ξενοδοχείου και ποια είναι η σύνδεση της νέας μορφής του κτηρίου με το προηγούμενο;

Η επιλογή της θέσης ήταν λιγάκι «έρωτας με την πρώτη ματιά». Για πολύ καιρό κάναμε βόλτες στο κέντρο της πόλης, αναζητώντας το κτήριο που θα μας εμπνεύσει και θα στεγάσει αυτή την ιδέα, της Αθηναϊκής φιλοξενίας. Με το αντίκρισμα του κτηρίου καταλάβαμε ότι ήταν κάτι πολύτιμο, που έπρεπε να κυνηγήσουμε για να υλοποιήσουμε εδώ αυτή την ιδέα.

Σημαντικό ρόλο έπαιξε η παλαιότητα (κατασκευή 1922-1924) και το ύφος / στυλ art deco του κτηρίου (εμφανές δείγμα είναι η πόρτα της εισόδου), όπως επίσης και η απρόσκοπτη θέα της ταράτσας προς την Ακρόπολη, την πλατεία Ασωμάτων και το «άνοιγμα» προς το Θησείο. Η τελική μορφή και χρήση του κτηρίου είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη με το παρελθόν.

Έχουν διατηρηθεί και αναδειχθεί όλα τα αρχιτεκτονικά του στοιχεία ως προς το ύφος, το χρώμα και το υλικό, κουφώματα, επιχρίσματα, θύρες, διακοσμήσεις, λεπτομέρειες, όπως μαρμάρινοι νεροχύτες, ξύλινα πατώματα, ώστε ο επισκέπτης να νιώσει το ίδιο που νιώσαμε κ εμείς όταν πρωτοαντικρίσαμε και πρωτοεπισκεφτήκαμε το κτήριο: να ταξιδέψει και να ζήσει σε μια παλαιότερη εποχή, με τις ανέσεις του σήμερα.

Καθώς η ιστορία του κτηρίου αποτελεί κομβικό σημείο στην αφήγηση της εμπειρίας του επισκέπτη, θα θέλαμε να μας αναφέρετε πώς αυτή συνέδραμε στη διαμόρφωση του concept του ξενοδοχείου. Ποιο είναι το μήνυμα του ξενοδοχείου προς τους επισκέπτες του και πώς αυτό διοχετεύεται μέσα από το ιδιαίτερα ελκυστικό design;

Το κτήριο αυτό στον όροφό του κατασκευάστηκε αρχικά και διαμορφώθηκε ως μια πλούσια Αθηναϊκή κατοικία με ένα κεντρικό διαμέρισμα των ιδιοκτητών και ένα ξεχωριστό μικρότερο για την υπηρεσία. Στόχος ήταν να παραμείνει αυτή η αίσθηση του βιώματος της Αθηναϊκής κατοικίας, μέσω της διατήρησης όσο γίνεται παραπάνω των επιμέρους στοιχείων της.

Έτσι, διατηρήθηκαν οι χώροι που προϋπήρχαν χωρίς ιδιαίτερα νέα χωρίσματα – τα σημερινά δωμάτια αποτελούν τις μεγάλες φωτεινές σάλες της παλιάς κατοικίας, ενώ τα λουτρά τους είναι οι παλιές κουζίνες με τα τεράστια παράθυρα και τους μαρμάρινους νεροχύτες. Κάθε δωμάτιο είναι διαφορετικό και έχει διατηρήσει ως διάταξη και μορφή ό,τι αρχιτεκτονικό στοιχείο υπήρχε στον χώρο. Για παράδειγμα, έγινε εμφανές το παλιό μασίφ τουβλάκι στον τοίχο της μεσοτοιχίας και η πέτρα του ισογείου, διατηρήθηκαν όλα τα ξύλινα πατώματα με τις διακοσμήσεις τους, αλλά και τα σχέδια με λευκό και μαύρο μάρμαρο στο κλιμακοστάσιο, που είναι χαρακτηριστικά της εποχής.

Τα νέα στοιχεία επίπλωσης και ο εξοπλισμός είναι όσο πιο διακριτικά γίνεται, ώστε να αναδεικνύεται το κτήριο. Όλα αυτά τα στοιχεία συντελούν στο να νιώσει ο επισκέπτης οικεία, να νιώσει ότι βρίσκεται σ’ έναν ασφαλή, καθαρό και όμορφο χώρο, σαν στο σπίτι του. Σε αυτό συμβάλλουν και τα πολλά φυτά που έχουμε εντάξει στους χώρους.

Γενικά θεωρήσαμε ότι το κτήριο μιλάει από μόνο του και βασιστήκαμε σε αυτό, σεβόμενοι όλα του τα στοιχεία. Το αγαπήσαμε μέσα από αυτή τη διαδικασία και αυτό το νιώθει όποιος το επισκέπτεται. Από εκεί και πέρα, εμπνευστήκαμε από το επάγγελμα του πρώτου ιδιοκτήτη, ο οποίος ήταν κατασκευαστής παιχνιδιών, και θελήσαμε να δώσουμε αυτόν τον ‘παιχνιδιάρικο’ τόνο στο ξενοδοχείο με το όνομά του αλλά και τα ονόματα των δωματίων. Είναι όλα παιδικά παιχνίδια, και ειδικά το όνομα “Moon and Stars” προέκυψε και από την αίσθηση που έχει κανείς όταν βρίσκεται στην ταράτσα το βράδυ, ζώντας την ονειρική ατμόσφαιρα που δημιουργούν τα αστέρια, το φεγγάρι, η θέα της Ακρόπολης, η πλατεία και ο χαμηλός φωτισμός της ταράτσας.

Εκτός από το αναγνωρίσιμο design, ξεχωρίζουμε επίσης την προδιαγραφή της εμπειρίας μέσα στο χώρο, ξεκινώντας από τη reception όπου βλέπουμε ένα μεγάλο μέρος της να αφιερώνεται στη βιβλιοθήκη μέχρι και τα δωμάτια. Η προδιαγραφή των εμπειριών έγινε πριν ή μετά την κατασκευή του ξενοδοχείου;

Η προδιαγραφή των εμπειριών έγινε πριν και κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Η τελική εικόνα του δωματίου προϋπήρχε στο μυαλό μας σαν ένα κρυφό όνειρο από την αρχή και η υλοποίηση μας δικαίωσε τελικά. Ήταν πολύ κοντά σε αυτό που φανταζόμασταν. Η αλήθεια είναι ότι είχαμε παρακολουθήσει σεμινάρια της Hotelier Academy, επισκεφθεί αρκετές εκθέσεις, ώστε να κατανοήσουμε τη σημασία του concept, της κεντρικής ιδέας, και της σύστασης ενός ξενοδοχείου.

Από την αρχή είχαμε αποφασίσει τις εμπειρίες που θα θέλαμε να βιώσει ο επισκέπτης, δραστηριότητες που κάνει κανείς σε ένα πολυτελές σπίτι που έχει για τον εαυτό του. Πρωινό, δείπνο ή ποτό στην ατμοσφαιρική ταράτσα, ηλιοθεραπεία, βόλτα στην πόλη με το Fiat 500, χαλάρωση και απόλαυση της θέας από το μπαλκόνι του ορόφου ή από το έρκερ με τα περιμετρικά παράθυρα, απόλαυση τοπικών λιχουδιών-κερασμάτων σε γωνιές στα δωμάτια, καθώς και διάφορες άλλες που θα υλοποιηθούν σύντομα ελπίζουμε.

Ένα στοιχείο που διαφοροποιεί σημαντικά το Moon and Stars Boutique Hotel στην τοπική ξενοδοχειακή αγορά, αλλά και στην αντίληψη των επισκεπτών, είναι το συνολικό concept της φιλοξενίας. Μπορείτε να μας περιγράψετε την εμπειρία που βιώνει ο επισκέπτης του ξενοδοχείου σας από τη στιγμή που θα προβεί σε μία κράτηση μέχρι την αποχώρησή του από το ξενοδοχείο σας; Ποιες υπηρεσίες υπερέχουν και δημιουργούν αυτό το τόσο φιλόξενο περιβάλλον; 

Θεωρώ ότι οι επισκέπτες μας έχουν μεγάλη ανυπομονησία να φτάσουν στο κατάλυμα και να το εξερευνήσουν διότι είναι αυτές οι ιστορικές κυρίως λεπτομέρειες που δημιουργούν προσμονή. Φτάνοντας, βέβαια, και με το πρώτο βήμα στη ρεσεψιόν, κατακλύζονται από ένα σύνολο αισθήσεων στις οποίες έχουμε πραγματικά επενδύσει όπως η τζαζ μουσική, το χαρακτηριστικό άρωμα του χώρου και η θερμοκρασία.

Το στοιχείο που σίγουρα μας διαφοροποιεί είναι η βόλτα-ξενάγηση που προσφέρουμε με ένα vintage Fiat 500 το οποίο συνήθως είναι παρκαρισμένο έξω από την πόρτα και αποτελεί τη ‘μασκότ’ του ξενοδοχείου. Οι επισκέπτες μας έχουν την δυνατότητα να συμμετέχουν σε μια εμπειρία γνωριμίας με την πόλη μέσα από στάσεις σε σημεία ενδιαφέροντος και επίσης στάσεις σε μέρη πιο ιδιαίτερα για φαγητό ή ποτό-καφέ. Γινόμαστε φίλοι με τους επισκέπτες μας.

Πέρα από τους κοινόχρηστους χώρους του ξενοδοχείου, όπως είναι η είσοδος, αλλά και το εσωτερικό κηπάκι, παρατηρούμε ορισμένες ιδιαιτερότητες στα δωμάτια. Για παράδειγμα, έχετε επιλέξει να μην υπάρχει τηλεόραση στα δωμάτια. Αυτή η κίνηση αποτελεί από μόνη της ένα statement. Πώς το εισπράττουν οι ταξιδιώτες και τι εναλλακτικές τους προσφέρετε για να καλύψουν οι ίδιοι το ενδεχόμενο κενό; 

Είναι αλήθεια ότι δε θέλαμε να μπούμε σε μια διαδικασία να υπάρχουν όλες οι τυπικές ανέσεις ενός κλασικού ξενοδοχείου. Γιατί δεν είναι ένα τυπικό ξενοδοχείο. Θέλουμε ο επισκέπτης να νιώθει πολυτέλεια, αλλά κυρίως άνεση και οικειότητα, τα οποία δημιουργούνται με το να νιώσει κανείς το χώρο με όλες του τις αισθήσεις και χωρίς παρεμβολές από οθόνες. Προέχει το βίωμα μέσω της μυρωδιάς, του ακούσματος (της μουσικής δηλαδή ή των ήχων του δρόμου και της πόλης) και των στοιχείων που βλέπει, όπως η θέα από τα πολλά και μεγάλα ανοίγματα και κυρίως από την κοινόχρηστη ταράτσα. Η έλλειψη τηλεόρασης δημιουργεί περισσότερο χρόνο στον επισκέπτη να χαρεί πιο ουσιαστικά πράγματα.

Εννοείται ότι εφόσον ζητηθεί εξαρχής, μπορεί κάποιος να έχει τηλεόραση στο δωμάτιο, υπάρχει η υποδομή, αλλά μόνο on demand. Όλα τα δωμάτια βέβαια είναι εξοπλισμένα με ηχείο bluetooth και σύντομα tablet, ώστε να εξασφαλίζονται και οι τεχνολογικές ανέσεις. Στην ίδια λογική έχουν διατηρηθεί οι παλιές πόρτες της οικίας, που αποτελούν τις εισόδους των δωματίων με παραδοσιακά πόμολα και κλειδαριές. Ο επισκέπτης κρατά το κλειδί του δωματίου, όπως το κλειδί του σπιτιού του, αντί μιας κάρτας ξενοδοχείου που ανοίγει την πόρτα.

Με λίγα λόγια θυσιάσαμε κάποια ‘στεγανά’ του κλασικού ξενοδοχείου, προκειμένου να εξυπηρετήσουμε το concept της πολυτελούς φιλοξενίας σε ένα Αθηναϊκό σπίτι, όπου τα βιώματα σε σχέση με την πόλη και η επαφή με τον περίγυρο, είναι πιο σημαντικά.

Ολοκληρώνοντας την συνέντευξή μας, μπορείτε να μας πείτε τι άλλες εκπλήξεις επιφυλάσσετε στον επισκέπτη με την είσοδό του στο ξενοδοχείο, αλλά και στο δωμάτιο επιλογής του; 

Το κάθε δωμάτιο έχει τη δική του ιστορία. Κάθε φορά που συνοδεύουμε τον επισκέπτη στο δωμάτιό του φροντίζουμε να του δώσουμε μερικές πληροφορίες και ιδιαιτερότητες που χαρακτηρίζουν τον συγκεκριμένο χώρο. Για παράδειγμα, το μπάνιο του δωματίου bird of happiness στο παρελθόν αποτελούσε το δωμάτιο της υπηρεσίας του κεντρικού διαμερίσματος. Από αυτό το δωμάτιο καταφέραμε να διατηρήσουμε την παλιά ξύλινη εντοιχισμένη ντουλάπα της υπηρέτριας. Όμως ο επισκέπτης καλείται να αντλήσει περισσότερες πληροφορίες μέσω της συνολικής εμπειρίας και αυτό από μόνο του αποτελεί έκπληξη.