Τι είναι οι PPC καμπάνιες και γιατί είναι απαραίτητες για κάθε ξενοδοχείο; Μάθετε να δημιουργείτε PPC καμπάνιες στην Google εύκολα και αποτελεσματικά μέσω του παρακάτω αναλυτικού οδηγού, και αυξήστε τις κρατήσεις σας με ελάχιστο κόστος

8 mins read

Tι είναι οι Marketing καμπάνιες PPC και πώς εφαρμόζονται σε ένα ξενοδοχείο; Το Pay-per-Click, ή PPC, είναι μια μορφή μάρκετινγκ όπου το κόστος των διαφημίσεων ορίζεται σύμφωνα με τον αριθμό επισκέψεων που φέρνει στον ιστότοπό τους. Πρόκειται για την πιο αποτελεσματική μέθοδο marketing της Google καθώς o ο στόχος είναι η απόδοση (Website Visits) αντί για τη γενική αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας (Reach).

Οι PPC καμπάνιες είναι ιδιαίτερα ισχυρές για online κρατήσεις, επειδή οι χρήστες είναι πιο πιθανόν να προβούν σε αγορά καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό ταξιδιωτών αναζητούν ξενοδοχείο στο τελευταίο στάδιο του προγραμματισμού ταξιδιού τους. Αυτή είναι και η πιο κρίσιμη στιγμή για να κερδίσετε την κράτηση και να μην σας την κλέψει ο ανταγωνισμός.

Οπότε, συνοψίζοντας οι PPC καμπάνιες λειτουργούν βάσει απόδοσης και ο στόχος τους είναι να φέρουν περισσότερες επισκέψεις στην ιστοσελίδα σας, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως όλες οι επισκέψεις θα μετατραπούν σε κρατήσεις. Για αυτό και το κόστος ανα επίσκεψη μπορεί να είναι αρκετά χαμηλό με το σωστό optimization, μέχρι και 3 λεπτά ανά επίσκεψη. Ποιοι είναι, λοιπόν, οι βασικοί τύποι PPC καμπανιών;

Οι βασικοί τύποι PPC καμπανιών: Πώς να επιλέξετε τον ιδανικό τύπο καμπάνιας βάσει των στόχων σας

Μέχρι στιγμής αναφερθήκαμε στον στόχο των καμπανιών PPC. Υπάρχουν, όμως, ποικίλοι τρόποι να στήσετε μια καμπάνια PPC με τις δύο κύριες κατηγορίες να είναι οι Search και Display καμπάνιες. Και οι δύο κατηγορίες είναι εξίσου σημαντικές, αλλά κάθε μια για διαφορετικό σκοπό.

Search Καμπάνιες: Στοχεύοντας λέξεις-κλειδιά στις μηχανές αναζήτησης

Οι Search καμπάνιες είναι ο πιο δημοφιλής τύπος PPC καμπανιών. Με τις search καμπάνιες, έχετε την δυνατότητα να επιλέξετε τις λέξεις-κλειδιά στις οποίες θα θέλατε να εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας. Με αποτέλεσμα, όταν ένας χρήστης πληκτρολογεί αυτές τις λέξεις-κλειδιά στην Google και σε άλλες μηχανές αναζήτησης, η διαφήμιση να εμφανίζεται σε περίοπτη θέση είτε στην αρχή της σελίδας είτε στο τέλος της πρώτης σελίδας.

Τα οφέλη των Search καμπανιών είναι πολλά. Πρώτα απ όλα, μπορείτε να στοχεύσετε συγκεκριμένα keywords και κοινά, με αποτέλεσμα να δημιουργείτε πιο αποτελεσματικές εξτρατίες για το κατάλυμά σας. Από την άλλη, ενισχύεται σημαντικά η τοποθέτηση της ιστοσελίδας σας στις αναζητήσεις, καθώς η μεγάλη επισκεψιμότητα ενισχύει την αξιοπιστία της. Βεβαίως, η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να είναι άψογη τόσο σε χρηστικότητα όσο και σε περιεχόμενο, γιατί μπορεί πολύ εύκολα να γίνει και το αντίθετο (να πέσει σε κατάταξη).

Οι συγκεκριμένες διαφημίσεις είναι μόνο κείμενο και όχι εικόνα, λόγω των σημείων που εμφανίζονται. Κάθε μεγάλο ξενοδοχείο τρέχει Search καμπάνιες στο όνομά του, ενώ πολλά ξενοδοχεία πλέον τρέχουν καμπάνιες στο όνομα άμεσων ανταγωνιστών, το οποίο ωστόσο είναι αρκετά επικίνδυνο σαν στρατηγική.

Display Καμπάνιες: Προώθηση στο Network ιστοσελίδων της Google

Οι Display Διαφημίσεις διαφέρουν αρκετά από τις Search, καθώς αλλάζουν ριζικά πολλά πράγματα στον τρόπο και στα μέσα εμφάνισής τους. Αρχικά οι Display διαφημίσεις εμφανίζονται σε τρίτα website και συνεργάτες της Google. Δεν εμφανίζονται βάσει των αναζητήσεων αλλά βάσει του προφίλ των χρηστών και των websites που επισκέπτονται.

Ουσιαστικά, η Google έχει αναπτύξει μια τεχνολογία και εμφανίζει τις διαφημίσεις σε χρήστες που κρίνει ότι θα μπορούσαν να ενδιαφέρονται για το κατάλυμά σας. Αυτό το κρίνει βάσει των αναζητήσεων του χρήστη και το interaction του με websites. Επίσης, δίνεται έμφαση και στα websites που εμφανίζονται αυτές οι διαφημίσεις. Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο είναι πιο πιθανόν να εμφανιστεί σε ένα ταξιδιωτικό blog ή website.

Σε αντίθεση με τις search, οι display καμπάνιες εμφανίζονται σαν εικόνες μέσα στις ιστοσελίδες, σε διάφορα μεγέθη (αναλόγως το website).

Performance Max: Αφήνοντας την Google να αποφασίσει για εσάς

Πρόκειται για έναν νέο τύπο καμπάνιας που έχει λανσάρει η Google, ο οποίος είναι πλήρως αυτοματοποιημένος και επιλέγει η ίδια η Google την συχνότητα εμφάνισης και τα μέσα εμφάνισης σύμφωνα με τα αποτελέσματα της καμπάνιας. Επίσης γίνεται optimization από την Google στα κείμενα για καλύτερα αποτελέσματα.

Είναι ένας αρκετά αποδοτικός τρόπος σε περίπτωση που δεν έχετε πολύ χρόνο να αφιερώσετε στην προδιαγραφή των Marketing καμπανιών σας, αλλά σίγουρα δεν είναι τόσο αποδοτικός όσο οι πάνω.

Remarketing vs Νέα Κοινά: Τι είναι και γιατί είναι απαραίτητα για την αποτελεσματικότητα των καμπανιών σας

Για την επιτυχία των PPC καμπανιών σας, είναι σημαντικό να δημιουργήσετε κοινά. Τι είναι τα κοινά; Μια βάση δεδομένων στην οποία θα στοχεύετε τις PPC διαφημίσεις σας. Η ποιότητα του κοινού σας θα παίξει κομβικό ρόλο στην αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων σας, για αυτό και πρέπει να φροντίσετε για τη σωστή προδιαγραφή του. Οι ξενοδόχοι, ευτυχώς, έχουν πολλές πηγές από τις οποίες μπορούν να αντλήσουν το κοινό τους.

Ξεκινώντας από τα νέα κοινά, πρόκειται για επαφές που δεν έχουν αλληλεπιδράσει με την επιχείρησή σας στο παρελθόν και έχουν κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Παραδείγματος χάρη, μια search καμπάνια που στοχεύει το keyword “boutique hotels + περιοχή σας”, είναι ένας αρκετά αποτελεσματικός τρόπος στόχευσης νέων κοινών. Αντίστοιχα, μια καμπάνια στο Facebook σε ταξιδιώτες της περιοχής σας που ενδιαφέρονται για Ξενοδοχεία είναι ακόμη ένας τρόπος στόχευσης νέων κοινών.

Όσον αφορά τα Remarketing κοινά, πρόκειται για λογαριασμούς που έχουν αλληλεπιδράσει με το κατάλυμά σας στο παρελθόν, είτε επισκέπτοντας το website σας, είτε αλληλεπιδρόντας με τα Social Media σας. Επίσης, τα ξενοδοχεία μπορούν να δημιουργήσουν remarketing κοινά με παλαιότερους επισκέπτες με την βοήθεια CRM για πιο στοχευμένες καμπάνιες. Η δημιουργία κοινών σε κάθε πλατφόρμα είναι αρκετά εύκολη, αν και προτείνουμε να το αφήσετε στα χέρια ενός ειδικού.

4 Οφέλη που έχουν οι PPC Καμπάνιες στις πωλήσεις ενός ξενοδοχείου

Ποια είναι λοιπόν τα οφέλη των PPC καμπανιών; Οι PPC καμπάνιες είναι πλέον απαραίτητες για κάθε ξενοδοχείο καθώς ένα μεγάλο ποσοστό των ταξιδιωτών πλέον πραγματοποιεί την κράτησή του μέσω διαδικτύου. Τα οφέλη είναι ποικίλα και είναι εμφανή τόσο άμεσα όσο και σε βάθος χρόνου.

Αυξάνουν την κατάταξη την ιστοσελίδα σας στις μηχανες αναζήτησης όπως τη Google

Η επίτευξη υψηλής κατάταξης σε μηχανές αναζήτησης είναι μια δύσκολη διαδικασία που χρειάζεται πολύ χρόνο και βελτιστοποιήσεις. Είναι λογικό για ένα μικρό κατάλυμα να μην μπορεί να ανταγωνιστεί ένα ξενοδοχείο της περιοχής που βρίσκεται καιρό στο διαδίκτυο και να φτάσει πρώτο στην οργανική κατάταξη, οπότε η λύση βρίσκεται στις καμπάνιες PPC.

Οι καμπάνιες PPC ουσιαστικά σας εμφανίζουν πρώτη σελίδα στις αναζητήσεις με αποτέλεσμα να ενισχύονται οι επισκέψεις στην ιστοσελίδα σας και να φαίνεται πιο εμπιστεύσιμη στην μηχανή αναζήτησης. Αν, δε, η ιστοσελίδα είναι optimized και το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, τότε γρήγορα θα ανεβείτε κατάταξη στην μηχανή αναζήτησης, αν και αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να σταματήσετε τις διαφημίσεις.

Σας βοηθούν να προωθήσετε last-minute κρατήσεις πιο αποτελεσματικά

Τα τελευταία χρόνια, έχει παρατηρηθεί μια αύξηση στις last-minute κρατήσεις και όλο περισσότεροι ταξιδιώτες δείχνουν ενδιαφέρον για αυτές. Οι PPC καμπάνιες είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να τις στοχεύσετε καθώς προσφέρουν αμεσότητα και με την σωστή προδιαγραφή, μεταφέρουν το μήνυμα της προσφοράς περιορισμένης ζήτησης στους ταξιδιώτες, πιέζοντάς τους να προβούν στην κράτηση.

Με σωστό optimization, μπορεί να σας φέρουν κρατήσεις με πολύ χαμηλό κόστος

Ίσως το πιο θετικό χαρακτηριστικό των καμπανιών PPC είναι ότι μπορούν να προσφέρουν αποτελέσματα με πολύ χαμηλό κόστος. Με την σωστή προδιαγραφή και optimization, μια επίσκεψη στο website σας μπορεί να κοστίζει μέχρι και 0.01 λεπτό, το οποίο μεταφράζεται σε 1 Ευρώ τα 100 άτομα, αν και πρόκειται για ένα εξαιρετικά χαμηλό κόστος. Το σύνηθες κυμαίνεται μεταξύ 0.03-0.05 λεπτά ανα επίσκεψη.

Προωθούν τις άμεσες κρατήσεις, με αποτέλεσμα να λαμβάνετε το πλήρες ποσό χωρίς commission

Οι απευθείας κρατήσεις είναι κάτι που αναζητούν όλοι οι ξενοδόχοι καθώς αποφεύγουν κόστη και commissions που θα έπρεπε να δώσουν σε άλλη περίπτωση στα τρίτα μέσα. Επίσης σας επιτρέπουν να είστε περισσότερο ευέλικτοι στις παροχές που προσφέρετε έξτρα ή τις προσφορές που μπορείτε να κάνετε για περισσότερες κρατήσεις.

Χρησιμοποιώντας τα σωστά call-to-actions στις PPC καμπάνιες σας, θα σας ενισχυθούν σημαντικά οι άμεσες κρατήσεις με αποτέλεσμα να αποκτήσετε περισσότερη αυτονομία.

Ολοκληρώνοντας…

Η επένδυση σε μια καμπάνια PPC είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε την προβολή σας στο διαδίκτυο και να στοχεύσετε ένα μεγαλύτερο εύρος ταξιδιωτών που θα ενδιαφέρονται να κάνουν κράτηση στο κατάλυμά σας. Χωρίς όμως να μειώνεται η αξία του SEO, οι PPC καμπάνιες θα δώσουν μια σημαντική ώθηση στην ορατότητα σας, ακόμη και αν δεν είναι οργανική.

Με το σωστό στήσιμο και optimization, οι PPC καμπάνιες σας θα παραμένουν επιτυχημένες και ανταγωνιστικές για ένα μεγάλο διάστημα. Ωστόσο, θα πρέπει να τους αφιερώνετε και ένα κομμάτι του χρόνου σας, γιατί πολύ εύκολα μπορεί να βρεθούν εκτός συναγωνισμού ή να σας προκαλέσουν ζημεία.