top of page

Πως τα Ξενοδοχεια εντασσουν το Sensory Marketing στη στρατηγικη τους

Οι 5 αισθήσεις επηρεάζουν καθοριστικά την καταναλωτική συμπεριφορά του ταξιδιωτικού κοινού και όχι μόνο, έχοντας την δυνατότητα να δημιουργήσουν τόσο θετική όσο και αρνητική προδιάθεση στους επισκέπτες μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτων. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από μεγάλες έρευνες της σύγχρονης Ψυχολογίας & Νευρολογίας που, αναλύοντας την αυθόρμητη συμπεριφορά καταναλωτών, κατέληξαν πως η κατανάλωση είναι μια ενέργεια παρορμητική και περισσότερο συναισθηματική, παρά λογική.

Το σύγχρονο Marketing ασχολείται πολύ επισταμένα με τις 5 αισθήσεις, στηρίζει την ύπαρξή του στις διαφορετικές καταναλωτικές συμπεριφορές, αναλύει την επιρροή αυτών στη καθημερινότητα και ερευνά συνεχώς νέους τρόπους εφαρμογής προς όφελος των επιχειρήσεων αλλά και του καταναλωτικού κοινού. Ιδιαίτερα στον ξενοδοχειακό κλάδο, όπου το αντικείμενο αναφοράς είναι η εμπειρία του επισκέπτη, η εφαρμογή του Sensory Marketing (Πολύ αισθητικού Marketing), βρίσκει ανταπόκριση 100% και είναι απόλυτα μετρήσιμη.

Ο συνδυασμός λοιπόν των δύο πιο βασικών αισθήσεων του ανθρώπου, όσφρηση και ακοή, μπορεί να προσδώσει μια ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στη δημιουργικότητα ενός άκρως διαδραστικού και ενεργειακού περιβάλλοντος από τη μία, αλλά και να οδηγήσει τον επισκέπτη στην απόλυτη εμπειρία που μπορεί να βιώσει σε ένα ξενοδοχείο. Βεβαίως, η επιλογή του ιδανικού αρώματος ή ήχου είναι μία περίπλοκη διαδικασία, κατα την οποία οι ξενοδόχοι πρέπει να λάβουν υπόψιν τους πολλές παραμέτρους.

Κατανοώντας την ανάγκη για εκπαίδευση πάνω στο Sensory Marketing και με ολοένα και περισσότερα ξενοδοχεία να θέλουν να παρέχουν το απόλυτο hotel experience,  θα φιλοξενήσουμε σε μια συνέντευξη τεχνογνωσίας, τη Νάνσυ Δασκάλου, Key Account Manager στη Scent+, μία από τις κορυφαίες εταιρείες στο Sensory Marketing, η οποία βοηθάει τα ξενοδοχεία να ενισχύσουν την εμπειρία των επισκεπτών τους, μέσα από τη χρήση των δύο πιο σημαντικών αισθήσεων, της όσφρησης και της ακοής.


 *Sponsored


Γνωρίστε την Νάνσυ Δασκάλου, Key Account Manager στην Scent Plus, που φιλοξενείται στα Hotel Expert Talks από τον Νίκο Σ. Μοράντη.

Η Αθανασία Δασκάλου έχει κάνει σπουδές Marketing στην Ελλάδα και εργάζεται στην εταιρεία Scent Plus περίπου 10 χρόνια. Λόγω του νεαρού της ηλικίας της η επαγγελματική της σταδιοδρομία ξεκίνησε από την εταιρεία, ως πωλήτρια, εξελίχθηκε ως Area Manager και τα τελευταία 3 χρόνια βρίσκεται στη θέση του Key Account Manager.Βρειτε την Νανσυ Δασκαλου στο Facebook

Αρχικά, Νάνσυ ευχαριστούμε που δέχτηκες να απαντήσεις στις ερωτήσεις μας πάνω στο καινοτόμο θέμα του Sensory Marketing. Ξεκινώντας τη συνέντευξή μας αντιλαμβάνομαι ότι το Sensory Marketing απευθύνεται όχι μόνο στα ξενοδοχεία, αλλά σε όλες τις επιχειρήσεις. Τι είναι το Sensory Marketing και πώς η Scent Plus προσφέρει αυτή την υπηρεσία;

Photo by Katie Rodriguez on Unsplash


Πρώτα από όλα θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την φιλοξενία, αφού η Hotelier Academy είναι χώρος αναφοράς για όλους τους σύγχρονους ξενοδόχους καθώς έχει μεγάλη εξειδίκευση στο αντικείμενο. Επιπλέον η χαρά είναι δική μου, αφού με τη σειρά μου θα μπορέσω να σας μεταφέρω στον κόσμο του Sensory Marketing.

Ξεκινώντας να αναφέρω ότι, η Scent+ έχει παρουσία πάνω από 30 χρόνια στις επιχειρήσεις, μέσω του Scent Marketing (οσφρητικό marketing), και μέσα από την εξέλιξή της, παρακολουθώντας ταυτόχρονα τις τάσεις της επιστήμης του neuro-marketing & της ψυχολογίας, ενισχύει την εμπειρία των καταναλωτών/επισκεπτών προσθέτοντας και την αίσθηση της ακοής, αυξάνοντας σημαντικά τις πιθανότητες για επιτυχημένες πωλήσεις, πιο βιωματικές εμπειρίες & πολλά ακόμα οφέλη τόσο για την επιχείρηση όσο και τον καταναλωτή. Συνδυάζοντας λοιπόν, έντεχνα το άρωμα και την μουσική, οδηγήθηκε στο Sensory Marketing.

Όταν λέμε Sensory Marketing αναφερόμαστε λοιπόν στην ενσωμάτωση των 5 αισθήσεων· όραση, ακοή, όσφρηση, γεύση και αφή, στην αγοραστική διαδικασία, με σκοπό να επηρεάσει τον καταναλωτή, ώστε να δημιουργήσει σχέση με το brand σε συναισθηματικό επίπεδο. Η εφαρμογή του μπορεί να αφορά όλες τις αισθήσεις μαζί ή και ορισμένες.

Στην Scent Plus, όπως ανέφερα, προς το παρόν συνδυάζουμε τις 2 από τις 5 αισθήσεις και μελετώντας τις ανάγκες, τις αξίες και τα χαρακτηριστικά μιας επιχείρησης προτείνουμε και υλοποιούμε εξειδικευμένες λύσεις.

Μπορείς να μας εξηγήσεις πώς αντιμετωπίζεται από τους ξενοδόχους η ένταξη των αισθήσεων στην Marketing Στρατηγική τους; Είναι κάτι που προκαλεί εντύπωση;

Photo by Toa Heftiba on Unsplash


Η διασύνδεση της Scent+ με τον «ξενοδοχειακό κόσμο» αποτελεί ένα βασικό πυλώνα της στρατηγικής μας και αναπόσπαστο κομμάτι μας. Διατηρούμε ήδη αρκετές συνεργασίες με γνωστά ξενοδοχεία διαφόρων κατηγοριών, resorts, boutique, city hotels κ.α. αφενός γιατί το sensory marketing βρίσκει την απόλυτη εφαρμογή στον ξενοδοχειακό κλάδο, καθώς η διαμόρφωση της εμπειρίας αποτελεί θέμα μείζονος σημασίας για τον σημερινό ξενοδόχο και αφετέρου, γιατί στον ξενοδοχειακό κλάδο οι ξενοδόχοι παρατηρούνε τις εξελίξεις του marketing, παρακολουθούν τις νέες τάσεις της αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο, διαβάζουν έρευνες, ενημερώνονται γενικά, ως εκ τούτου γνωρίζουν την αναγκαιότητα και αποτελεσματικότητα που έχει η χρήση των αισθήσεων, ως μέσο επικοινωνίας.

Οι ξενοδόχοι που θέλουν να δώσουν προστιθέμενη αξία στην επιχείρηση τους, να διαχωριστούν από τον ανταγωνισμό, να δουν ευχαριστημένους επισκέπτες, που θα βιώσουν μια ανεπανάληπτη εμπειρία κατά την διάρκεια της παραμονής τους στο ξενοδοχείο και έχουν εμπιστευτεί την πρόταση της Scent+ για να το πετύχουν, είναι μόνο κερδισμένοι και αυτό είναι κάτι που αποτυπώνεται τόσο στις θετικές κριτικές, όσο στην δημιουργία των repeaters! Αυτό που ίσως τους προκαλεί εντύπωση και τους φαίνεται ιδιαίτερα θελκτικό και ενδιαφέρον, είναι ο συνδυασμός των δύο αισθήσεων, δηλαδή το πώς μπορεί να συνδυαστεί το άρωμα μαζί με τη μουσική.

Η επιλογή αρωμάτων ή μουσικής θεωρείται από πολλούς «εύκολη υπόθεση». Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής του κατάλληλου αρώματος και μουσικής για κάθε κατάλυμα και πώς ο συνδυασμός των δύο, μπορεί να ενισχύσει το branding identity του;

Photo by okeykat on Unsplash


Γενικά ναι, μπορεί η επιλογή αρώματος να θεωρείται μια εύκολη υπόθεση. Αν θέλεις να πετύχεις έναν ευχάριστα αρωματισμένο χώρο, ναι είναι εύκολη υπόθεση, άλλωστε όλα τα αρώματα ωραία μυρίζουν. Αν θέλεις όμως να δημιουργήσεις ένα περιβάλλον επικοινωνίας ανάμεσα στην επιχείρηση και το κοινό της, να διαμορφώσεις εμπειρία βασισμένη στο concept και να χρησιμοποιήσεις το άρωμα σαν εργαλείο πώλησης, επενδύοντας σε αυτό, τότε δεν είναι καθόλου εύκολη η υπόθεση. Εξαρτάται λοιπόν από την φιλοσοφία και το όραμα της κάθε εταιρείας.

Για εμάς στην Scent+ στόχος είναι οι έμπειροι συνεργάτες μας να προτείνουν το σωστό άρωμα στο χώρο, αυτό που θα αναδείξει τις αξίες, την προσωπικότητα και τα χαρακτηριστικά μιας επιχείρησης. Τώρα σε σχέση με την ερώτησή σας για τα κριτήρια επιλογής για το κατάλληλο άρωμα και την κατάλληλη μουσική, μελετάμε βαθιά τo brand του ξενοδοχείου, το hotel concept, το κοινό του, την τοποθεσία και ποια είναι τα μηνύματα που θέλει να περάσει το συγκεκριμένο κατάλυμα. Μην ξεχνάμε ότι ο ξενοδοχειακός κλάδος βασίζεται στην βιωματική εμπειρία και στο τι παροχές θα προσφέρει στον επισκέπτη/ταξιδιώτη. Όσον αφορά στην ανάδειξη του brand identity των ξενοδοχείων, για μας είναι ίσως ο βασικότερος στόχος.

Είναι γεγονός ότι ανεξάρτητα από το μέγεθος ή την κατηγορία τους, τα τουριστικά καταλύματα, τείνουν να διαμορφώνουν τη δική τους εμπορική ταυτότητα η οποία οφείλει να είναι ενιαία και εμείς με την συμβολή μας, ενισχύουμε αυτή την κατεύθυνση. Έρευνες αποδεικνύουν ότι ένας χώρος που αρωματίζεται σωστά και έχει και την κατάλληλη μουσική καταγράφεται θετικά στη μνήμη μας και ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Ως εκ τούτου, όταν το άρωμα συναντά τη μουσική και οι δυο αυτές «δυνάμεις» συνδυαστούν αρμονικά, μπορούν να δημιουργήσουν το απόλυτο Brand identity και να αποτυπώσουν με τον πιο δυνατό και αποτελεσματικό τρόπο στο μυαλό και στην καρδιά των καταναλωτών το προφίλ μιας επιχείρησης.

Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείτε για τη δημιουργία εξατομικευμένων προτάσεων επιλογής αρώματος και μουσικής για ένα ξενοδοχείο. Εννοώ, μπορείτε να δημιουργήσετε για ένα ξενοδοχείο custom πρόταση συνδυασμού αρώματος και μουσικής για τους χώρους του;

Photo Credits: Scent Plus Sensory Marketing


Η διαδικασία για να προτείνουμε το κατάλληλο άρωμα και μουσική, είναι να μελετήσουμε το brand του ξενοδοχείου, το στυλ, το κοινό του, την τοποθεσία και τι μηνύματα θέλει να περάσει το συγκεκριμένο κατάλυμα, όπως ήδη έχω αναφέρει. Η ομάδα μας για να πετύχει τα καλύτερα αποτελέσματα, συνεργάζεται με κορυφαίους αρωματοποιούς, που δημιουργούν τις οσφρητικές προτάσεις και έμπειρους μουσικούς επιμελητές, που δημιουργούν τις μουσικές λίστες, οι οποίοι μελετούν και προτείνουν λύσεις σύμφωνα με τo concept.

Φυσικά, δίνεται και η δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν να κάνουν custom πρόταση για το λεγόμενο Scent Branding, μόνο που η διαδικασία καταγραφής του προφίλ της επιχείρησης γίνεται αρκετά πιο σχολαστική, ακολουθώντας ένα συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο. Οι αρωματοποιοί μας μελετούν τα brand values και το brand personality της επιχείρησης, τα αποκωδικοποιούν σε αρωματικές νότες, δημιουργούν τα πρώτα δείγματα της «Αρωματικής Ταυτότητας» του καταλύματος και συζητώντας με τον ξενοδόχο και τα δείγματα που έχουμε στην κατοχή μας καταλήγουμε στο τελικό άρωμα που θα εκπροσωπήσει τη μάρκα.

Τέλος, ο πελάτης θα λάβει μια έκδοση ειδικού πιστοποιητικού μοναδικότητας και αποκλειστικής χρήσης του αρώματος –το όποιο θα φέρει το Brand και την υπογραφή του.

Σε ποιους χώρους του Ξενοδοχείου εφαρμόζεται το Sensory Marketing; Συμβουλεύετε τα ξενοδοχεία να χρησιμοποιούν το ίδιο άρωμα και μουσική σε όλους τους χώρους ή πρέπει να διαφοροποιούνται, και γιατί;

Photo Credits: Scent Plus Sensory MArketing Experts

Η εφαρμογή του sensory marketing γίνεται στο lobby, το όποιο και αποτελεί το πιο σημαντικό σημείο εφαρμογής καθώς είναι η πρώτη επαφή του ταξιδιώτη με το ξενοδοχείο, μετά την κράτηση του και είναι η στιγμή που θα εξάγει τα πρώτα συναισθήματα του σχετικά με την επιλογή του. Άλλοι χώροι είναι επίσης οι χώροι, F&B, spa, χώροι διασκέδασης και αναψυχής κ.α. Η συμβουλή μας προς τους ξενοδόχους είναι ότι, κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. Ανάλογα το hotel concept προτείνουμε αντίστοιχες λύσεις για τη μουσική στον κάθε χώρο, αλλά και για το άρωμα.

Για παράδειγμα οι χώροι Food & Beverage μπορούν να προσφέρουν στους ταξιδιώτες/επισκέπτες μια μοναδική εμπειρία συναισθημάτων αλλά και να παραμείνουν περισσότερο στους χώρους αυτούς με αποτέλεσμα να καταναλώσουν. Ο συνδυασμός αρώματος όπως σοκολάτα και brandy, σε απόλυτη αρμονία με την κατάλληλη μουσική υπόκρουση, για το στυλ του F&B, μπορούν να αναδείξουν τη προσωπικότητα του καταλύματος, που είναι και το ζητούμενο, ώστε ο επισκέπτης/ταξιδιώτης να νιώσει τη μέγιστη ικανοποίηση και έντονη επιθυμία για κατανάλωση. Η ικανοποίηση του αυτή θα αποτυπωθεί με θετικές κριτικές, στα κοινωνικά μέσα αλλά και με την επιστροφή του ξανά στο κατάλυμα, ώστε να χαρακτηριστεί ως repeater.


 *Sponsored


Η Λύση του Sensory Marketing από την Scent Plus

Η Scent Plus είναι πρωτοπόρος εταιρεία στο Sensory Marketing στην Ευρώπη, με 27 χρόνια εμπειρίας και τενοχνωσίας πάνω στον τομέα του πολύ-ασιθητικού Marketing.

Καθώς τα τελευταία χρόνια, οι ταξιδιώτες αναζητούν μια πιο προσωποποιημένη εμπειρία στα καταλύματα, κρίθηκε επιτακτή η χρήση του Sensory Marketing και στον Ξενοδοχειακό κλάδο, κάτι στο οποίο η Scent Plus έρχεται να δώση τη λύση με την πολύχρονη εμπειρία της. Γιατί όμως Scent+;

  1. Δίνει εξατομικευμένες λύσεις για καταλύματα όπως ειδικούς αδρανοποιητές οσμών που δίνουν τέλος σε δυσάρεστες οσμές, ακόμη και σε χώρους όπου ο εξαερισμός είναι δύσκολος.

  2. Τα προϊόντα της Scent+ μπορούν να αυξήσουν τις πιθανότητες για Upselling, καθώς τα signature κεριά και sticks μπορούν να προσφερθούν ως goodbye gifts κατά την αναχώρηση των επισκεπτών.

  3. Το Sensory Marketing μπορεί να εφαρμοστεί σε όλους τους χώρους των ξενοδοχείων, ακόμη και στους χώρους εστίασης μέσα στο κατάλυμα.

Πατήστε εδώ για να ζητήσετε περισσότερες πληροφορίες από τη Scent+

Ας μεταβούμε τώρα στο πρακτικό κομμάτι του Sensory Marketing. Τι είδους εξοπλισμός χρειάζεται τόσο για την εφαρμογή του αρώματος όσο και της μουσικής; Χρειάζεται συντήρηση, αν ναι, τι είδους συντήρηση χρειάζεται και, τέλος, παρέχεται από τη Scent+;

Photo by Klara Kulikova on Unsplash


Η εφαρμογή του sensory marketing προτείνεται και υλοποιείται από εμάς. Παρέχουμε μηχανισμούς ατμοσφαιρικής τεχνολογίας, νέας γενιάς, που διαχέουν το άρωμα με φυσικό τρόπο. Κάθε μήνα εξειδικευμένος συνεργάτης μας επισκέπτεται τον χώρο για τη συντήρηση και τον έλεγχο της ορθής λειτουργίας των μηχανισμών. Tέλος στο θέμα της μουσικής χρησιμοποιούμε ένα καινοτόμο, ειδικό πρόγραμμα, το melody mixer, το οποίο λειτουργεί χωρίς internet, παρέχει ύψιστη ποιότητα ήχου και ανανεώνεται με αυτόματες ενημερώσεις από το Amazon. Όλες οι ενέργειές μας είναι πάντα σε απόλυτη συνεννόηση με τους πελάτες μας και τις ανάγκες που έχουν κάθε φορά.

Τι άλλες προοπτικές έχει ένα ξενοδοχείο στην εφαρμογή του Sensory Marketing. Μπορεί να συμβάλει στην upselling πολιτική;

Photo Credits: Scent Plus


Στην Scent+ θεωρούμε εξαιρετικά σημαντική την upselling προοπτική των ξενοδοχείων, μέσω του Scent Marketing, καθώς είναι ένα παραπάνω κίνητρο για αυτά. Πέραν της ενίσχυσης της συνολικής εμπειρίας, μπορούν να έχουν και σημαντικά έσοδα, προωθώντας τις αγορές μικρών προϊόντων που να βασίζονται στη μοναδικότητα του αρώματος του ξενοδοχείου. Branded προϊόντα όπως, wooden sticks, scented candles, αρωματικά μαντηλάκια, fabric fresheners κ.α. μπορούν είτε να διακοσμήσουν τα δωμάτια, για να αναβαθμίσουν το hotel experience, είτε να δοθούν ως travel gifts, ή ακόμη και να δοθούν προς πώληση ώστε οι ταξιδιώτες φεύγοντας να πάρουν μια «μυρωδιά» από το ταξίδι τους. Μέχρι την επιστροφή τους…

Comments


bottom of page