top of page

Γαστροτουριστες: Πως να προσελκυσετε ευκολα το ξεχωριστο αυτο κοινο

  • zenios1
  • 26 Ιουν 2020
  • διαβάστηκε 5 λεπτά

Ο γαστρονομικός τουρισμός αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Σχεδόν το 90% των ταξιδιωτών, για όποιον λόγο κι αν ταξιδεύουν, συμμετέχουν σε γαστροτουριστικές εμπειρίες ακόμα κι αν αυτό δεν είναι ο πρωταρχικός σκοπός του ταξιδιού τους. Η ραγδαία αυτή ανάπτυξη αποτελεί ένα νέο πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας για πολλούς επαγγελματίες του τουρισμού αλλά και της γαστρονομίας, οι οποίοι διαβλέπουν τη δυναμική του γαστρονομικού τουρισμού αλλά και τα πιθανά  οικονομικά οφέλη αν ασχοληθούν πιο συστηματικά με αυτόν τον τομέα.

Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, που διαθέτει πλούσια γαστρονομία, μια καμπάνια στόχευσης του γαστρονομικού κοινού μπορεί να διαθέτει μεγάλη ποικιλία.


Πως μπορείς να συνεργαστείς με τη Μαρία Αθανασοπούλου

  1. Μπορείς να συμμετέχεις στα virtual b2b sales workshops που διοργανώνει η εταιρία Respond On Demand για Έλληνες επιχειρηματίες του τουρισμού και ελληνικούς προορισμούς, με στόχο να προσεγγίσεις αγοραστές του ελληνικού τουριστικού προϊόντος/ τουριστικά γραφεία από άλλες χώρες. Πληροφορίες director@respondondemand.com

  2. Μπορείς να εκπαιδευτείς ή να εκπαιδεύσεις το προσωπικό σου σε θέματα που αφορούν τις πωλήσεις, το ξενοδοχειακό μάρκετινγκ και το γαστρονομικό τουρισμό Πληροφορίες respondondemand@gmail.com

  3. Μπορείς να ζητήσεις εξειδικευμένες συμβουλές για τη δική σου επιχείρηση σε σχέση με πωλήσεις, μάρκετινγκ , προσέγγιση τουριστικών γραφείων από το εξωτερικό, ανάπτυξη ταυτότητας ως gastro hotel. Πληροφορίες respondondemand@gmail.com


Η καμπάνια στόχευσης του γαστρονομικού κοινού απαιτεί προσαρμογή στη γλώσσα των πελατών μας

Πριν από την έναρξη της καμπάνιας πρέπει να αποφασίσουμε για τα παρακάτω ζητήματα:

  1. Θέλουμε να προσεγγίσουμε το διεθνές γαστρονομικό κοινό ή το ελληνικό;

  2. Θέλουμε να αναφερθούμε στη γαστρονομία όλης της χώρας ή σε μια μόνο περιοχή της;

  3. Θέλουμε να προσεγγίσουμε και ειδικές ομάδες όπως είναι οι vegan και οι οινόφιλοι;

Ανάλογα με το αν θέλουμε να προσεγγίσουμε το παγκόσμιο ή το ελληνικό γαστρονομικό κοινό, θα πρέπει να προσαρμόσουμε τη γλώσσα με την οποία θα πραγματοποιήσουμε την καμπάνια μας. Αν θέλουμε να προσεγγίσουμε όσο περισσότερους μπορούμε από το εξωτερικό, τότε η καμπάνια μας θα πρέπει να είναι στα αγγλικά ενώ αν θέλουμε να προσεγγίσουμε όσο περισσότερους μπορούμε από την Ελλάδα, τότε η καμπάνια μας θα πρέπει ναι είναι στα ελληνικά.

Οι πελάτες του ξενοδοχείου αναζητούν να γνωρίσουν την τοπική γαστρονομία σας

Μπορούμε να εστιάσουμε γενικά στην ελληνική γαστρονομία, ή ειδικότερα στην τοπική γαστρονομία της περιοχής στην οποία δραστηριοποιούμαστε, παραδείγματος χάριν στην τοπική γαστρονομία της Κρήτης, της Ηπείρου, της Πελοποννήσου κλπ. Θα συμβούλευα έναν συνδυασμό και των δυο, με αναφορές τόσο στην ελληνική γαστρονομία όσο και στις γαστρονομικές δραστηριότητες που παρουσιάζει η περιοχή στην οποία δραστηριοποιούμαστε.

Τέλος, έχει μεγάλη σημασία το αν επιθυμούμε μέσα από την καμπάνια μας να προσεγγίσουμε και μικρότερες αλλά πολύ δυναμικές ομάδες του γαστρονομικού κοινού, όπως είναι οι vegan αλλά και οι οινόφιλοι. Καλό θα ήταν να έχουμε συχνές αναφορές σε τέτοιες ομάδες, μια που η ανάπτυξη τους είναι ραγδαία σε όλο τον κόσμο και θα δώσει στην καμπάνια μας μια εξαιρετική δυναμική και εξωστρέφεια.

Δώστε προσοχή στις φωτογραφίες που συνοδεύουν τις αναρτήσεις σας

Παρόλο που το γαστρονομικό κοινό έχει ένα κύριο χαρακτηριστικό (αρέσκεται να δοκιμάζει τη γεύση) έχει παρατηρηθεί ότι οι αντιδράσεις του στη φωτογραφία ή στο βίντεο φαγητού ή ποτού είναι σχεδόν τόσο έντονες όσο όταν τα έχει μπροστά του και τα δοκιμάζει. Η αντίδρασή του όταν γεύεται έχει να κάνει με την εμπειρία. H αντίδρασή του στη φωτογραφία και στο βίντεο έχει να κάνει με την επιθυμία να ζήσει την εμπειρία. Η αντίδραση του κοινού σε φωτογραφίες και βίντεο γαστρονομικού περιεχομένου είναι άμεση και αποτελεί τον πλέον δημοφιλή τρόπο προσέγγισης του γαστρονομικού κοινού από όλο τον κόσμο!

Μη μείνετε μόνο στις αναρτήσεις στα social media

Οι αναρτήσεις γαστρονομικού περιεχομένου σε όλα τα δημοφιλή social media αποτελούν πλέον την πεπατημένη. Όμως δεν αρκούν!

Μην ξεχνάτε την ιστοσελίδα σας! Από τη στιγμή που έχετε επιλέξει να δραστηριοποιηθείτε επιχειρηματικά στο χώρο της γαστρονομίας και του γαστρονομικού τουρισμού, επιβάλλεται να υπάρχουν αντίστοιχες δημοσιεύσεις/σελίδες και στην επαγγελματική σας ιστοσελίδα. Οι δημοσιεύσεις αυτές θα πρέπει να συνοδεύονται από ενδιαφέροντα κείμενα και λέξεις κλειδιά που θα οδηγούν σε υψηλή θέση στις μηχανές αναζήτησης.

Επίσης, καλό θα ήταν να αναρτάτε σχετικό περιεχόμενο και σε web / mobile apps που είναι σχετικές με τη γαστρονομία και το γαστρονομικό τουρισμό ή τον τουρισμό γενικότερα. Οι εφαρμογές αυτές είναι πλέον πάρα πολλές και απευθύνονται στο παγκόσμιο κοινό ή στο κοινό μιας μόνο χώρας. Με αυτόν τον τρόπο θα αυξήσετε όχι μόνο την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας αλλά ταυτόχρονα θα ενισχύσετε και το brand name της επιχείρησης σας.


Για αποτελεσματική επικοινωνία με το κοινό σας θα πρέπει να είστε αυθεντικοί 

Όσον αφορά την καμπάνια μας, θα πρέπει να προσέξουμε τα μηνύματα που επιθυμούμε να περάσουμε στο κοινό μας. Είναι σημαντικό να τονίσουμε την αυθεντικότητα και τη μοναδικότητά μας χωρίς να ξεχνούμε το να έχουμε περιεχόμενο!

Αυθεντικότητα

Τονίζουμε πάντα την αυθεντικότητα της γαστρονομίας της περιοχής στην οποία δραστηριοποιούμαστε. Το γαστρονομικό κοινό αναζητά γεύσεις που είναι αυθεντικές, μαγειρεύονται όσο το δυνατόν πιο παραδοσιακά και παραπέμπουν στη γνησιότητα της γαστρονομίας την οποία επικοινωνούμε!

Μοναδικότητα

Η μοναδικότητα της γαστρονομίας την οποία υπηρετούμε, είναι επίσης ένα πολύ σημαντικό ζήτημα το οποίο θέλει να γνωρίζει το γαστρονομικό κοινό. Κάθε πιάτο, κάθε συνταγή, θα πρέπει να έχει στοιχεία μοναδικότητας, να ξεχωρίζει! Θα πρέπει επίσης να έχει τη δική του ιστορία, μια ιστορία που θα είναι ικανή να εξάψει την περιέργεια του κοινού, ώστε να θέλει να δοκιμάσει!

Τοπικές γεύσεις

Τέλος, να μην ξεχνάμε πως οι γεύσεις για τις οποίες μιλάμε θα πρέπει να είναι τοπικές καθώς έχουν το άρωμα του τόπου στον οποίο δραστηριοποιούμαστε! Στην προσπάθεια μας να προσεγγίσουμε το γαστρονομικό κοινό, μπορούν να παίξουν μεγάλο ρόλο τα τοπικά προϊόντα της περιοχής στην οποία δραστηριοποιούμαστε. Η περιγραφή και προώθηση των τοπικών αυτών προϊόντων μέσα και από τις δικές μας δημοσιεύσεις και αναρτήσεις, θα μας καταστήσει αναπόσπαστο κομμάτι της τοπικής γαστρονομίας του τόπου μας!

Επιλέξτε να συμπορευτείτε με γνήσια και μοναδικά τοπικά προϊόντα. Φροντίστε να συνδέσετε το όνομα της επιχείρησης σας μαζί τους και δημιουργήστε τις δικές σας μικρές γοητευτικές ιστορίες για το πώς χρησιμοποιείτε αυτά τα προϊόντα! Η διάδραση είναι σημαντική και μόνο οφέλη έχει να σας δώσει!


Μην αγνοείτε την ευκαιρία δημιουργίας εσόδων από το γαστρονομικό προϊόν!

Μια σύγχρονη καμπάνια στόχευσης του γαστρονομικού κοινού απαιτεί πολλές προϋποθέσεις για να καταστεί επιτυχημένη. Κάποιες βασικές παράμετροι αναφέρθηκαν στο παραπάνω άρθρο, ως έναυσμα, ώστε ο επαγγελματίας του τουρισμού και της γαστρονομίας να μπορεί να θέσει στη σωστή βάση τις μελλοντικές του καμπάνιες,  ώστε να επικοινωνήσει όσο το δυνατόν καλύτερα με το γαστρονομικό κοινό.

Σημειώνεται ότι ο γαστρονομικός τουρισμός και η γαστρονομία  αναπτύσσονται ραγδαία, ότι το γαστρονομικό κοινό εξελίσσεται και αναπτύσσεται το ίδιο ραγδαία, και ότι αλλάζουν συνεχώς οι προτεινόμενοι τρόποι προσέγγισης του και προσαρμόζονται στις γρήγορες αυτές αλλαγές της σύγχρονης πραγματικότητας. Συνεπώς, καμία καμπάνια δεν θα είναι επιτυχημένη, αν δεν είναι προσαρμοσμένη στη σύγχρονη αυτή πραγματικότητα που εξελίσσεται συνεχώς. Γι’ αυτό, πριν ξεκινήσετε οτιδήποτε, φροντίστε να είστε ενημερωμένοι για οτιδήποτε συμβαίνει σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, σε σχέση με τις νέες τάσεις της γαστρονομίας και του γαστρονομικού τουρισμού

Οι πιο επιτυχημένοι επαγγελματίες σε κάθε τομέα, είναι αυτοί που προσαρμόζονται άμεσα στις νέες τάσεις και τις υιοθετούν δημιουργικά!
 
 
 

Comments


bottom of page