Πώς να ενισχύσετε τις καταναλώσεις των διαφόρων outlets του ξενοδοχείου σας χρησιµοποιώντας Scent Marketing τεχνικές και με ποιο τρόπο θα αναβαθμίσετε την εμπειρία του ταξιδιώτη
8 mins readΤο Scent Marketing αποτελεί αναμφισβήτητα μια από τις σημαντικότερες σύγχρονες παγκόσμιες τάσεις και ένα νέο trend που αναβαθμίζει την εμπειρία των ταξιδιωτών στα Ξενοδοχεία. Με δεδομένο ότι η όσφρηση αποτελεί την δεύτερη πιο επιδραστική αίσθηση του ανθρώπου, μετά την όραση, οι ειδικοί του marketing έχουν πλέον αξιοποιήσει τις δυνατότητες που παρέχει, ειδικά στις επιχειρήσεις που έχουν να κάνουν με τον ανθρώπινο παράγοντα αλλά και τη φιλοξενία.
Ειδικά στα ξενοδοχεία, το Scent Marketing έχει την απόλυτη εφαρμογή (αφού ο ταξιδιώτης διαμένει σε αυτά για μεγάλο διάστημα). Είναι, άλλωστε, δεδομένο ότι το άρωμα του κάθε χώρου συνδέεται με συγκεκριμένα συναισθήματα και επιθυμίες που μπορεί να προκαλέσει στο κοινό και τα ξενοδοχεία μπορούν να στηρίξουν μεγάλο μέρος της στρατηγικής τους πάνω σε αυτό.
Για ποιους λόγους το άρωμα παίζει ξεχωριστό ρόλο στα ξενοδοχεία;
- Δημιουργεί θετική πρώτη εντύπωση στους ταξιδιώτες, προδιαθέτοντας τη συνολική τους εμπειρία.
- Χαρακτηρίζει το διάστημα των διακοπών τους, δημιουργώντας αξιομνημόνευτες εικόνες.
- Μπορεί να τονώσει την καταναλωτική διάθεση, ειδικά σε χώρους που συσχετίζονται με το F&B.
- Επηρεάζει τον βαθμό ικανοποίησης του ταξιδιώτη, ειδικά σε Housekeeping υπηρεσίες.
- Παρουσιάζει ευκαιρίες για upselling σε μη αναμενόμενους κωδικούς, που ενισχύουν το revenue.
Στην συνέχεια του άρθρου θα αναλύσουμε τους τρόπους με τους οποίους ένα ξενοδοχείο μπορεί να εφαρμόσει τις τεχνικές του Scent Marketing, προκειμένου να ενισχύσει τόσο την ικανοποίηση του ταξιδιώτη όσο και τις πιθανές καταναλώσεις σε εστιατόρια και spa.
*Sponsored
Για τη δημιουργία του συγκεκριμένου άρθρου συνεργαστήκαμε με την εταιρεία Scent Plus, που αποτελεί μια από τις κορυφαίες εταιρείες στον χώρο του Scent Marketing για ξενοδοχεία, η οποία και μας παρείχε σημαντικό μέρος των πληροφοριών σε σχέση με τις τεχνικές Marketing μέσω του αρωματισμού των χώρων.
Ενδεικτικές εφαρμογές Scent Marketing από την Scent Plus:
- Δημιουργία custom αρώματος για Ξενοδοχεία
- Προώθηση Εστιατορίων και Bar μέσα από ειδικά ρεαλιστικά Αρώματα
- Εφαρμογές Αρωμάτων στο Housekeeping του Ξενοδοχείου
- Ειδικά αρώματα / αδρανοποιητές οσμών για Ξενοδοχεία
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Scent Plus μπορείτε να επισκεφθείτε αυτό το link ή να επικοινωνήσετε απευθείας με τους ξενοδοχειακούς συμβούλους της εταιρείας στο info@scent-plus.com
Δημιουργία Custom αρώματος για το Ξενοδοχείο σας
Είναι γεγονός ότι τα ξενοδοχεία επικεντρώνονται περισσότερο από ποτέ στην διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας, δίνοντας σημασία σε περισσότερες λεπτομέρειες και όχι μόνο στα κλασικά κομμάτια όπως το Design και η Εξυπηρέτηση. Το άρωμα ενός χώρου, είναι ένα από τα σημαντικότερα σημεία που απασχολούν πλέον τον Ξενοδόχο, καθώς μέσω αυτού μπορεί να δημιουργήσει είτε θετική είτε αρνητική εντύπωση. Στην προσπάθειά τους για παροχή μιας απόλυτα εξατομικευμένης εμπειρίας, τα ξενοδοχεία δημιουργούν τα δικά τους μοναδικά αρώματα, θέτοντας τις βάσεις για ένα αναγνωρίσιμο Scent Branding το οποίο θα αντικατοπτρίζει την ταυτότητα και τις αξίες του Brand. Με το άρωμα το ξενοδοχείου να συνοδεύει τον ταξιδιώτη καθ’ όλη την διάρκεια της διαμονής του, δημιουργούνται μοναδικές εμπειρίες και εικόνες, αυξάνοντας τόσο την ικανοποίηση όσο και το δέσιμο του πελάτη με το κατάλυμα.
*Sponsored
Ποια είναι τα βήματα δημιουργίας ενός custom αρώματος Ξενοδοχείου;
- Καταγραφή του Brand Personality του Ξενοδοχείου μέσα από έρευνα στην ταυτότητά του
- Διερεύνηση των αξιών του καταλύματος μέσα από συνέντευξη των στελεχών του
- Μελέτη και ανάλυση στοιχείων από έμπειρους αρωματοποιούς
- Δημιουργία των πρώτων δειγμάτων της “Αρωματικής Ταυτότητας του Ξενοδοχείου”
- Τελικό άρωμα με έκδοση ειδικού πιστοποιητικού μοναδικότητας και αποκλειστικής χρήσης
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Scent Plus στο info@scent-plus.com
Ειδικές Housekeeping εφαρμογές αρώματος στους χώρους των δωματίων
Το Housekeeping αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σημεία αξιολόγησης ενός ξενοδοχείου, και σημείο αναφοράς θετικών ή αρνητικών κριτικών. Ανεξάρτητα, όμως, από το επίπεδο καθαριότητας ενός ξενοδοχείου, σημαντικό ρόλο παίζει και η συνολική αίσθηση που εισπράττει ο πελάτης, η οποία διαμορφώνει και την τελική του άποψη. Για παράδειγμα, δεν είναι λίγες οι φορές που αν και τα σεντόνια και οι πετσέτες είναι καθαρές, η μυρωδιά τους είναι τόσο ουδέτερη που προκαλεί ακόμη και δυσαρέσκεια στον ταξιδιώτη, αφού δεν του δημιουργεί το αίσθημα της φρεσκάδας. Για τον λόγο αυτό, έχουν δημιουργηθεί ειδικά προϊόντα που “φρεσκάρουν” το άρωμα των λευκών ειδών, γεγονός που οδηγεί συχνά σε θετικά σχόλια στις κριτικές σχετικά με το πώς μύριζαν οι πετσέτες και τα σεντόνια. Τα Fabric Fresheners αποτελούν πλέον ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία του σύγχρονου Housekeeping, αναβαθμίζοντας σημαντικά το επίπεδο του συγκεκριμένου service και ενισχύοντας την συνολική αξιολόγηση της διαμονής.
Αύξηση των καταναλώσεων σε Εστιατόρια και Bars μέσω του Scent Marketing
Τα εστιατόρια και τα bars των ξενοδοχείων, εξασφαλίζουν το δεύτερο σημαντικότερο εισόδημα για τα ξενοδοχεία, μετά την πώληση ύπνου, και αποτελούν ένα από τα κομβικότερα τμήματα για τους ξενοδόχους. Με την όσφρηση να παίζει καθοριστικό ρόλο στην τόνωση της επιθυμίας, το Scent Marketing έχει πλέον δημιουργήσει ειδικά αρώματα που ενισχύουν την ζήτηση, αφού δημιουργούν θετικά συναισθήματα στο κοινό. Ειδικά στα ξενοδοχεία όπου οι επισιτιστικοί χώροι είναι απόλυτα ελεγχόμενοι, η δημιουργία μιας ευχάριστης ατμόσφαιρας με τη θετική μυρωδιά του φαγητού (και όχι αυτήν του μαγειρέματος που δημιουργεί ακόμη και δυσφορία), μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερες καταναλώσεις αφού “ανοίγει την όρεξη” και κάνει τους ταξιδιώτες να αισθάνονται όμορφα. Για την δημιουργία της απόλυτης γαστρονομικής εμπειρίας, η ταυτόχρονη χρήση ειδικών αδρανοποιητών οσμών σε χώρους όπου ο εξαερισμός δεν βοηθάει, μπορεί να τονώσει την ευχαρίστηση και να δώσει περαιτέρω ώθηση στις καταναλώσεις.
Στήσιμο Hotel Scent Store για την ενίσχυση των εσωτερικών πωλήσεων του ξενοδοχείου
Μια σύγχρονη τάση είναι ο ταξιδιώτης να επιθυμεί να αγοράσει πράγματα που έχει δοκιμάσει στο ξενοδοχείο και του προκάλεσαν θετική εντύπωση. Ένα κλασικό παράδειγμα αποτελούν τα amenities του ξενοδοχείου, αλλά και πιο ιδιαίτερα πράγματα, όπως για παράδειγμα διακοσμητικά αντικείμενα, μαξιλάρια, ακόμη και στρώματα. Σε αυτή την κατεύθυνση και με δεδομένο ότι το ξενοδοχείο έχει δημιουργήσει την δική του μοναδική αρωματική εμπειρία, είναι πολύ πιθανό διάφορες μικρο-εφαρμογές του αρώματος σε sticks, κεριά, ακόμη και σε fabric fresheners, να αποτελούν ιδιαίτερα ελκυστικούς κωδικούς για τον επισκέπτη, δημιουργώντας ένα νέο πιθανό revenue stream για τα ξενοδοχεία. Σαφώς, μια τέτοια ενέργεια μπορεί να αποδώσει καλύτερα υπό την προϋπόθεση ύπαρξης ενός ειδικού προωθητικού πλάνου μέσω των in-hotel καναλιών του ξενοδοχείου, όπως είναι οι ειδικοί κατάλογοι, το εσωτερικό σύστημα τηλεόρασης, αλλά και τα δίκτυα WiFi.
*Sponsored
Πού μπορεί να εφαρμοστεί το custom άρωμα του Ξενοδοχείου σας;
Μετά τη δημιουργία του αρώματος υπογραφής για το κατάλυμά σας, μπορείτε να δημιουργήσετε μια σειρά από ειδικά branded προϊόντα, τα οποία θα χρησιμοποιούνται μέσα στους χώρους του ξενοδοχείου αλλά και θα πωλούνται στους ταξιδιώτες μέσα από τα διάφορα selling points.
Ενδεικτικά, μπορείτε να δημιουργήσετε:
- Προϊόντα προσωπικής περιποίησης (αρώματα, σαπούνια, κρέμες χεριών κ.λπ.)
- Αρωματικά κεριά
- Αρωματικά sticks
- Προϊόντα για υφάσματα (fabric fresheners)
- Αναμνηστικά προϊόντα/είδη δώρων
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα είδη που μπορείτε να δημιουργήσετε για το ξενοδοχείο σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Scent Plus στο info@scent-plus.com
Επίλογος
Η συνολική εμπειρία που παρέχει ένα ξενοδοχείο είναι σίγουρα ένα από τα πλέον επίκαιρα θέματα και το Scent Marketing έρχεται να αποτελέσει πυλώνα για την διαμόρφωσή της. Οι σύγχρονοι ξενοδόχοι, αρχίζουν να αντιμετωπίζουν την επένδυση αυτή ως μέρος του συνολικού τους marketing budget, αφού αναγνωρίζουν τις προεκτάσεις που μπορεί να έχει η πρακτική εφαρμογή αρωμάτων στο ξενοδοχείο τους, τόσο σε επίπεδο αναβάθμισης του guest experience όσο και σε επίπεδο ενίσχυσης των εσωτερικών πωλήσεων (upselling).
Από την άλλη, η αποτύπωση μιας εμπειρίας στο μυαλό του ταξιδιώτη ενισχύεται με την κάθε λεπτομέρεια που θα βιώσει και η αίσθηση ενός ιδιαίτερου και ξεχωριστού αρώματος στο χώρο είναι σίγουρο ότι θα τραβήξει την προσοχή του αλλά και θα διασυνδέσει για πάντα τη συγκεκριμένη μυρωδιά με την υπέροχη εμπειρία διαμονής που έζησε στο ξενοδοχείο σας!