top of page

Μαθήματα ξενοδοχειακού design από ένα κτήριο της δεκαετίας του ’50


Το New Hotel στην Αθήνα αποδεικνύει πώς ένα κτίριο του ’50 μπορεί, με καινοτόμο και τολμηρό hotel design, να μεταμορφωθεί σε πρότυπο για την Αθηναϊκή ξενοδοχειακή σκηνή.


Πώς μπορεί το design ενός ξενοδοχείου να το κάνει να ξεχωρίσει σε ένα ξενοδοχειακά πολυπληθές τοπίο; Και ακόμη, πώς μπορεί αυτός ο σχεδιασμός να χρησιμοποιήσει στοιχεία της τοπικής κουλτούρας, της ιστορίας αλλά και της τέχνης προκειμένου να δημιουργήσει ένα σαγηνευτικό σκηνικό;


To design έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι κάθε επιτυχημένου brand. Αποτελεί την ειδοποιό διαφορά. Προσδίδει αξία. Ας πάρουμε σαν παράδειγμα το iPhone και το iMac της Apple. Μιλάμε για κάτι παραπάνω από τις βασικές λειτουργίες αυτών των συσκευών. Η κάθε εταιρεία ενδιαφέρεται να δημιουργήσει ένα σαγηνευτικό προϊόν που θα προσφέρει έμπνευση και φιλοδοξία στον πελάτη, καθιστώντας τον ανήμπορο να αρνηθεί την αγορά του. Το ίδιο συμβαίνει και στον ξενοδοχειακό κλάδο. Ο ιδιαίτερος σχεδιασμός ενός ξενοδοχείου γίνεται ολοένα και πιο επιτακτικός, όσον αφορά την δημιουργία ξενοδοχείων που σου “φωνάζουν” να μείνεις σε αυτά.

Το New Hotel, το οποίο αποτελεί μέλος της αλυσίδας YES! Hotels, είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα του πώς μπορεί ένα εξαιρετικό design ξενοδοχείου να λειτουργήσει προς όφελός του. Ειδικότερα, πώς μπορεί μια κατασκευή του 1950 να αποκτήσει νέα ταυτότητα και χαρακτήρα. Υπό την εποπτεία του ταλαντούχου Δάκη Ιωάννου, το αποτέλεσμα είναι τολμηρό και καινοτόμο.


Στην συνέντευξη που ακολουθεί, η Νατάσσα Παπαευσταθίου, Assistant Hotel Manager του New Hotel στο τμήμα Public Relations, μοιράζεται μαζί μας την αξιοσημείωτη μεταμόρφωση του New Hotel από ένα παραδοσιακό κτίσμα σε ένα μοντέρνο ξενοδοχείο υψηλών προδιαγραφών.


Ποιος είναι ο ρόλος σας στο New Hotel και πώς είναι να εργάζεστε σε ένα τόσο ξεχωριστό ξενοδοχείο;


New Hotel – style with a big smile


Είμαι Assistant Hotel Manager, υπεύθυνη για Public Relations, στο New Hotel. Αυτό που αγαπώ περισσότερο στην δουλεία μου είναι ότι προσφέρουμε στους πελάτες μας μια προσωποποιημένη και ξεχωριστή εμπειρία. Ο μοναδικός και ιδιόρρυθμος σχεδιασμός του ξενοδοχείου δημιουργεί μια απολαυστική ατμόσφαιρα για τους καλεσμένους. Βασικές μας αρχές αποτελούν η άνεση, η αξιοπιστία και η προσοχή στην λεπτομέρεια, σεβόμενοι πάντα την ελληνική παράδοση και φιλοξενία.


Τολμώ να πω πως πάνω απ’ όλα, το New Hotel προσδίδει το “φρέσκο” στο Αθηναϊκό τοπίο και είμαι ευγνώμων που είμαι μέρος αυτού. Δεν μπορώ, μάλιστα, να παραλείψω ότι αποτελεί πηγή έμπνευσης η εργασία σε ένα τέτοιο μέρος.

Το New Hotel έχει ένα ξεχωριστό και αξιοπρόσεκτο design. Από πού προήλθε το concept του ξενοδοχείου σας;


Το New Hotel είναι το πρώτο ξενοδοχειακό project του βραβευμένου διδύμου Fernando and Humberto Campana. Όπως αναφέρει και το όνομά του, το New Hotel  προσφέρει μια ολιστικά νέα προσέγγιση στον κλάδο της φιλοξενίας. Η πρόκλησή μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα φρέσκο, ελκυστικό και μοναδικό design, το οποίο θα προσέδιδε το απόλυτο σε μια lifestyle διαμονή.

Ο παγκοσμίου φήμης γνωστός στον χώρο της τέχνης και ιδιοκτήτης της αλυσίδας Yes! Hotels, Δάκης Ιωάννου, επέλεξε να αναθέσει την δημιουργία του ξενοδοχείου στους βραζιλιάνικης καταγωγής, αδερφούς Campana. Η ευαισθησία τους για το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα σε συνδυασμό με την αγάπη για την διατήρηση του τοπικού χαρακτήρα, αποτέλεσαν ζωτικής σημασίας παράγοντες για την απόφασή του να συνεργαστούν. Ο κύριος Ιωάννου έμεινε γοητευμένος από τη μοναδικότητα του σχεδιαστικού τους ύφους, το οποίο είχε ως πηγές έμπνευσης την καθημερινή ζωή, τη σύγχρονη τέχνη και την κουλτούρα του Σάο Πάολο και τους έδωσε έναν λευκό καμβά να δημιουργήσουν.


Το αποτέλεσμα μιλάει μόνο του! Ένα αξιοπρόσεκτο, συναρπαστικό και καινοτόμο ξενοδοχείο 5 αστέρων, που αριθμεί 79 δωμάτια και κοινόχρηστους χώρους σε 7 ορόφους. Δεν πρέπει να παραλείψουμε ότι σχεδιάσαμε τα πάντα με τρόπο τέτοιο ώστε να διατηρήσουμε στοιχεία του προηγούμενου ξενοδοχείου Olympic Palace, που στεγαζόταν σε αυτό το κτίριο.


Όπως προαναφέρατε, το κτήριο φιλοξενούσε αρχικά το Olympic Palace Hotel. Πώς καταφέρατε να διατηρήσετε τον χαρακτήρα του προηγούμενου ξενοδοχείου;


Πιστεύω ότι η επιτυχία οφείλεται στον συνδυασμό της ιστορίας του κτηρίου και της Αθηναϊκής παράδοσης με τον μοντέρνο σχεδιασμό.


Δώσαμε πνοή ζωής σε παλιά αντικείμενα και χειροποίητα κομμάτια του πρωτοποριακού Έλληνα αρχιτέκτονα, Ιάσονα Ρίζου. Μεταμορφώσαμε, επιπλέον, την τέχνη με την βοήθεια εξειδικευμένων τεχνιτών και ξυλουργών. Από το έπιπλο της υποδοχής μέχρι τους διαδρόμους και το εστιατόριο, θέλαμε να εξυμνήσουμε την τοπική παράδοση, καθώς θα χρησιμοποιούσαμε παράλληλα στοιχεία του αρχικού ξενοδοχείου. Αποφασίσαμε να επικεντρωθούμε σε τρία θέματα που θυμίζουν Ελλάδα: τη θρυλική φιγούρα του Καραγκιόζη, καρτ ποστάλ της αρχαίας Αθήνας και το στοιχείο του μύθου για το «κακό μάτι».


Μπορούμε να διακρίνουμε πολλά χαρακτηριστικά στοιχεία στην διακόσμηση του New Hotel. Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο που ξεχωρίζετε εσείς;



Το αγαπημένο μου έργο τέχνης είναι η συλλογή καρεκλών που δημιούργησαν οι αδερφοί Campana, αποκλειστικά για το New Hotel και βρίσκονται διάσπαρτες σε κάθε γωνιά του ξενοδοχείου. Είναι φτιαγμένες από ξύλο που υπήρχε στο προηγούμενο ξενοδοχείο και αποτελεί απόδειξη πως η ανακύκλωση μπορεί όντως να λειτουργήσει.


Τι είναι αυτό που κάνει το New Hotel να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα ξενοδοχεία της Αθήνας;


Χωρίς αμφιβολία, είναι ο σχεδιασμός του ξενοδοχείου, το εστιατόριο που έχει από μόνο του ιδιαίτερη διακόσμηση και το σέρβις 5-αστέρων που το συμπληρώνει. Το New Hotel έχει μια πολύ δυνατή ταυτότητα, έχει την δική του φωνή αν θέλετε. Παρά το μέγεθός του, περιλαμβάνει, επίσης, και πλήθος εγκαταστάσεων για τους πελάτες μας. Η ταράτσα Art-Lounge bar-restaurant προσφέρει μοναδικά πιάτα και ευφάνταστα cocktails που μπορείς να γευθείς απολαμβάνοντας την εντυπωσιακή θέα της πόλης. Φιλοξενεί, ακόμη, μια εκτενή δανειστική βιβλιοθήκη με πάνω από 2.000 βιβλία τέχνης.


To New Hotel είναι μια από τις καλύτερες επιλογές για brunch στην Αθήνα. Τι σας έκανε να προσθέσετε το brunch στο μενού σας και ποιο θα λέγατε ότι είναι το αγαπημένο σας πιάτο;


Το New Hotel έγινε γρήγορα σημείο αναφοράς της περιοχής, επομένως η προσθήκη brunch ήταν το επόμενο βήμα που έπρεπε να κάνουμε.


Κάθε Σαββατοκύριακο, το brunch μας προσελκύει το καλύτερο κοινό της πόλης. Η έμφαση δίνεται στην ποιότητα, τα θρεπτικά και συχνά οργανικά συστατικά σε έξυπνα και γρήγορα φαγητά, που προσφέρουν την μέγιστη απόλαυση. Καθώς διαθέτουμε, μάλιστα, και τον δικό μας φούρνο, το φρέσκο ψωμί και τα αρτοπαρασκευάσματα που προσφέρουμε απογειώνουν το μενού.


Θα βρεις all-time-classic πιάτα όπως τα αυγά Benedict, το New Taste hamburger, σπιτικές πίτες, όπως επίσης και vegetarian σαλάτες με φαγόπυρο, ρόκα, ρόδι και βινεγκρετ εσπεριδοειδών. Και για όσους προτιμούν τα γλυκά, προσφέρουμε γευστικότατα pancakes με σιρόπι maple ή με καραμελωμένα μήλα και κανέλα.


Σ’ αυτό το σημείο να προσθέσω ότι τον Νοέμβριο του 2017 ανοίξαμε και το νέο πολυτελές εστιατόριο NEW Taste, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στα ομορφότερα εστιατόρια της Αθήνας. Πάλι υπό τη επίβλεψη των αδερφών Campana και της εταιρείας 3SK, δημιουργήθηκε ένας ονειρικά σχεδιασμένος χώρος. Ελκυστικό, εκλεπτυσμένο, αλλά παράλληλα άνετο και ευχάριστο, υπηρετεί τόσο τη μεσογειακή όσο και τη διεθνή κουζίνα.


Το πρωινό αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας του πελάτη στο ξενοδοχείο. Τι είναι αυτό που κάνει το πρωινό σας μοναδικό;


Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στο πρωινό μας. Απόδειξη γι’ αυτό αποτελεί το χειροποίητο ψωμί και τα αρτοπαρασκευάσματα που προσφέρουμε, ενώ παράλληλα δίνουμε επιλογές σε προϊόντα χωρίς γλουτένη. Όλη η παραγωγή γίνεται στον φούρνο του ξενοδοχείου μας. Παρέχοντας ένα μεγάλο εύρος επιλογών, καλύπτουμε κάθε ανάγκη, ανεξαρτήτως γεύσης και ύφους.


Διάβασα πρόσφατα ότι τα δωμάτιά σας έχουν μια ιστορία να πουν. Θέλετε να μας μιλήσετε γι’ αυτήν και το πώς αντικατοπτρίζεται στο design;



Τα τρία βασικά concepts που προανέφερα χρησιμοποιήθηκαν και στα δωμάτια. Να υπενθυμίσω ότι βασίζονται στην ελληνική κουλτούρα και συνδέονται με τη φιγούρα του Καραγκίοζη και τις μαριονέτες, με το μύθο για το «κακό μάτι», αλλά και με καρτ ποστάλ της αρχαίας Αθήνας. Χρυσοί καθρέφτες, τοίχοι από μπαμπού, ανάγλυφα μπάνια, στοιχεία της φύσης, επιφάνειες γυαλιού και διάφορες διακοσμητικές φιγούρες, δημιουργούν ένα μοντέρνο design με έναν ζωηρό τρόπο. Θέλαμε να δώσουμε στον πελάτη την ευκαιρία να γνωρίσει τον τόπο μέσα από την εμπειρία της διαμονής, εξυμνώντας την ελληνική κουλτούρα· και πιστεύω το καταφέραμε!


Ποιο θεωρείτε ότι είναι το πιο εντυπωσιακό δωμάτιο του ξενοδοχείου;


Αναμφισβήτητα, η Penthouse Suite είναι το πιο ξεχωριστό και εντυπωσιακό δωμάτιο του ξενοδοχείου μας — αν όχι όλης της Αθήνας. Από την κάθε λεπτομέρεια των επίπλων και των αντικειμένων του δωματίου μέχρι το κάθε διακοσμητικό στοιχείο (όπως τα κατά παραγγελία χαλιά), τα πάντα επιλέχθηκαν με σκοπό να ηλεκτρίζουν την ατμόσφαιρα. Η σουίτα διαθέτει και μια επιβλητική βεράντα με εξωτερικά κρεβάτια και θέα 360° στην πόλη της Αθήνας, που κάνει την εμπειρία του πελάτη μοναδική.


Παρατηρήσαμε ότι δίνετε ιδιαίτερη έμφαση στη συνολική wellness εμπειρία του πελάτη. Ποιο ήταν το έναυσμα να δημιουργήσετε ένα τόσο ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών;


To New Hotel σε προσκαλεί να ανακαλύψεις την ισορροπία μυαλού και σώματος, να απελευθερώσεις τις αισθήσεις σου και να γευθείς την εμπειρία της απόλυτης χαλάρωσης. Ο πελάτης μπορεί ακόμη να αξιοποιήσει το άκρως εξοπλισμένο New Senses Gym, να χαλαρώσει στο τζακούζι, να αποβάλει κάθε ίχνος έντασης στο χαμάμ και γενικότερα να απολαύσει όλες τις θεραπείες αναζωογόνησης.


Υπάρχει μεγάλο εύρος υπηρεσιών και θεραπειών. Για παράδειγμα, τα ζευγάρια μπορούν να απολαύσουν μαζί ένα ολοκληρωμένο πακέτο περιποίησης spa σε ιδιωτική σουίτα. Υψηλά καταρτισμένοι και έμπειροι ειδικοί θεραπευτές προσφέρουν αντιγηραντική Age Smart θεραπεία και Vital Eye Rescue, σχεδιασμένη ειδικά για την ευαίσθητη περιοχή των ματιών. Το wellness τμήμα μας, παρέχει ακόμα και Jet-Lag Aromatic Remedy πρόγραμμα.


Όλα τα Yes! Hotels έχουν πολλά “Instagrammable” σημεία. Ποια είναι τα πιο εξεζητημένα στο New Hotel;


Για να είμαι ειλικρινής, όλο το ξενοδοχείο μπορεί να χαρακτηρισθεί “instagrammable”, πραγματικά σε κάθε γωνία του. Αλλά θεωρώ ότι αν έπρεπε να ξεχωρίσω κάποιο σημείο, αυτό θα ήταν είναι ο τοίχος “Favela” στο lobby.


Το ξενοδοχείο μοιάζει να μπορεί να φιλοξενήσει και να καλύψει τις ανάγκες των πελατών οποιαδήποτε εποχή. Αλλά γιατί κάποιος να επιλέξει να το επισκεφθεί το καλοκαίρι;


Το New Hotel είναι η τέλεια επιλογή ξενοδοχείου για διαμονή στο κέντρο της Αθήνας όλο τον χρόνο, τόσο για χαλάρωση όσο και για επαγγελματικά ταξίδια.


Το καλοκαίρι είναι η ιδανική περίοδος να επισκεφθεί κάποιος την Αθήνα. Η τοποθεσία του ξενοδοχείου σημαίνει πολλά, καθώς μπορείς να έχεις πρόσβαση σε κάθε κεντρικό σημείο της πόλης. Μια από τις προτάσεις που δίνω στους πελάτες είναι να περιηγηθούν στα πανέμορφα στενά της Πλάκας. Είναι η αρχαιότερη και ίσως με την μεγαλύτερη ιστορία περιοχή στο κέντρο της Αθήνας — και είναι τόσο εύκολα προσβάσιμη από το ξενοδοχείο μας.

Το Art Lounge στην ταράτσα αποτελεί το ιδανικό μέρος για τα γλυκά απογεύματα του καλοκαιριού, όπου μπορείς να χαλαρώσεις και να απολαύσεις ένα δροσιστικό κοκτέιλ. Το τοπίο και η θέα είναι σίγουρο ότι θα σου κόψουν την ανάσα.


Και φυσικά, το απόλυτο της εμπειρίας διαμονής κατά τους θερινούς μήνες στο κέντρο της Αθήνας, δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από τον ύπνο κάτω από το φως των άστρων που προσφέρει η βεράντα στην Penthouse Suite.


Κάτι τελευταίο από εμάς…


Το New Hotel αποτελεί ένα πρότυπο μοντέλο ξενοδοχειακού design που μπορεί να γίνει πηγή έμπνευσης και ιδεών για πολλούς. Ανακυκλώσιμα υλικά, στοιχεία της τοπικής κουλτούρας και, το σημαντικότερο όλων, αναδιαμόρφωση μίας παλιάς ιδιοκτησίας σε κάτι εντελώς καινούριο και φρέσκο.


Αν αναλογιστούμε τον θρίαμβο του design αυτού του ξενοδοχείου, καταλαβαίνουμε ότι η έννοια του design αποτελεί όντως στοιχείο-κλειδί στην ανάπτυξη των ξενοδοχείων. Βλέπουμε διαρκώς ότι τα ξενοδοχεία χρησιμοποιούν την αρχιτεκτονική μεταμόρφωση σαν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για να ενισχύσουν την ικανοποίηση του πελάτη. Ειδικά το design στον κλάδο των boutique ξενοδοχείων, ανθίζει με ραγδαίο ρυθμό σε όλο τον κόσμο.


Είναι όμως το design αρκετό από μόνο του για να κάνει ένα ξενοδοχείο να ξεχωρίσει; Ή μήπως το design πρέπει να ακολουθεί ένα γενικότερο Hotel Concept που εφαρμόζεται σε όλες τις πτυχές του καταλύματος και δημιουργεί ολοκληρωμένα ξενοδοχειακά προϊόντα; Την απάντηση στο ερώτημα δίνει η ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση που δίνεται παγκοσμίως στο κομμάτι του Hotel Concept Development και που αποκαλύπτει τα τελευταία trends στην ανάπτυξη των ξενοδοχείων.


Comentários


bottom of page