Στην εποχή που το μεγαλύτερο μέρος των κρατήσεων πραγματοποιείται διαδικτυακά, είναι απαραίτητο κάθε κατάλυμα να αναπτύξει την διαδικτυακή του παρουσία. Μάθετε ποια είναι τα βασικότερα 8 βήματα που πρέπει να κάνετε για να το πετύχετε!

10 mins read

Μια έρευνα της εταιρείας Clutch διαπίστωσε ότι το email, η ιστοσελίδα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι τα τρία κορυφαία εργαλεία μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται από μικρές επιχειρήσεις. Περίπου το 54% από αυτές χρησιμοποιούν email, το 51% έχουν ιστοσελίδα και το 48% χρησιμοποιούν τα social media για σκοπούς μάρκετινγκ. Ενώ τα στοιχεία είναι, με μια πρώτη ματιά, αρκετά θετικά, δεν παύει να κάνει εντύπωση το ότι σχεδόν οι μισές από τις μικρές επιχειρήσεις, δεν έχουν ακόμη δημιουργήσει τη δική τους επαγγελματική ιστοσελίδα. Κάτι που ξεκάθαρα αποτελεί μια λανθασμένη απόφαση, ειδικά εάν μια επιχείρηση επιθυμεί να είναι επιτυχημένη σε έναν βασικό διαδικτυακό κλάδο, όπως είναι αυτός των τουριστικών καταλυμάτων.

Λόγω της πανδημίας, πολλοί ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων και διαχειριστές ακινήτων που βασίζονται σε OTAs όπως Airbnb, Vrbo, Booking.com κ.λπ., έχουν επηρεαστεί σημαντικά από τα νέα δεδομένα στις πολιτικές ακυρώσεων. Σύμφωνα με αναφορά του CNBC, οι οικοδεσπότες τουριστικών καταλυμάτων προσπαθούν έντονα το διάστημα αυτό να διαφοροποιήσουν τα κανάλια κρατήσεών τους και να αρχίσουν να δημιουργούν τη δική τους ιστοσελίδα για τα καταλύματά τους. Η καταχώρηση σε τρίτα κανάλια πώλησης δεν παύει, βέβαια, να αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική διαφήμιση για ένα κατάλυμα προκειμένου να προσεγγίσει περισσότερα κοινά και να αυξήσει τον συνολικό αριθμό των κρατήσεών του, ωστόσο περίοδοι κρίσεων όπως η πανδημία, οι υψηλές προμήθειες, αλλά και η ανάγκη απευθείας κρατήσεων από πιστούς και επαναλαμβανόμενους επισκέπτες, υπογραμμίζουν την αναγκαιότητα ανάπτυξης μιας αυτόνομης διαδικτυακής παρουσίας για ένα κατάλυμα. 

Ακόμα, όμως, και η ύπαρξη μιας ξενοδοχειακής ιστοσελίδας συνδεδεμένης απευθείας με την επίσημη μηχανή κρατήσεων του καταλύματος, δεν είναι αρκετή για να εγγυηθεί τη δημιουργία μιας σταθερής ροής απόκτησης απευθείας κρατήσεων. Είτε οφείλεται σε χαλάρωση κατά τη διάρκεια της χαμηλής σεζόν, είτε στην αδυναμία του εκάστοτε καταλύματος να ξεχωρίσει μέσα σε μια ‘θάλασσα’ καταλυμάτων, η αύξηση των άμεσων κρατήσεων είναι ένας αγώνας για τον Ξενοδόχο που διαρκεί όλο τον χρόνο. Σε μια προσπάθεια υποστήριξης των συνεχιζόμενων προσπαθειών των Ξενοδόχων στο κομμάτι αυτό, έχουμε συγκεντρώσει παρακάτω 7 ιδέες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αυξήσετε τις κρατήσεις σας από την ιστοσελίδα σας και να παραμείνετε κερδοφόροι στο παιχνίδι ενοικίασης τουριστικών καταλυμάτων.

1. Συνδέστε το booking engine στην ιστοσελίδα σας

Photo Credits: HospitalityNet

Στην εποχή που το μεγαλύτερο ποσοστό των κρατήσεων πραγματοποιείται μέσω διαδικτύου, είναι εξαιρετικά σημαντικό για ένα κατάλυμα να μπορεί να λαμβάνει άμεσες κρατήσεις από την ιστοσελίδα του, και να λαμβάνει το συνολικό ποσό της κάθε κράτησης. Είναι το πρώτο βήμα για ένα λειτουργικό και κερδοφόρο website, και το booking engine εξυπηρετεί αυτόν τον σκοπό.

Το Booking Engine συνδέεται απευθείας με το PMS του καταλύματός σας, και παρέχει στον ταξιδιώτη real-time ενημέρωση πάνω στις τιμές και τη διαθεσιμότητα, με αποτέλεσμα να αποφεύγονται διπλοκρατήσεις. Δεν απαιτεί κάποιο επιπλέον commission, ενώ μπορεί να συνδεθεί και με τα social media του ξενοδοχείου.

2. Επενδύστε σε υψηλής ποιότητας οπτικό περιεχόμενο

Photo by Ben Kolde on Unsplash

Ο νούμερο ένα κανόνας εξασφάλισης μιας online κράτησης είναι το αισθητικά ωραίο οπτικό περιεχόμενο. Η επένδυση σε μία υψηλής ποιότητας φωτογράφιση θεωρείται από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες. Ταυτόχρονα, το οπτικό περιεχόμενο είναι απαραίτητο σε μία ιστοσελίδα, καθώς παίζει καθοριστικό ρόλο στην αισθητική της.

Εκτός από τις ‘καθιερωμένεςαρχιτεκτονικές φωτογραφίες, μέσω των οποίων παρουσιάζονται οι χώροι και οι εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου σας, είναι απαραίτητο να αποτυπώσετε και τις σημαντικότερες εμπειρίες που θα ζήσει ο πελάτης στο κατάλυμά σας — φροντίζοντας, όμως, πάντοτε το τελικό αποτέλεσμα να δείχνει φυσικό και μη επιτηδευμένο, έτσι ώστε ο δυνητικός πελάτης να μπορεί να ταυτιστεί με τις εικόνες που βλέπει. 

Οι φωτογραφίες που θα δημοσιεύσετε στην ιστοσελίδα σας θα πρέπει να είναι υψηλής ευκρίνειας, αλλά σε ένα μέγεθος που δεν θα τις καθιστά μεγάλες και ‘βαριές’ σαν αρχεία, με αποτέλεσμα να καθυστερεί να φορτώσει η ιστοσελίδα. Επίσης, θα πρέπει να επενδύσετε περισσότερο σε κάθετες φωτογραφίες, καθώς πλέον οι περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν τα κινητά τους για την αναζήτηση καταλυμάτων.

Τέλος, θα πρέπει να προδιαγράψετε τα σημεία όπου θα εφαρμόσετε το φωτογραφικό υλικό μέσα στην ιστοσελίδα, έτσι ώστε να είναι ορατές και να ταιριάζουν με την αισθητική των γραφιστικών στοιχείων του website.

3. Ενισχύστε την ιστοσελίδα σας με εργαλεία και τεχνικές SEO

Το SEO, ή διαφορετικά, Search Engine Optimization, είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης της οργανικής τοποθέτησης μιας ιστοσελίδας. Μια ιστοσελίδα βασισμένη σε τεχνικές SEO είναι πιο πιθανό να εμφανιστεί στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, όπως είναι η Google, συνεπώς θα προσεγγίσει έναν μεγαλύτερο αριθμό ταξιδιωτών που αναζητούν ξενοδοχείο,  με αποτέλεσμα και το CTR (Click-Through Rate) να είναι σαφώς υψηλότερο.

Ωστόσο, το SEO είναι μια συνεχόμενη διαδικασία, που απαιτεί μεθοδικότητα και διαρκή ενημέρωση. Είναι εξαιρετικά εύκολο να ξεπεραστεί μια πρακτική SEO λόγω κάποιας αλλαγής στην πολιτική μιας μηχανής αναζήτησης, με αποτέλεσμα η ιστοσελίδα σας να βρεθεί ξαφνικά εκτός κατάταξης. Γι’ αυτό και πέρα από την αρχική σωστή προδιαγραφή του SEO της ιστοσελίδας σας, θα πρέπει να ακολουθείτε πιστά τις εξελίξεις στο συγκεκριμένο κομμάτι.

Σε περίπτωση που εκτιμάτε ότι δεν έχετε τον χρόνο να ασχοληθείτε με το SEO, εξετάστε το ενδεχόμενο να προσλάβετε έναν ειδικό για να παρακολουθεί την κατάταξή σας στη Google. Παράλληλα, όμως, μπορείτε και μόνοι σας να κάνετε μια έρευνα σχετικά με τις κορυφαίες λέξεις-κλειδιά για την αγορά και τον προορισμό σας και να δώσετε εσείς την κατεύθυνση που επιθυμείτε στον τρίτο συνεργάτη που θα ασχοληθεί με το SEO.

4. Ενθαρρύνετε τους επισκέπτες σας να αφήσουν κριτικές στις δημοφιλείς πλατφόρμες και συμπεριλάβετε τα σχετικά reviews στην ιστοσελίδα σας

Ένας μεγάλος αριθμός ταξιδιωτών δεν αφήνει κριτική μετά την ολοκλήρωση ενός ταξιδιού. Ακόμη και οι πιο επιτυχημένοι οικοδεσπότες αναφέρουν ότι μόνο οι μισοί από τους επισκέπτες τους δημοσιεύουν κριτικές. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να προβλέπετε ως έναν βαθμό την εξασφάλιση κριτικών, έτσι ώστε να λαμβάνετε όσες περισσότερες μπορείτε. Αφού ένας επισκέπτης αποχωρήσει από το ξενοδοχείο σας, αναζητήστε έξυπνους και δημιουργικούς τρόπους να επικοινωνήσετε εκ νέου μαζί του και να του δώσετε το ερέθισμα να κάνει κριτική.

Τα αυτοματοποιημένα emails είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να επικοινωνείτε με τους επισκέπτες σας μετά την ολοκλήρωση της διαμονής τους. Ωστόσο, φροντίστε το e-mail που θα στείλετε να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο προσωποποιημένο, και φυσικά να δικαιολογείτε κάπως αυτή την επικοινωνία. Μια κοινή πρακτική που ακολουθείται από πολλά ξενοδοχεία είναι να δίνεται ένα discount για μια ενδεχόμενη επόμενη διαμονή.

Μη σας αγχώνει αν αυτή η επικοινωνία συντελέσει και σε αρνητικές κριτικές. Μπορείτε να προσθέσετε αξία ακόμη και σε μια αρνητική κριτική, αρκεί να εκπαιδευτείτε στην αντιμετώπιση δυσαρεστημένων πελατών αλλά και στον σωστό τρόπο που ένα κατάλυμα πρέπει να απαντάει σε κάθε είδους κριτική και σχόλιο.

5. Πάρτε τον έλεγχο του μάρκετινγκ, δίνοντας έμφαση στο website σας

Σκεφτείτε την ιστοσελίδα σας ως τη ‘ραχοκοκαλιά’ της επιχείρησής σας. Κάθε προσπάθεια που κάνετε όσον αφορά τη στρατηγική μάρκετινγκ θα οδηγεί στον ιστότοπό σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε email που στέλνετε, κάθε άρθρο που δημοσιεύετε και κάθε ανάρτηση στα social media, θα οδηγούν τους επισκέπτες στο website σας για περισσότερες πληροφορίες.

Ενώ το να χρησιμοποιείτε OTAs και Review Websites είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό για την προβολή του καταλύματός σας σε μεγάλο κοινό ταξιδιωτών, είναι επίσης απαραίτητο, όπως έχουμε ήδη αναλύσει, να έχετε τον δικό σας διαδικτυακό χώρο στον οποίο έχετε πλήρη έλεγχο. Αυτό, σας επιτρέπει να καθοδηγείτε τους επισκέπτες σε συγκεκριμένες ενέργειες, σύμφωνα με τις ανάγκες σας. Επίσης, διευκολύνει σημαντικά την άμεση επικοινωνία μεταξύ εσάς και των δυνητικών επισκεπτών σας.

6. Βελτιστοποιήστε και συνδέστε τις σελίδες κοινωνικών μέσων με την ιστοσελίδα σας

Καμία διαδικτυακή παρουσία επιχείρησης, τουριστικής και μη, δεν θα ήταν πλήρης αυτή την εποχή χωρίς τη χρήση των Social Media. Οι εφαρμογές με πλούσιο οπτικό περιεχόμενο όπως το Instagram και το Pinterest βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο της προσοχής και πολλοί ταξιδιώτες τις χρησιμοποιούν για εύρεση ξενοδοχείων. Εφαρμογές όπως το Facebook και το Twitter, που το βασικό τους περιεχόμενο δεν είναι τόσο οπτικό, εξακολουθούν να είναι δημοφιλή, αλλά σε λιγότερο βαθμό από παλαιότερα.

Είναι σημαντικό, λοιπόν, να αφιερώσετε τον χρόνο που χρειάζεται στα social media της επιχείρησής σας, καθώς πλέον θεωρούνται πηγή έμπνευσης για μελλοντικά ταξίδια. Βεβαίως, τα social media δεν είναι εύκολη υπόθεση, και, υπό κανονικές συνθήκες, χρειάζονται την πλήρη ενασχόληση ενός ανθρώπου. Ακόμη και τα σωστά hashtags στη σωστή στιγμή θα μπορούσαν να σας δώσουν προβάδισμα και μια νέα κράτηση.

Εκτός από την άμεση και εύκολη διασύνδεση των συνδέσμων των Social Media σας μέσα από την ιστοσελίδα σας, μπορείτε να προσθέσετε και ειδικά widgets που ‘φέρνουν’ περιεχόμενο μέσα από τις διάφορες εφαρμογές, όπως, για παράδειγμα, το feed σας στο Instagram. Έτσι, έχοντας και το ανάλογο περιεχόμενο στο εν λόγω μέσο, δίνετε στον επισκέπτη του website σας και μια πιο ‘άμεση’ ματιά στην εμπειρία που προσφέρετε, ακόμα και αν δεν επιλέξει να επισκεφθεί τον λογαριασμό σας στο Instagram.

7. Γράψτε ιδιαίτερα ελκυστικές περιγραφές και κείμενα, που αποτυπώνουν με λόγια τη φιλοσοφία και τις εμπειρίες που θέλετε να προσφέρετε

Κατ’αρχάς, οι περιγραφές της ιστοσελίδας σας πρέπει να είναι ακριβείς και αληθείς. Μην παραπλανήσετε τους πιθανούς επισκέπτες σχετικά με σημαντικές πληροφορίες, όπως η τοποθεσία, το μέγεθος και η διάταξη του χώρου σας, καθώς αυτό συνήθως οδηγεί σε κακή εμπειρία για τον επισκέπτη, συνεπώς και σε αρνητικές κριτικές.

Αλλά να θυμάστε: Πουλάτε (εντάξει, ενοικιάζετε) ένα προϊόν. Θέλετε να γράψετε μια περιγραφή του καταλύματός σας που θα προσελκύσει τους ανθρώπους να κάνουν κράτηση. ‘Ζωγραφίστε’ φωτογραφίες της ξενοδοχειακής σας εμπειρίας με τα λόγια σας (ειδικά τις λέξεις-κλειδιά σας) και προσπαθήστε να ‘επικοινωνήσετε’ με τους τύπους των επισκεπτών που θέλετε να προσελκύσετε.

8. Δημιουργήστε την ιστοσελίδα σε πολλαπλές γλώσσες και προσαρμόστε τη στρατηγική σας στα κοινά που σας ενδιαφέρουν

Η στόχευση Niche Markets είναι πλέον κομβική για κάθε κατάλυμα. Στην εποχή του προσωποποιημένου service, είναι απαραίτητο να γνωρίζετε τα κοινά σας και να ορίζετε την επικοινωνιακή σας στρατηγική βάσει αυτών. Έτσι λοιπόν, είναι εξαιρετικά σημαντικό να μεταφράσετε την ιστοσελίδα στις γλώσσες των χωρών που σας επισκέπτονται περισσότερο και όχι μόνο στα αγγλικά, καθώς, το επίπεδο engagement με έναν ξένο επισκέπτη είναι πολύ μεγαλύτερο όταν το ξενοδοχείο ‘μιλάει’ στη γλώσσα του.

Δεν είναι απαραίτητο να μεταφράσετε την ιστοσελίδα σε όλες τις δημοφιλείς γλώσσες, από τη στιγμή που δεν έχετε κοινό από τις συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Για παράδειγμα, εάν το ξενοδοχείο ή ο προορισμός σας δεν φιλοξενεί επισκέπτες από την Κίνα, η μετάφραση της ιστοσελίδας στα Κινεζικά δεν είναι απαραίτητη. Από την άλλη, αν το κοινό της Ρωσίας συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο σημαντικά για εσάς, τότε θα πρέπει οπωσδήποτε να μεταφράσετε το περιεχόμενό σας στη Ρωσική γλώσσα.

Συνοψίζοντας…

Η λειτουργία της δικής σας ιστοσελίδας και κατ’ επέκταση της δικής σας μηχανής κρατήσεων, είναι το πρώτο βήμα ανεξαρτητοποίησης του καταλύματός σας και αύξησης της κερδοφορίας του. Άλλωστε, ποιος ξενοδόχος δεν προτιμά τις απευθείας κρατήσεις, που δεν επιβαρύνονται με commissions;

Με τις παραπάνω πρακτικές, θα επισφραγίσετε ότι η ιστοσελίδα σας θα είναι πλήρως λειτουργική και user-friendly, έτσι ώστε ο επισκέπτης να σας εμπιστευθεί και να προτιμήσει να κάνει κράτηση απευθείας με το κατάλυμά σας, και όχι μέσα από κάποιο τρίτο κανάλι.