Είναι, τελικά, το πολυαισθητικό marketing μια “εύκολη υπόθεση”; Την απάντηση στο ερώτημα θα δώσει η ανάλυση των σταδίων αρωματισμού ενός ξενοδοχείου, σύμφωνα με τα πρότυπα της κορυφαίας εταιρείας πολυαισθητικού marketing στην Ευρώπη, Scent Plus.

7 mins read

Τι διαμορφώνει την ατμόσφαιρα ενός ξενοδοχείου; Μέχρι πρότινος, οι απαντήσεις που θα λαμβάναμε σε ένα τέτοιο ερώτημα θα ήταν η αισθητική του, η καθαριότητα, αλλά και η ποιότητα του προσωπικού του. Σίγουρα, όλα τα παραπάνω συμβάλλουν σε μία καλύτερη ξενοδοχειακή ατμόσφαιρα, ωστόσο δεν θεωρούνται καθοριστικοί παράγοντες για τη διαμόρφωσή της.

Μια εταιρεία Marketing τόλμησε να δώσει μια απλή αλλά και ταυτόχρονα σύνθετη απάντηση στο θέμα της διαμόρφωσης της ξενοδοχειακής ατμόσφαιρας, που περιστρέφεται γύρω από τις αισθήσεις – και πιο συγκεκριμένα τις αισθήσεις της ακοής και της όσφρησης.

Πώς ακριβώς, όμως, εφαρμόζεται το άρωμα σε ένα κατάλυμα και ποια είναι τα στάδια της εφαρμογής του; Σε συνεργασία με τη Scent Plus, την κορυφαία εταιρεία πολυαισθητικού marketing στην Ευρώπη, και βασισμένοι στα υψηλά πρότυπα που αντιπροσωπεύει, παρουσιάζουμε σε αυτό το άρθρο αναλυτικά τα στάδια εφαρμογής του αρώματος σε ένα κατάλυμα.

 *Sponsored

Γνωρίστε τη Scent Plus, την κορυφαία εταιρεία πολυαισθητικού marketing στην Ευρώπη

Η Scent Plus ειδικεύεται στην εφαρμογή του πολυαισθητικού marketing στον ξενοδοχειακό κλάδο, καθώς είναι και η εταιρεία που ανέπτυξε τα στάδια εφαρμογής του σε ένα κατάλυμα. Ακολουθώντας τα βήματα που έχει θέσει η ίδια η Scent Plus, οι αρωματισμένοι πλέον χώροι του καταλύματος μετατρέπονται σε σημεία αναφοράς μέσα στο ξενοδοχείο, ενισχύοντας σημαντικά την ποιότητα διαμονής του.

Η Scent Plus έχει αναπτύξει μια σειρά υψηλής ποιότητας αρώματα, τα οποία μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε χώρο του ξενοδοχείου. Μάλιστα, έχει δημιουργήσει και μια σειρά από εξειδικευμένα αρώματα για τους πιο ιδιαίτερους χώρους ενός καταλύματος, όπως το άρωμα φρεσκοψημένου καφέ που ενδείκνυται για τις πρωινές ώρες στο χώρου του εστιατορίου. Έτσι, ο ξενοδόχος μπορεί να διεγείρει διαφορετικά συναισθήματα στους επισκέπτες, σύμφωνα πάντα με τη χρήση του κάθε χώρου.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πώς μπορείτε να συνεργαστείτε με την εταιρεία Scent Plus, αλλά και να μάθετε περισσότερα για την εφαρμογή των αισθήσεων στην εμπειρία διαμονής σας, επικοινωνήστε στο info@scent-plus.com.

 

Στάδιο 1ο: Μελέτη του brand και των αναγκών του καταλύματος για τη μετέπειτα δημιουργία ενός αρώματος που να ανταποκρίνεται στα brand values του

Photo by Bannon Morrissy on Unsplash

Photo by Bannon Morrissy on Unsplash

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η εφαρμογή των αισθήσεων σε ένα κατάλυμα είναι πολυσύνθετη. Το πρώτο στάδιο δεν πρέπει να είναι άλλο από μια συνέντευξη του ξενοδόχου με έναν ειδικό στο πολυαισθητικό marketing, μέσω της οποίας θα πρέπει να μελετώνται τα brand values του καταλύματος, οι στόχοι του, το κοινό στο οποίο απευθύνεται, η τοποθεσία του, αλλά και άλλες σημαντικές παράμετροι, που καθορίζουν τον αρωματισμό του. Ένα εμπεριστατωμένο Scent Brief συμπεριλαμβάνει:

  • Λογότυπο (χρώμα, γραμματοσειρά, μέγεθος, ερμηνεία)
  • Κοινό (ηλικία, φύλο, λοιπά στοιχεία)
  • Ιστορία (έτος ίδρυσης, στόχοι κατά την ίδρυση, όραμα, αξίες)
  • Προϊόν – Υπηρεσία που προσφέρει
  • Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
  • Διακόσμηση 
  • Brand Keywords
  • Στόχοι
  • Ερώτηση-έκπληξη

Η παραπάνω διαδικασία έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός εξατομικευμένου “προφίλ” για το κάθε ξενοδοχείο, που οδηγεί στο αμέσως επόμενο στάδιο, που είναι η προδιαγραφή του ξενοδοχειακού αρώματος από εξειδικευμένους αρωματοποιούς. 

Το ιδανικό άρωμα για κάθε ξενοδοχείο, είναι αυτό που ανταποκρίνεται στα περισσότερα χαρακτηριστικά του brand. Είναι αυτό που εκφράζει τις αξίες του και αυτό που μπορεί να επιτύχει τους περισσότερους στόχους που θέτει το κατάλυμα για τους ταξιδιώτες του. – Νάνσυ Δασκάλου, Scent Plus

Στάδιο 2ο: Ανάλυση του brand από εξειδικευμένους αρωματοποιούς και μελέτη των τελικών οσφρητικών προτάσεων

Photo by Mindaugas Norvilas on Unsplash

Photo by Mindaugas Norvilas on Unsplash

Το επόμενο στάδιο της προδιαγραφής του αρωματισμού περιλαμβάνει τη δημιουργία ειδικών αρωματικών δειγμάτων από έμπειρους αρωματοποιούς. Σε αυτό το σημείο, υπάρχουν δύο πιθανά σενάρια: είτε να επιλέξετε custom άρωμα, το οποίο σημαίνει οι οσφρητικές προτάσεις πρέπει να αποτελούν δημιούργημα εκ του μηδενός από τους αρωματοποιούς.

Ή, διαφορετικά, υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής αρώματος από τη τεράστια γκάμα αιθέριων ελαίων και αρωμάτων που υπάρχει στην αγορά. Στη δεύτερη περίπτωση, ωστόσο, καθώς πρόκειται για ήδη υπάρχων άρωμα στην αγορά, και πολύ πιθανόν να χρησιμοποιείται και από άλλα καταλύματα, να μην ενισχύεται το branding του καταλύματος σε τέτοιο βαθμό όσο στη περίπτωση δημιουργίας εξατομικευμένου αρώματος.

Το κλειδί για να ολοκληρωθεί με επιτυχία αυτό το βήμα βρίσκεται στο προηγούμενο στάδιο, και πιο συγκεκριμένα στην ευστοχία του brief που έχει δοθεί στους αρωματοποιούς. Είναι σημαντικό το brief να είναι εμπεριστατωμένο και να αναδεικνύει όλα τα brand values του καταλύματος, έτσι ώστε οι προτάσεις που θα παρουσιαστούν να μπορούν να αντιπροσωπεύσουν πλήρως το κατάλυμα.

Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, και έχοντας επιλέξει πλέον τις κορυφαίες επιλογές αρωμάτων που αντιπροσωπεύουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ξενοδοχείο, θα πρέπει ο ξενοδόχος να λάβει την τελική απόφαση.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι όλες οι επιλογές, σε αυτό το σημείο, πρέπει να είναι αντιπροσωπευτικές του brand, οπότε τίθεται μόνο θέμα προτίμησης του υπεύθυνου (συνήθως ξενοδόχου) σχετικά με την τελική επιλογή. Μόλις γίνει η τελική επιλογή, περνάμε στο επόμενο στάδιο, που είναι πιλοτική εφαρμογή.

Στάδιο 3ο: Πιλοτική εφαρμογή, μελέτη χώρων και τελικό αποτέλεσμα

Photo by Bannon Morrissy on Unsplash

Photo by Bannon Morrissy on Unsplash

Το συγκεκριμένο στάδιο εφαρμόζεται στο lobby του ξενοδοχείου, έτσι ώστε να έχει ο ξενοδόχος καλύτερη εικόνα του αρώματος σε πραγματικές συνθήκες – κάτι που θα βοηθήσει σημαντικά στη λήψη μιας σωστότερης απόφασης.

Κατά τη διάρκεια αυτού του σταδίου, παρουσιάζεται στον ξενοδόχο το επιλεγμένο άρωμα σε πραγματικές συνθήκες, έτσι ώστε να έχει καλύτερη εικόνα του τελικού αποτελέσματος. Ταυτόχρονα, παρουσιάζεται και μια συλλογή από συμπληρωματικά προϊόντα αρωματισμού χώρου, στα οποία συμπεριλαμβάνονται κεριά, reed diffusers, αλλά και ειδικές συσκευές αρωματοθεραπείας, που συμβάλλουν στην καλύτερη διάχυση του αρώματος στους χώρους.

Αφού, λοιπόν επιλεγούν οι μέθοδοι με τις οποίες θα εφαρμόζεται το άρωμα σε κάθε χώρο (reed diffusers, κεριά, συσκευή αιθέριων ελαίων κ.λπ.), γίνεται η τελική εφαρμογή του σε όλους τους χώρους. Και κάπως έτσι ολοκληρώνεται το βασικό σετάρισμα του αρωματισμού ενός καταλύματος. Ωστόσο, καθώς ο αρωματισμός συμπεριλαμβάνει αναλώσιμα υλικά, η διαδικασία αρωματισμού δεν ολοκληρώνεται σε αυτό το στάδιο.

Μετά την εφαρμογή…

Photo by Mindaugas Norvilas on Unsplash

Photo by Mindaugas Norvilas on Unsplash

Μετά από την αρχική εγκατάσταση και εφαρμογή του αρωματισμού στους χώρους του ξενοδοχείου, ακολουθεί η συντήρηση, η οποία συνεπάγεται τη μηνιαία ανανέωση των υλικών διάχυσης του αρώματος, σε οποιαδήποτε μορφή επιλεγεί. Σε αυτό το σημείο, πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι η εταιρεία που θα επιλεγεί για τον αρωματισμό πρέπει να είναι αναγνωρισμένη με υψηλής ποιότητας παρεχόμενες υπηρεσίες, καθώς η υποστήριξη που θα σας παρέχει μπορεί να σας διευκολύνει εξαιρετικά.

 *Sponsored

Scent Plus – Θέτοντας νέα standard στον τρόπο εφαρμογής του αρώματος στα ξενοδοχεία

Η Scent Plus αποτελεί μια από τις κορυφαίες εταιρείες marketing, όχι μόνο για την υψηλή ποιότητα των προιόντων της, αλλά και την εξαιρετική εξυπηρέτησή της. Η υπηρεσία εφαρμογής του αρώματος ανανεώνεται κάθε 28 ημέρες, ενώ το κάθε ξενοδοχείο βρίσκεται σε συνεχή εποπτεία από τους ειδικούς της εταιρείας. Έτσι, η εταιρεία φροντίζει να διατηρείται το υψηλής ποιότητας αρχικό αποτέλεσμα και οι επισκέπτες του ξενοδοχείου σας να είναι πάντοτε ικανοποιημένοι.

Επικοινωνήστε άμεσα με τη Scent Plus στο +30 211 10 99 500 (γραφεία αντιπροσώπου Ελλάδας) ή στα +357 22848288 – 22848313 (Κεντρικά Γραφεία Κύπρου)

 

Όπως γίνεται αντιληπτό, ο αρωματισμός ενός ξενοδοχείου είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί μελέτη και εξειδίκευση, έτσι ώστε να εφαρμοστεί σωστά. Μέσω ενός ιδιαίτερου αρωματισμού, ακόμη και ένα μικρό ξενοδοχείο μπορεί να αποκτήσει ταυτότητα και να αναβαθμίσει την εμπειρία διαμονής του, με ελάχιστο κόστος. Άλλωστε, η διαμόρφωση μιας μοναδικής εμπειρίας διαμονής είναι πλέον απαραίτητο συστατικό για την επιτυχία ενός καταλύματος, συνεπώς θα πρέπει να δίνεται η απαραίτητη προσοχή σε όλα τα επιμέρους στοιχεία που την διαμορφώνουν.

Το ξενοδοχείο για εμάς είναι ένα brand που ακολουθούμε συνεχώς. Τόσο κατά τη διάρκεια του project όσο και μετά, αποτελεί πάντοτε ένα σημείο αναφοράς για τις ιδιαιτερότητές του, αλλά και τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες του. Παράλληλα, κομβικής σημασίας είναι η συνεχή εποπτεία από εμάς για τα προϊόντα που δημιουργούμε, την αποδοτικότητά τους, αλλά και τις νέες τεχνολογίες που συνεχώς αναπτύσσονται. – Νάνσυ Δασκάλου, Scent Plus