top of page

Numo Ierapetra: ένα καινούργιο ξενοδοχείο στη Νότια Κρήτη σηματοδοτεί τη νεα εποχή του προορισμού



Μια νέα ξενοδοχειακή αλυσίδα επιλέγει την Ιεράπετρα για το πρώτο της κατάλυμα, λανσάροντας ένα luxury destination στην Ελλάδα αλλά και ένα παγκόσμιο ξενoδοχειακό brand!


Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια μερικά από τα σημαντικότερα διεθνή ξενοδοχειακά brands έχουν κάνει την εμφάνισή τους στην Ελλάδα, αλλάζοντας σημαντικά τον χάρτη των καταλυμάτων αλλά και το επίπεδο του ανταγωνισμού. Ωστόσο, μεταξύ των ηχηρών αφίξεων, η δημιουργία μιας νέας ελληνικής ξενοδοχειακής αλυσίδας με αφετηρία τη Nότια Κρήτη, απέδειξε όχι μόνο τη δυναμική του αμιγώς ελληνικού ξενοδοχειακού DNA, αλλά και την ικανότητά του να αναδιαμορφώσει τον τουριστικό χάρτη, δίνοντας στον προορισμό της Ιεράπετρας μια νέα υπόσταση και προοπτική.


Αν και η Κρήτη φιλοξενεί μερικά από τα κορυφαία καταλύματα της Ελλάδας, η Ιεράπετρα δεν ακολουθεί τη δυναμική ανάπτυξη του νησιού, αποτελώντας έναν δευτερεύοντα προορισμό, που μέχρι τώρα απευθυνόταν είτε σε budget ταξιδιώτες, είτε σε ένα πιο εναλλακτικό κοινό που αναζητά την πιο αγνή και αυθεντική πλευρά της Νότιας Κρήτης αλλά και το αίσθημα της ελευθερίας που αποπνέει. Με την παγκόσμια όμως τάση εξερεύνησης νέων προορισμών που δεν έχουν αλλοιωθεί από τον υπερτουρισμό αλλά και την αναζήτηση μιας πιο φιλικής προς τον άνθρωπο εμπειρίας, η Ιεράπετρα φάνηκε να αποτελεί το τέλειο σημείο εκκίνησης για ένα νέο brand, που δεν ήρθε απλώς να προσφέρει άλλο ένα κατάλυμα, αλλά να δώσει το δικό του αφήγημα στη νέα εποχή του τουρισμού.


Με σημεία αναφοράς το όνομά του, που αποτελεί από μόνο του ‘manifesto’ της κεντρικής του ιδέας, το μοναδικό του design διεθνών προδιαγραφών αλλά με ελληνικές ρίζες και το όραμα ανάδειξης καταλυμάτων-προορισμών, σε αυτό το Hotel Story θα αναλυθεί η ιδέα ανάπτυξης ενός νέου brand αλλά και ο ρόλος του στη διαμόρφωση του νέου προφίλ της Ιεράπετρας.





Θα ξεκινήσω λέγοντας ότι ακούγοντας το όνομα ‘Numo Ierapetra’ ένιωσα ότι κάτι αλλάζει στον προορισμό. Μου γεννήθηκε απευθείας το αίσθημα ότι πρόκειται για ένα όνομα που φέρει ένα μήνυμα και όχι απλώς για μια εύηχη λέξη με branding σκοπό, και αυτό ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για τα ξενοδοχειακά δεδομένα της περιοχής. Τι σημαίνει αυτή η πρωτότυπη λέξη και πώς συνδέεται με το concept του καταλύματός σας;




H Numo (New Modern) στοχεύει στο να κάνει τα πράγματα διαφορετικά – με έναν νέο σύγχρονο τρόπο.  Περιέργεια. Πάθος. Αισθητική. Αυτοί είναι οι τρεις βασικοί πυλώνες πίσω από τη Numo Hotels & Resorts. 


Το Numo Ierapetra είναι το πρώτο ξενοδοχείο της εταιρείας, ένα παραθαλάσσιο θέρετρο μόνο για ενήλικες που αναδεικνύει ένα μοναδικό μέρος της νότιας Κρήτης, όχι τόσο ανεπτυγμένο τουριστικά, με μια δική του, ξεχωριστή ενέργεια. Για εμάς ήταν μια ευκαιρία να λανσάρουμε ένα νέο ξενοδοχειακό προϊόν που έχει ως επίκεντρο τη βιωσιμότητα, την αυθεντικότητα και έναν μοναδικό design σχεδιασμό, ολοκληρώνοντας την ταυτότητά του με ένα concept απόλυτης ‘Barefoot Luxury’ χαλάρωσης.



Το Numo, ωστόσο, δεν αφορά απλώς ένα ‘αυτόνομο’ ξενοδοχείο, αλλά μια νέα αλυσίδα που επέλεξε την Ιεράπετρα ως αφετηρία της, κάτι που από μόνο του αποτελεί μια δυναμική δήλωση. Πώς επιλέχθηκε ο προορισμός και τι είναι αυτό που τον κάνει ξεχωριστό για εσάς;


Εδώ και δύο χρόνια μαζί με τους συνεταίρους μου αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε με πολύ κέφι και αγάπη για τη δουλειά μας τη Numo Hotels & Resorts, μια νέα εταιρεία φιλοξενίας που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι επισκέπτες βιώνουν έναν προορισμό, μέσω εξατομικευμένων υπηρεσιών, καινοτομίας και ουσιαστικών συνδέσεων με τον τόπο.

Προτεραιότητά μας και παράλληλα πρόκληση ήταν η ανάδειξη ενός ανεξερεύνητου προορισμού, ο οποίος θα μπορούσε να προσφέρει νέες εμπειρίες στον σύγχρονο ταξιδιώτη σε ένα πολύ σημαντικό για τον ελληνικό τουρισμό νησί όπως η Κρήτη.  Η Ιεράπετρα προσφέρει όλα αυτά που είχαμε φανταστεί από έναν τέτοιο προορισμό, όπως την ανέγγιχτη άγρια φύση, τα αγνά προϊόντα της κρητικής γης, το διαφορετικό φως του ήλιου στον ‘Νότο’, τα καθάρια νερά του Λιβυκού Πελάγους, αλλά και την αγνότητα στη φιλοξενία των ντόπιων κατοίκων της.  



Από την πρώτη κιόλας ματιά στο Numo Ierapetra και γνωρίζοντας την περιοχή, είναι σαφές ότι δεν επιλέξατε να αλλάξετε τον προορισμό, αλλά να παρουσιάσετε μια εξελιγμένη οπτική του με το δικό σας όραμα, γεγονός που αποτελεί τη βάση της sustainable ξενοδοχειακής ανάπτυξης. Πώς συνδέεται λοιπόν η ‘Numo εμπειρία’ με την αυθεντική εμπειρία της Ιεράπετρας, και ποιος ο ρόλος της αειφορίας στο συνολικό concept του ξενοδοχείου;





Αρχικά στην Ιεράπετρα προσπαθήσαμε σε έναν βαθμό να διαφοροποιηθούμε από το υφιστάμενο ξενοδοχειακό τουριστικό προϊόν που υπήρχε πριν τη δημιουργία του Numo Ierapetra, με κύριο στόχο να προσθέσουμε segments στο business & market mix της περιοχής, αντί απλώς να πάρουμε ένα μερίδιο από την υφιστάμενη αγορά. Και αυτό προσπαθήσαμε να το πετύχουμε μέσα από τη δημιουργία ενός concept απόλυτης χαλάρωσης, την ανάδειξη μοναδικών εμπειριών και του προορισμού, βασιζόμενοι στις τάσεις και τις ανάγκες της εποχής και τοποθετούμενοι, παράλληλα, εμπορικά στα σωστά κανάλια.



Πιστεύω ότι σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό το έχουμε ήδη καταφέρει. Ο ρόλος της αειφορίας στα σύγχρονα ξενοδοχεία γίνεται καθημερινά σημαντικότερος και είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την επιτυχία κάθε νέου εγχειρήματος. Η προτεραιότητα σε περιβαλλοντικά ζητήματα και αξίες είναι αδιαμφισβήτητη, αλλά και η σύνδεση με τις τοπικές κοινωνίες και τον άνθρωπο είναι απαραίτητη σε αυτή τη διαδρομή. Πυξίδα για μια ασφαλή και επιτυχημένη πορεία της Numo στο μέλλον.


Καθώς φτάσαμε στην υλοποίηση του πρώτου Numo, οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι το outdoor living και το landscape design  αποτελούν ίσως τα δυνατότερα πλεονεκτήματα του καταλύματος, ‘αναδιατυπώνοντας το τοπίο’ με απόλυτο σεβασμό, που ισορροπεί μεταξύ της απλότητας της φύσης αλλά και του πιο sophisticated  ‘χειροποίητου’ σχεδιασμού, και παρεμβαίνοντας μόνο όπου κρίνεται απολύτως απαραίτητο. Πώς συνετέλεσε το δυνατό DNA του brand στη σχεδιαστική διαδικασία και πώς επηρέασε ο προορισμός το τελικό αποτέλεσμα;




Σε μια ηλιόλουστη τοποθεσία που περιβάλλεται από καταπράσινους κήπους, το Numo είναι ένα παραθαλάσσιο θέρετρο που προσφέρει μια νέα αντίληψη της απόδρασης με γήινες ντιζάιν πινελιές σε μια θετική ατμόσφαιρα.



Μια μποέμ φινέτσα εμπνευσμένη από τη φύση ήταν η κύρια ιδέα πίσω από τον σχεδιασμό του. Δημιουργήσαμε μια αφαιρετική παλέτα χρωμάτων ακολουθώντας μια πολύ απλή προσέγγιση. Αφήσαμε τη φύση και το τοπίο να μιλήσουν πρώτα στην ψυχή μας. Στη συνέχεια, με τη συνεργάτιδα μας Κωνσταντίνα Τσούτσικου από το Studio LOST με έδρα το Λονδίνο, η οποία επέβλεψε τον σχεδιασμό του θέρετρου, κάναμε στα υφιστάμενα κτίρια όσες βελτιώσεις/παρεμβάσεις χρειαζόταν, προσθέτοντας εξωτερικές βεράντες ή ιδιωτικές πισίνες όπου ήταν δυνατόν, αξιοποιώντας κάθε ευκαιρία για τη δημιουργία αξέχαστων εμπειριών.



Όπως λέει και η Κωνσταντίνα, «το αποτέλεσμα είναι ένα θέρετρο που νιώθεις οικεία και σε προσκαλεί να χαλαρώσεις και να απολαύσεις» και συνεχίζει, «τα γήινα, φυσικά φινιρίσματα συμπληρώνουν το γύρω τοπίο με ανοιχτούς γκρι τόνους, φέρνοντας στον νου το χρώμα της παραλίας ενώ τα απαλά πράσινα είναι εμπνευσμένα από τα αλμυρίκια που κοσμούν την περιοχή. Τα έπιπλα είναι χαλαρά και ευέλικτα, με απλά υλικά και απαλά υφάσματα που εξασφαλίζουν ότι όλες οι επιφάνειες είναι σαν μια ζεστή πρόσκληση για αφή. Στις βεράντες υπάρχουν κρεβάτια για χαλάρωση, ενώ οι χαμηλές σεζλόνγκ υπόσχονται αξέχαστα απογεύματα κάτω από τις ελιές».







Εκτός όμως από τον σχεδιασμό, το Numo Ierapetra βασίζεται και στις πρωτότυπες εμπειρίες που μπορεί να ζήσει κάποιος στο κατάλυμα, είτε σε σταθερή βάση, όπως το υπαίθριο σινεμά, είτε σε έκτακτη, όπως τα DJ sets. Πώς αποφασίζετε το πρόγραμμα των εμπειριών και ποια η θέση τους στη Numo εμπειρία διακοπών;



Απευθυνόμαστε στις ανάγκες του ταξιδιώτη που είναι ανήσυχος, έχει ταξιδέψει και συνεχώς αναζητεί κάτι σύγχρονο και φρέσκο, προσφέροντάς του εμπειρίες χαλάρωσης και υπηρεσίες με μια αίσθηση οικειότητας. Προσκαλούμε τον επισκέπτη μας να δει μια ταινία κάτω από τα αστέρια με τη θέα των βουνοκορφών της Ιεράπετρας, να πιει το ποτό του ακούγοντας ηλεκτρονική μουσική και να απολαύσει guest DJs που ολοκληρώνουν την εμπειρία με τη μουσική τους ή ακόμα και να γευτεί μοναδικές γεύσεις από γνωστούς σεφ και οινοποιεία της περιοχής. Επιδίωξή μας ο σχεδιασμός εμπειριών τόσο ιδιαίτερων και εύστοχα τοποθετημένων, ώστε τις περισσότερες φορές να δημιουργούν την ανάγκη απαθανάτισής τους σε μια φωτογραφία ή ένα Insta story. 



Όντας ήδη σχεδόν δύο σεζόν σε λειτουργία, ποια είναι η εικόνα σας όσον αφορά την ανταπόκριση του κοινού σε νέους, μη established προορισμούς όπως η Ιεράπετρα; Θεωρείτε ότι ένα κατάλυμα όπως το Numo μπορεί να αποτελέσει το ίδιο λόγο επιλογής και ανάδειξης του προορισμού και, αν ναι, τι επιπρόσθετες ενέργειες απαιτούνται σε σχέση με τους πιο γνωστούς προορισμούς;




Στα σχεδόν δύο χρόνια λειτουργίας της μονάδας είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τη μέχρι τώρα ανταπόκριση της αγοράς, η οποία έχει υποδεχθεί το Numo και το έχει αγκαλιάσει με πολύ ενθουσιασμό. Καθημερινά συνειδητοποιούμε ότι τελικά ο σχεδιασμός του και όσα είχαμε σκεφτεί επηρεάζουν θετικά το αποτέλεσμα ακόμα και στην πιο μικρή του λεπτομέρεια.

Από την αρχή θέλαμε το Numo να γίνει ένα σημαντικό μέσο ανάδειξης του προορισμού αλλά και των κρυμμένων διαμαντιών της περιοχής. Στη διαδικασία αυτή η άμεση επαφή με την κοινότητα και η κατανόηση της ντόπιας κουλτούρας, σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και παραγωγούς, ήταν καθοριστική. Μέσα από αυτή τη ζύμωση και με τη φρέσκια ματιά της Numo φτάσαμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. 



Επανερχόμενοι στα Numo Hotels ως αλυσίδα πλέον, ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;





Η διατήρηση της παροχής υπηρεσιών υψηλής ποιότητας αλλά και το άνοιγμα μιας νέας ξενοδοχειακής μονάδας, η οποία θα έχει τα χαρακτηριστικά που αναφέραμε παραπάνω είναι μεταξύ των σημαντικότερων προτεραιοτήτων μας.



Κλείνοντας





Το Numo Ierapetra έχει αποτελέσει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα case studies, καθώς κατάφερε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να τοποθετηθεί μεταξύ των δυναμικότερων ξενοδοχειακών brands στην Κρήτη αλλά και να τονώσει σημαντικά το brand awareness της ευρύτερης περιοχής της Ιεράπετρας. Επίσης, στον αντίποδα των ολοένα και περισσότερων αφίξεων από διεθνή brands, κατόρθωσε να αποτελέσει μια παγκόσμιων προτύπων αναδυόμενη ελληνική αλυσίδα, ανοίγοντας μια νέα, ελληνικής προέλευσης προοπτική σε επιχειρηματίες που επιθυμούν να επενδύσουν στην ξενοδοχειακή αγορά υπό τη στέγη ενός έτοιμου brand που θα διασφαλίσει τις προοπτικές της επένδυσής τους.

Comments


bottom of page