Διαβάστε tips και χρήσιμες συμβουλές σχετικά με το πώς θα φτιάξετε μια πετυχημένη στρατηγική Hotel SEO της ξενοδοχειακής σας μονάδας
Αντί άλλης εισαγωγής ή προσπάθειας τεκμηρίωσης του «γιατί το Hotel SEO είναι σημαντικός παράγοντας για την αναγνωρισιμότητα, τη ζήτηση και τελικά την κερδοφορία της ξενοδοχειακής επιχείρησης», θα προτιμήσουμε τη γλαφυρότητα και λακωνικότητα των αριθμών.
Σύμφωνα, λοιπόν με τα πιο πρόσφατα παγκόσμια στοιχεία:
Το 83% των κρατήσεων των ξενοδοχείων ξεκινά από μία μηχανή αναζήτησης
Το 92% των ταξιδιωτών «πατάει» τουλάχιστον μία φορά κάποιο από τα αποτελέσματα της αναζήτησής του, που εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα
Το 65% του τζίρου των ξενοδοχείων που προέρχεται από τις απευθείας κρατήσεις τους, είναι βασισμένο στο SEO (το στοιχείο αυτό προκύπτει από πρόσφατη δειγματοληπτική έρευνα της Nelios σε 220 ξενοδοχεία-πελάτες της εταιρείας ανά την Ελλάδα).
Τα παραπάνω δεδομένα αποδεικνύουν χωρίς περιττολογίες, αυτό που πλέον αποτελεί κοινή παραδοχή στην παγκόσμια τουριστική αγορά: η διαδικτυακή εικόνα ενός ξενοδοχείου είναι το κατεξοχήν πωλησιακό εργαλείο του, ενώ το SEO είναι η ίδια η πωλησιακή στρατηγική του.
Andronis Suites, Greece, Santorini
Τι είναι το SEO;
Η «Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων για Μηχανές Αναζήτησης», συχνά συντομευμένη ως SEO (προκύπτει από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων «Search Engine Optimization»), επί της ουσίας αναφέρεται σε ένα σύνολο διαδικασιών, με τις οποίες ένας ιστότοπος βελτιώνεται, προκειμένου να πλασαριστεί σε υψηλότερες θέσεις στις σχετικές με αυτόν αναζητήσεις. Στην πραγματικότητα, το SEO είναι οτιδήποτε κάνουμε onsite και offsite, για να εμφανιστεί η ιστοσελίδα μας στα αποτελέσματα αναζήτησης κάποιου, όταν αυτός ψάχνει για μια φράση που σχετίζεται με αυτή. Τελικός στόχος του SEO – μέσω της υψηλής κατάταξης του website στις μηχανές αναζήτησης, είναι η αύξηση των επισκεπτών σε αυτό μέσω των οργανικών (μη πληρωμένων) αποτελεσμάτων.
Τα στρατηγικά βήματα για ένα αποτελεσματικό HOTEL SEO
Βήμα Πρώτο
Σωστή έρευνα και επιλογή στις λέξεις – κλειδιά. Μία σωστή SEO στρατηγική οφείλει να στοχεύσει και να «κυνηγήσει» τα σωστά keywords. Αποφεύγουμε πάντα τις γενικεύσεις και προτιμούμε λέξεις – κλειδιά που δηλώνουν αυτό που πραγματικά είναι το ξενοδοχείο. Αν για παράδειγμα, αναφερόμαστε σε ένα ξενοδοχείο στη Μύκονο, λέξεις – κλειδιά όπως «hotels in Mykonos», ή «holidays in Mykonos» κ.λπ., θα πρέπει να αποφευχθούν ως εξαιρετικά γενικευμένες. Αντίθετα, και ανάλογα με την ταυτότητα του ξενοδοχείου, λέξεις όπως «Mykonos family hotel», “Mykonos gay friendly hotel”, “spa hotel in Mykonos” ή «beachfront hotel in Mykonos», είναι προτιμητέες για τις μηχανές αναζήτησης. Όσο πιο συνειδητοποιημένοι είμαστε για το ID του προϊόντος μας και όσο πιο σωστά το περιγράφουμε, τόσο πιο εύκολο είναι να πετύχουμε και πιο niche markets, και πιο niche keywords και άρα και πιο εύκολο ranking.
Βήμα Δεύτερο
Στοχευμένη κατανομή των keywords που έχουμε επιλέξει μέσα στο website μας. Αφού, λοιπόν, έχουμε στρατηγικά επιλέξει ποιες λέξεις – κλειδιά θα χρησιμοποιήσουμε, στη συνέχεια θα πρέπει να τις κατανείμουμε μέσα στην ιστοσελίδα μας. Για να πειστούμε πόσο σημαντικό είναι αυτό το στάδιο, αρκεί να θυμηθούμε ότι το Google (η Νο1 μηχανή αναζήτησης) δεν αξιολογεί το website μας στο σύνολό του, αλλά κάθε σελίδα του διαφορετικά.
Άρα λοιπόν, θα πρέπει στοχευμένα να επιλέξουμε ποια σελίδα κυνηγάει ποιο keyword. Κι αυτή δεν είναι μια αυθαίρετη διαδικασία. Γιατί το περιεχόμενο της κάθε σελίδας, θα πρέπει στην πραγματικότητα να “μιλάει” για το keyword που έχουμε επιλέξει για αυτή. Αν μία σελίδα μας, με άλλα λόγια, την έχουμε «παγιδέψει» με μια συγκεκριμένη λέξη – κλειδί, τότε το υλικό της σελίδας αυτής (το κείμενο, οι φωτογραφίες, τα videos), θα πρέπει να απαντούν σε αυτό το keyword. Aν δηλαδή, έχουμε επιλέξει στρατηγικά να βάλουμε το keyword «mykonos sea view suites”, θα πρέπει να το βάλουμε μέσα στη σελίδα του συγκεκριμένου τύπου δωματίων. Γιατί αν κάποιος που ψάχνει για seaview σουίτα, πέσει σ’ αυτή τη σελίδα, θα δει πραγματικά το περιεχόμενο το οποίο τον ενδιαφέρει.
Αν αντίθετα ο χρήστης αναζητά αυτό, κι εμείς τον στείλουμε – για παράδειγμα – στη homepage, θα τον χάσουμε γρήγορα γιατί τον έχουμε παραπλανήσει. Μια πρακτική που μπορεί να απλουστεύσει τα πράγματα σε αυτό το σημείο, είναι εμείς οι ίδιοι να αναρωτηθούμε «τι θα θέλαμε να διαβάσουμε σε μια σελίδα που έχει την τάδε ή τη δείνα λέξη – κλειδί;». Να καταλάβουμε τι θα ήθελε να διαβάσει και να δει ο χρήστης που αναζητά αυτή τη λέξη – κλειδί και αντίστοιχα, να του παρουσιάσουμε αυτό το περιεχόμενο. Κι αυτό, γιατί θέλουμε ο χρήστης να αφιερώσει χρόνο στη σελίδα μας, να τη διαβάσει, να μείνει σε αυτήν. Αν μπει, καταλάβει ότι το περιεχόμενο δεν του κάνει, βγει αμέσως και – το χειρότερο – στη συνέχεια μπει σε κάποιο από τα επόμενα αποτελέσματα, τότε έχουμε τραυματίσει σοβαρά τις όποιες προσπάθειες SEO κάνουμε.
Οι μηχανές αναζήτησης «καταγράφουν» τις συμπεριφορές των χρηστών κι όταν εντοπίζουν τέτοιες αντιδράσεις τις καταχωρούν ως αρνητικές. Αν σε αυτό προσθέσουμε ότι το «users signals» (η αίσθηση δηλαδή, που παίρνει η Google για ένα website ανάλογα με τη συμπεριφορά των χρηστών προς αυτό) βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με το συσχετισμό παραγόντων του SEO (SEO factors correlation), είναι εύκολο να καταλάβουμε τη σοβαρότητα του βήματος αυτού.
Sponsored
Δείτε πώς η ομάδα της Nelios υλοποίησε ένα σχέδιο δράσης για το ξενοδοχείο Galaxy Hotel Iraklio, το οποίο βασίστηκε σε μία ολιστικού χαρακτήρα προσέγγιση, σύμφωνα με τα παρακάτω:
Τον καθορισμό των USPs (Unique Selling Points) του ξενοδοχείου
Τη δημιουργία ενός νέου conversion optimized website, βασισμένο στα παραπάνω
Την ανάπτυξη στρατηγικής περιεχομένου (content), προκειμένου να ενισχύσει και να τροφοδοτήσει το SEO, τις Google Adwords καμπάνιες, τα Social Media του ξενοδοχείου και τα διεθνή Travel Blogs
Τη δημιουργία και αξιοποίηση emailing lists πραγματικών επισκεπτών του ξενοδοχείου
Τον απόλυτο συντονισμό των digital marketing ενεργειών με το τμήμα πωλήσεων του ξενοδοχείου
Kinsterna Hotel, Greece, Monemvasia
Βήμα Τρίτο
Πολύ καλό optimization στα τεχνικά μέρη του website. Ένα καλό optimization στο τεχνικό κομμάτι μιας ιστοσελίδας, οφείλει να περιλαμβάνει:
Τα σωστά meta tags (title tags, meta descriptions κλπ).
Τη δημιουργία links προς όλες τις σελίδες του website.
Γρήγορο loading των σελίδων.
Καθαρή δομή του website και ξεκάθαρο sitemap.
Απουσία πολλών και βαριών γραφικών που μπορεί να δυσκολεύουν την πλοήγηση και εμπειρία του χρήστη.
Ειδική προσοχή δε, χρειάζεται στο title tag και το meta description, αφού αυτά είναι τα “εργαλεία” που θα πείσουν το χρήστη ότι θα βρει αυτό που αναζητά στο website μας, και άρα vα το επισκεφθεί. Διότι, όσο σημαντικό είναι να εμφανιστεί μια ιστοσελίδα στις υψηλότερες θέσεις των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, άλλο τόσο σημαντικό είναι να πείσει το χρήστη να την επισκεφθεί. Αν, για παράδειγμα, το website μας εμφανιστεί στη Google 100 φορές, αλλά μας πατήσουν μόνο μία (άρα έχουμε χαμηλό through rate), η συμπεριφορά αυτή επηρεάζει αρνητικά το «users signals» (τον Νο1 ένα παράγοντα που επηρεάζει το SEO, όπως αναφέρουμε παραπάνω) αποτύπωμά μας κι αυτό μας δημιουργεί πρόβλημα.
Βήμα Τέταρτο
Ολοκληρωμένο online profiling. Χρησιμοποιούμε δηλαδή, οπωσδήποτε, το Google my Business, συμπληρώνουμε σωστά και ολοκληρωμένα τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησής μας στο χάρτη της Google, προκειμένου, στην οποιαδήποτε αναζήτηση γίνεται με το όνομα του ξενοδοχείου μας, να εμφανίζεται ολοκληρωμένη η καρτέλα μας (αυτό το πλαίσιο που εμφανίζεται δεξιά στην οθόνη), με όλα τα στοιχεία και τις φωτογραφίες μας. Αντίστοιχα, είναι σημαντικό να συμπεριληφθούμε σε τοπικούς ή και διεθνείς καταλόγους επιχειρήσεων (όπως για παράδειγμα το yahoo directory).
Βήμα Πέμπτο
Links building. Επί της ουσίας, πρόκειται για την πιο δύσκολη φάση της στρατηγικής του SEO, αφού εδώ καλούμαστε να βρούμε links από τρίτες πηγές που να οδηγούν προς το site μας. Αυτές οι πηγές μπορεί να είναι τα ηλεκτρονικά Μέσα (οι ψηφιακές εκδοχές πολλών κλασικών Μέσων όπως το CNN, το CNTraveler, η Independent, κ.ά.), travel blogs ή και review sites.
Το links building είναι μια διαδικασία που χρειάζεται πολλά: χρόνο, υπομονή, επιμονή, συνέχεια και συνέπεια, επικοινωνία, επαφές με τα Μέσα και τους bloggers του εξωτερικού, κ.ά., γι’ αυτό και συνήθως αυτή η διαδικασία ανατίθεται σε εξειδικευμένες εταιρείες digital marketing.
Kinsterna Hotel, Greece, Monemvasia
5 + 1 Μύθοι για το SEO
Σχεδόν κανένα καινούργιο website δεν ανεβαίνει «μαγικά και άμεσα» στις υψηλές θέσεις των μηχανών αναζήτησης. Οι έρευνες έχουν αποδείξει ότι μόλις το 5,7% των νέων ιστοσελίδων είναι οι «τυχερές» που πλασάρονται στις 10 πρώτες θέσεις των σχετικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, μέσα στον πρώτο χρόνο της εμφάνισής τους.
Οι google ads δεν ενισχύουν στο παραμικρό το ranking ενός website στα οργανικά (μη πληρωμένα) αποτελέσματα.
Τα αγορασμένα links προς το website μας δεν επηρεάζουν θετικά το SEO μας.
Το keyword stuffing, η χρήση πάρα πολλών keywords δηλαδή, δεν ωφελεί το SEO.
Το launching ενός νέου website για τη ξενοδοχειακή μας επιχείρηση, δεν επηρεάζει το SEO. Αρκεί βεβαίως, να ακολουθείται η σωστή διαδικασία, προκειμένου να μη χαθεί το υπάρχον ranking κατά τη μετάβαση από το παλιό website στο καινούργιο.
Τα keywords στο domain, το κάποτε υπ’ αριθμόν 1 ζητούμενο στη στρατηγική ενός δυνατού SEO, κατατάσσεται πλέον στις βλαβερές SEO πρακτικές.
MUST DO! MUST HAVE!
Οπωσδήποτε, blog! Οι μηχανές αναζήτησης «επιβραβεύουν» τις ιστοσελίδες που συνεχώς ενημερώνονται και σταθερά ανανεώνουν το περιεχόμενό τους. Το website ενός ξενοδοχείου, ωστόσο, δεν ενδείκνυται για συχνές αλλαγές στο περιεχόμενό του. Τη λύση στο πρόβλημα αυτό, δίνει η δημιουργία ενός blog, που μπορεί να προσφέρει αυτό το extra νέο (και διαρκώς ανατροφοδοτούμενο) περιεχόμενο που αναζητούν οι μηχανές αναζήτησης.
Τα social media: Η έντονη δραστηριότητα των social media των ξενοδοχείων (τα likes, τα shares, τα retweets, τα σχόλια, τα reposts), επηρεάζει θετικά το Hotel SEO του ξενοδοχειακού website.Όμως… Για να έχουμε καλή δραστηριότητα στα social media:
πρέπει να έχουμε καλό engagement,
άρα καλό community,
άρα τους πελάτες μας μέσα στα social media μας και όχι αγορασμένα likes.
Και για να έχουμε τους πελάτες μας στα social media μας, χρειαζόμαστε email marketing (είτε με online είτε με offline στρατηγικές).
Το παραπάνω, στην πραγματικότητα, υποδεικνύει και συμπυκνώνει και όλη την επιχειρηματική φιλοσοφία και άποψη της Nelios. Ότι, δηλαδή, η αποδοτική Hotel SEO στρατηγική, δεν επιτυγχάνεται όταν «τεμαχίζουμε» τις ψηφιακές ενέργειες που αφορούν το ξενοδοχείο μας, αλλά αντίθετα όταν εφαρμόζουμε μίας 360ο λογικής στρατηγική σε όλη τη διαδικτυακή παρουσία μας.
Στο άρθρο χρησιμοποιήθηκε φωτογραφικό υλικό από συνεργαζόμενα ξενοδοχεία της Nelios στην Ελλάδα.
Nelios is the only Digital Marketing Agency in Greece that is fully vertically integrated to the provision of internet services for hotels. With a clientele of more than 200 hotels and a renewal rate of over 96%, it is the most respected and reliable solution for strategies pertaining to online hotel promotion. Nelios’ mission is to upgrade the country’s tourism product by improving hotel profitability. A key vehicle for achieving this is optimizing the digital footprint of its hotel customers, using all the modern Digital Marketing tools. It aims to attract more direct bookings, thus reducing the cost of procurement via third parties. The result for hotels is to have greater profit margins and thus be able to upgrade their services, and so creating additional goodwill. The range of services include:
Conversion Optimised Websites
Creative Hotel Web Design
Digital Marketing Strategy and Planning
Search Engines Marketing (SEO, PPC)
Content Marketing (Social Media & Travel Blogging)
Data Analytics & Online Sales Audit
Corporate Identity
The elements that ensure Nelios’ success are its skilled human resources, the encouragement of innovation and the use of state-of-the-art technologies.
Comments