4 μοναδικά Ελληνικά ξενοδοχεία μας μαθαίνουν για το σωστό ξενοδοχειακό food branding μέσα από τις ιστορίες επιτυχίας τους. Ας τα ανακαλύψουμε!
Το φαγητό, και πιο συγκεκριμένα, το καλό φαγητό, είναι ένα αδιάσπαστο κομμάτι της εμπειρίας των διακοπών, καθώς επιτρέπει στους ταξιδιώτες να ανακαλύψουν νέες κουλτούρες και έθιμα μέσω των αισθήσεών τους. Παρόλα αυτά, οι ταξιδιώτες δεν αρκούνται στις γαστρονομικές επιλογές που τους προσφέρει ο εκάστοτε προορισμός, αλλά δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στις ευκαιρίες που τους παρέχονται εντός των επιλεγμένων καταλυμάτων. Ούτως ή άλλως, έρευνες έχουν δείξει πως το φαγητό — σε κάποιες περιπτώσεις, ακόμα και μόνο το πρωινό, μπορεί να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα για την τελική κράτηση.
Συνεπώς, αν θέλετε να τραβήξετε την προσοχή των ταξιδιωτών, χρειάζεστε κάτι περισσότερο από έναν καλό chef. Χρειάζεστε στρατηγική. Εδώ έρχεται λοιπόν το κομμάτι του Ξενοδοχειακού Food Branding. Τι θα περιλαμβάνει όμως αυτή η στρατηγική; Η απάντηση είναι απλή: τα ΠΑΝΤΑ. Από στοχευμένη φωτογράφιση μέχρι άρθρα σε τρίτα media, προσωποποιημένο marketing και social media στρατηγική ή ακόμα και την απόφαση να κάνετε το εστιατόριό σας προσβάσιμο στο ευρύ κοινό. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να προωθήσετε την γαστρονομική κουλτούρα του ξενοδοχείου σας και θα τους ανακαλύψουμε σε αυτό το άρθρο.
Σαν ειδικοί στο να δημιουργούμε ξενοδοχειακές συλλογές, δεν θα μπορούσαμε να σκεφτούμε καλύτερο τρόπο να μοιραστούμε τις ιδέες μας, από το να δημιουργήσουμε μία ειδική συλλογή με τα πιο επιτυχημένα ξενοδοχειακά food case studies. Παρακάτω, μπορείτε να βρείτε 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που παρουσιάζουν μία ανταγωνιστική food branding στρατηγική, δίνοντας έμφαση στα χαρακτηριστικά που μας εντυπωσίασαν περισσότερο και που θα σας δώσουν ιδέες για το πώς να εφαρμόσετε παρόμοια χαρακτηριστικά στο δικό σας κατάλυμα.
Kensho Psarou: Αιχμαλωτίζοντας την ομορφιά του φαγητού
Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Οι φωτογραφίες και τα video είναι αδιαμφισβήτητα οι πρωταγωνιστές του 21ου αιώνα. Η εκτενής χρήση των «scanners», ενός τύπου online αναγνωστών που ελέγχουν γρήγορα το περιεχόμενό σας, δίνοντας έμφαση στις φωτογραφίες, τα videos και τους τίτλους, επιβεβαιώνει τον παραπάνω ισχυρισμό. Ευτυχώς ή δυστυχώς, ο αριθμός των «scanners» σταθερά αυξάνεται, μιας και οι άνθρωποι δεν διαθέτουν χρόνο να επενδύσουν σε πληροφορίες που δεν τους ενδιαφέρουν. Γι’ αυτό και οι marketeers σε όλο τον κόσμο, μετατρέπουν πλέον όλα τα μηνύματα, συμπεριλαμβανομένου και του food περιεχομένου, σε έντονους τίτλους και εντυπωσιακή απεικόνιση — κινούμενη ή στατική.
ΤΟ CASE STUDY
Το Kensho Psarou κατάφερε να ενισχύσει την επιτυχημένη στρατηγική του food branding του, με την δημιουργία ενός μοναδικού video που υπογραμμίζει την γαστρονομική εμπειρία μέσα στο ξενοδοχείο (το video δημιουργήθηκε από την εταιρεία NEEDaFIXER, από την οποία έχουμε ήδη δει κάποια εξαιρετικά videos ξενοδοχείων). Το video συνοδεύεται και από μία εξαιρετική φωτογράφιση, η οποία υποστηρίζει την όλη εμπειρία ακόμα περισσότερο. Φυσικά, αυτό είναι μόνο ένα μέρος της ευρύτερης στρατηγικής του ξενοδοχείου, καθώς το υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε άρθρα για τρίτα site, στα προφίλ του στα OTAs, αλλά και σε άλλες προωθητικές ενέργειες.
Photo Credits: Stavros Habakis
Diles & Rinies: Όλα περιστρέφονται γύρω από την εμπειρία
Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Σε αυτό το σημείο, θα συζητήσουμε την γενική προοπτική του hotel dining. Τελικά, το φαγητό σε ένα ξενοδοχείο είναι απαραίτητο, μία επιθυμία ή απλά μια πολυτέλεια; Για εμάς, σωστή απάντηση δεν είναι καμία από τις παραπάνω. Το φαγητό είναι μία ευκαιρία. Μια ευκαιρία για τα ξενοδοχεία να αναβαθμίσουν την εμπειρία των επισκεπτών μέσα από τις αισθήσεις και να τους χαρίσουν μία εμπειρία που θα θυμούνται για πάντα. Εάν χρειάζεστε αποδείξεις για τις ευκαιρίες που προσφέρει η γαστρονομία στα ξενοδοχεία, σας προκαλούμε να κοιτάξετε τις κριτικές ενός τυχαίου ξενοδοχείου ή ακόμα και του δικού σας. Μετρήστε πόσοι άνθρωποι αναφέρονται στο φαγητό, πρωινό, μεσημεριανό ή βραδινό. Κατευθείαν θα αντιληφθείτε ότι το συγκεκριμένο θέμα, είναι αυτό το οποίο με διαφορά αναφέρεται περισσότερο στις κριτικές των ταξιδιωτών.
ΤΟ CASE STUDY
Το Diles & Rinies επωφελήθηκε της συγκεκριμένης ευκαιρίας και παρουσίασε την γαστρονομία της Ελλάδας μέσα από το ίδιο το ξενοδοχείο, ως μέρος της εμπειρίας των διακοπών. Για τον σκοπό αυτό, το ξενοδοχείο δημιούργησε μία ειδική ενότητα στο website του, με τον απλό και ξεκάθαρο τίτλο «Φαγητό». Μέσα στην ενότητα αυτή, οι άνθρωποι του ξενοδοχείου περιέγραψαν τις διάφορες γαστρονομικές εμπειρίες που μπορεί να ζήσει κανείς στο κατάλυμα, όπως «Πρωινό», «All-Day Pool Brunch», «Μοναδικά Δείπνα» και «φαγητό στη Βίλα». Δημιούργησαν επίσης και μία ειδική σελίδα για τα προϊόντα που χρησιμοποιούν, τα ιδιαίτερα πιάτα που προσφέρουν, αλλά και τους ανθρώπους που τα επιμελούνται. Φυσικά, έχουν συμπεριλάβει και λεπτομέρειες σχετικά με το εστιατόριο, κρατώντας όμως τις εμπειρίες πάντα σε πρώτο πλάνο.
Marbella Nido Suite Hotel & Villas: Τα Blogs είναι οι καλύτεροι φίλοι του ξενοδόχου
Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Ας υποθέσουμε τώρα πως έχετε δημιουργήσει όλο αυτό το μοναδικό περιεχόμενο και είστε έτοιμοι να κατακτήσετε το γαστρονομικό κοινό. Το επόμενο βασικό βήμα προκειμένου η food branding στρατηγική σας να είναι επιτυχημένη, είναι να βρείτε τους σωστούς τρόπους να επικοινωνήσετε το περιεχόμενο αυτό με το κοινό. Ευτυχώς, υπάρχουν πολλοί τρόποι που μπορείτε να προωθήσετε το περιεχόμενό σας, ένας εκ των οποίων είναι και η δημοσίευση άρθρων ή άλλου τύπου περιεχόμενο (videos και φωτογραφίες) σε τρίτα sites, καθώς και η δημιουργία περιεχομένου από διάσημους Food Bloggers ή Social Media Influencers. Ανάλογα με τον τρόπο που τελικά θα επιλέξετε, οι ενέργειες αυτές όχι μόνο θα αποδειχθούν αρκετά οικονομικές, αλλά θα σας επιτρέψουν να στοχεύσετε ένα κοινό με υψηλό engagement — κάτι που δεν θα μπορούσατε να κάνετε εύκολα σε άλλη περίπτωση.
ΤΟ CASE STUDY
Το άρθρο του Marbella Nido Suite Hotel στο Travel by Interest είναι ένα ιδανικό παράδειγμα, αφού επισημαίνει την γαστρονομική πλευρά του ξενοδοχείου, δίνοντας μια αναλυτική περιγραφή των διατροφικών επιλογών που προσφέρει, μαζί με προτεινόμενες συνταγές αλλά και τις βασικές περιγραφές του καταλύματος. Είναι γραμμένο με βάση τις τεχνικές του SEO, πράγμα που σημαίνει πως μακροπρόθεσμα θα συνεχίσει να αποδίδει και να παράγει οργανικά αποτελέσματα. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε επίσης και στην εμφάνιση και απεικόνιση του άρθρου, η οποία κατέστη δυνατή λόγω της υψηλής ποιότητας φωτογράφισης του ξενοδοχείου.
New Hotel: Το πρωινό ως ένα μοναδικό σημείο πώλησης
Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Μέσα από μια πρόσφατη έρευνα της Google σχετικά με τα χαρακτηριστικά που αναζητούν περισσότερο οι ταξιδιώτες όταν επισκέπτονται ένα ξενοδοχείο, φάνηκε ότι το πρωινό ήταν το πιο δημοφιλές, με 42.4% των συμμετεχόντων να «λαχταρούν» για δωρεάν πρωινό. Η τεράστια σημασία του ξενοδοχειακού πρωινού δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, και μάλιστα υπάρχουν αρκετά άρθρα στο Internet τα οποία επεξηγούν το γιατί. Η πιο απλή εξήγηση είναι η ευκολία των ταξιδιωτών, αφού δεν χρειάζεται να ψάχνουν πού μπορούν να πάρουν ένα ικανοποιητικό πρωινό αλλά ούτε και να φύγουν από το κατάλυμά τους. Γίνεται λοιπόν φανερό πως το πρωινό παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της food branding στρατηγικής ενός ξενοδοχείου και ασφαλώς προϋποθέτει την ύπαρξη σχετικού φωτογραφικού και προωθητικού υλικού.
ΤΟ CASE STUDY
Το New Hotel στην Αθήνα είναι ένα εξαίρετο παράδειγμα ενός ξενοδοχείου που έδωσε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Πιο συγκεκριμένα, παρέχει 5 διαφορετικούς τρόπους που οι ταξιδιώτες μπορούν να απολαύσουν το πρωινό τους. Οι κατηγορίες πρωινού είναι «Πρωινό A la Carte», «Continental Breakfast», «Buffet Breakfast», «Healthy Breakfast» και «Breakfast To Go». Με αυτόν τον τρόπο, το New Hotel καλύπτει όλες τις ανάγκες των ταξιδιωτών — από αυτούς που θέλουν αν απολαύσουν ένα παραδοσιακό πρωινό μέχρι και αυτούς που θέλουν κάτι στο χέρι καθώς εξερευνούν την πόλη. Όπως ήταν φυσικό, το New Hotel έχει δημιουργήσει και μια ειδική φωτογράφιση για το πρωινό του, ενώ έχει δημοσιεύσει και ένα σχετικό άρθρο στο Travel by Interest, προκειμένου να το κάνει γνωστό στο ευρύτερο κοινό.
4 Case Studies, αμέτρητοι τρόποι εφαρμογής για το ξενοδοχείο σας!
Αυτά τα τέσσερα case studies αποτελούν σίγουρα πηγή έμπνευσης για κάθε ξενοδόχο. Παρόλα αυτά, θα πρέπει πάντα να έχετε στο μυαλό σας ότι κάθε ξενοδοχείο έχει τις δικές του ανάγκες, οπότε θα πρέπει να το σκεφτείτε καλά προτού οριστικοποιήσετε την food branding στρατηγική που θα ακολουθήσετε. Σύμφωνα με το status, τα χαρακτηριστικά και τις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου – και φυσικά το κοινό που επιθυμείτε να στοχεύσετε – οι επιλογές σας μπορούν να ποικίλουν. αυτό που πάντα πρέπει να έχετε στο νου σας είναι ότι ανεξάρτητα του ποιοι είναι οι επισκέπτες σας και από που έρχονται, το φαγητό παραμένει καθοριστικός παράγοντας της όλης εμπειρίας και ικανοποίησής τους.
Comments