Δείτε την εξέλιξη των online κρατήσεων τα τελευταία χρόνια, τη σπουδαιότητα του ξενοδοχειακού website για το revenue ενός ξενοδοχείου, αλλά και τις πρακτικές που μπορούν να συμβάλουν στην επίτευξη υψηλών conversions.
Το διαδίκτυο είναι πλέον αποδεδειγμένα το μέσο στο οποίο οι περισσότεροι ταξιδιώτες απευθύνονται για τον προγραμματισμό των διακοπών τους, και η επιρροή του στις ξενοδοχειακές κρατήσεις είναι πλέον αδιαμφισβήτητη. Το 2018, μάλιστα, το 82% των συνολικών κρατήσεων πραγματοποιήθηκαν μέσω διαδικτύου, ενώ μέχρι το 2023, ο αριθμός των ταξιδιωτών που θα κάνουν κράτηση online αναμένεται να φτάσει και τα 700 εκατομμύρια.
Τα παραπάνω στατιστικά καθιστούν σαφή τη σπουδαιότητα της διαδικτυακής παρουσίας ενός ξενοδοχείου, αλλά και την άμεση επίδρασή της στις κρατήσεις του. Βεβαίως, ο όρος «διαδικτυακή παρουσία» είναι πολυεπίπεδος, καθώς αναφέρεται σε OTAs, Review Websites, Social Media, και, φυσικά, το ίδιο το website του ξενοδοχείου. Σε αυτό το άρθρο, θα εστιάσουμε στο τελευταίο, καθώς η σωστή προδιαγραφή και δημιουργία ενός website ξενοδοχείου όχι μόνο μπορεί να αυξήσει τους συνολικούς επισκέπτες του, αλλά και το ποσοστό των τόσο επιθυμητών άμεσων κρατήσεων.
Βεβαίως, η δημιουργία ενός ξενοδοχειακού website δεν είναι εύκολη υπόθεση. Υπάρχουν πολλά δεδομένα που πρέπει να λάβει υπ’ όψιν του ο ξενοδόχος, ακόμα και αρκετές τεχνολογίες που για να εφαρμοστούν, χρειάζονται τη βοήθεια ειδικού. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει το website να αναπτυχθεί από έναν επαγγελματία και φυσικά, σε περίπτωση που βρείτε κάποιον που εξειδικεύεται στη δημιουργία ξενοδοχειακών websites, καλό είναι να τον προτιμήσετε.
Τα τελευταία χρόνια, έχουν εμφανιστεί πολλές online εφαρμογές, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα δημιουργίας website γρήγορα και κάποιες φορές δωρεάν (ή με κάποιο μικρό fee). Ωστόσο, για να καταφέρετε να δημιουργήσετε ένα website από την αρχή ακόμη και σε αυτές τις εφαρμογές, θα πρέπει να έχετε εξαιρετικές γνώσεις design ή να απευθυνθείτε στους κατάλληλους συνεργάτες που έχουν συνολικά την τεχνογνωσία. Η Hotelwize για παράδειγμα είναι μία καινοτόμος λύση, που βασίζεται σε μία πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από ειδικούς στον τομέα του τουρισμού και των ξενοδοχειακών websites. Υιοθετώντας τη συγκεκριμένη λύση, η έμπειρη ομάδα της Hotelwize θα αναλάβει από το Α έως το Ω, την ανάπτυξη του νέου website του καταλύματός σας ώστε να γίνει πόλος έλξης πελατών. Τα Hotelwize websites έχουν βελτιστοποιηθεί βάσει των διαφορετικών τύπων ξενοδοχείων και προσαρμόζονται πλήρως στις ανάγκες του ξενοδοχείου σας.
Η χρηστικότητα ενός Ξενοδοχειακού Website και γιατί πρέπει να του δώσετε εξαιρετική σημασία
Πριν εξετάσουμε τι πρέπει να προσέξετε κατά τη δημιουργία του ξενοδοχειακού σας website, πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε τη χρησιμότητά του.
Αρχικά, είναι η βασική πηγή ενημέρωσης των ταξιδιωτών για το κατάλυμά σας. Ακόμη και αν οι περισσότεροι ταξιδιώτες βρίσκουν καταλύματα μέσω των OTAs, το μεγαλύτερο μέρος από αυτούς επισκέπτεται το website του ξενοδοχείου για να δει φωτογραφίες, αλλά και να μάθει περισσότερα για αυτό πριν λάβει την τελική απόφαση.
Επιπλέον, ενισχύει το brand awareness, καθώς οι ταξιδιώτες δεν θα έχουν επιλέξει απλώς ένα ξενοδοχείο από έναν OTA. Είναι σημαντικό να αποτυπωθεί το brand του ξενοδοχείου στη μνήμη του επισκέπτη, έτσι ώστε να το προτιμήσει ξανά. Φυσικά, ίσως και το πιο σημαντικό για έναν ξενοδόχο, είναι ότι ενισχύει τις άμεσες κρατήσεις, εφόσον οι ταξιδιώτες θα μπορούν να κάνουν κράτηση άμεσα από το booking engine του ξενοδοχείου, χωρίς τις κρατήσεις των τρίτων μέσων.
Σε αντίθεση με τα προφίλ του ξενοδοχείου σε τρίτα μέσα, ένα website μπορεί επίσης να προσαρμοστεί στην αισθητική του ξενοδοχείου, ενισχύοντας έτσι το brand identity του. Και τέλος, με τη βοήθεια τρίτων εργαλείων όπως το Analytics της Google, μπορείτε να κατανοήσετε καλύτερα το κοινό σας και τις προτιμήσεις του και να αναπτύξετε μία καλύτερη στρατηγική marketing.
Όπως καταλαβαίνετε, ένα website μπορεί να βοηθήσει το ξενοδοχείο σας με ποικίλους τρόπους. Τι καθιστά όμως ένα καλό ξενοδοχειακό website; Ας αναλύσουμε τα σημεία-κλειδιά που πρέπει να προσέξετε κατά τον σχεδιασμό του ξενοδοχειακού σας website, έτσι ώστε να πετύχετε υψηλά conversions και περισσότερες κρατήσεις.
Ο Σχεδιασμός του Website θα πρέπει να γίνεται με γνώμονα τα Bookings και το υψηλό conversion
Το πιο σημαντικό βήμα στη δημιουργία ενός website είναι να κατανοηθεί ο στόχος του, που είναι η αύξηση των κρατήσεων. Αυτό σημαίνει πως όλος ο σχεδιασμός του και η δομή του θα πρέπει να προωθούν το συνδεδεμένο booking engine σας. Φυσικά, αυτό σημαίνει πως το website θα πρέπει να μπορεί να συνεργαστεί άψογα με τρίτα widgets όπως είναι το booking engine του ξενοδοχείου, γιατί κανένας ξενοδόχος δεν θα ήθελε ένα μη λειτουργικό booking engine που συνεχώς παρουσιάζει προβλήματα.
Ταυτόχρονα, φροντίστε το booking engine να είναι σε ορατό σημείο και ακόμη καλύτερα, να είναι sticky έτσι ώστε να ακολουθεί τον επισκέπτη κατά την πλοήγηση του στο website. Φυσικά, το booking engine δεν έχει θέση μόνο στην αρχική σελίδα. Ακόμη και σε σελίδες που περιγράφετε τις υπόλοιπες υποδομές/υπηρεσίες σας, είναι καλό να έχετε διαθέσιμο το booking engine σας, καθώς δεν γνωρίζετε σε ποιο σημείο της πλοήγησης του θα θέλει ο επισκέπτης να κάνει την κράτηση.
Και φυσικά, θα πρέπει να ακολουθείται και από μία απλή και ξεκάθαρη διαδικασία κράτησης, έτσι ώστε να μην κουράσει τον πελάτη και να ενισχύσει το αίσθημα ασφάλειας που αποζητάει για κάθε online συναλλαγή.
Το design του πρέπει να είναι ξεκάθαρο και να εστιάζει στη δημιουργία μιας εύκολης, γρήγορης και λειτουργικής πλοήγησης
Το design και η δομή της πληροφορίας ενός website παίζει καθοριστικό ρόλο στα αποτελέσματά του, καθώς δε σχετίζεται μόνο με την αισθητική αλλά και με τη χρηστικότητά του. Ένα καθαρό design θα βοηθήσει σημαντικά την πλοήγηση του ταξιδιώτη, καθώς μπορεί και να τον κατευθύνει όπως επιθυμεί ο ξενοδόχος.
Το πρώτο που θα πρέπει να φροντίσετε είναι το βασικό μενού σας να εμπεριέχει όλες τις υπηρεσίες/υποδομές που θα θέλατε να αναδείξετε. Αυτό, μπορείτε να το κάνετε είτε με κατηγορίες και υποκατηγορίες όπως π.χ. Restaurants σαν βασική κατηγορία, αλλά στο υπο-μενού, να εισάγετε το όνομα του κάθε εστιατορίου, είτε μπορείτε να προσθέσετε πιο συγκεκριμένες υπηρεσίες στο βασικό μενού. Για παράδειγμα, σε περίπτωση που έχετε μία ξεχωριστή υπηρεσία που κάνει να ξεχωρίζει το κατάλυμα σας, όπως ένα Hot Spring, καλό είναι να το εντάξετε σαν βασική κατηγορία στο μενού σας.
Πέρα από το βασικό μενού, η πληροφορία στο website σας πρέπει να έχει μία φυσική ροή. Οι σκόρπιες πληροφορίες μόνο θα καταφέρουν να μπερδέψουν τους επισκέπτες, όποτε η πληροφορία πρέπει να είναι χωρισμένη σε ενότητες, ενώ ή κάθε ενότητα θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη και να ακολουθεί φυσικά την προηγούμενη.
Πρέπει να είναι φιλικό προς κινητά, τα tablets, αλλά και να έχει responsive design έτσι ώστε να παρέχει την ίδια υψηλή εμπειρία σε κάθε είδους συσκευή
Λίγο περισσότερο από το 1/3 των online ταξιδιωτών χρησιμοποιούν την τηλεφωνική τους συσκευή για τον προγραμματισμό των ταξιδιών τους και την εύρεση ξενοδοχείων. Συνεπώς, είναι εξαιρετικά σημαντικό το website να είναι mobile–friendly και να παρέχει την ίδια υψηλή εμπειρία με έναν Desktop υπολογιστή.
Λόγω της μικρής οθόνης των τηλεφώνων, συνήθως χρειάζεται αναδιάταξη και σύμπτυξη της πληροφορίας, ενώ ο σχεδιασμός πρέπει να είναι μίνιμαλ και χωρίς υπερβολικά animations. Φυσικά, πέρα από το design, δώστε έμφαση και στο μέγεθος των φωτογραφιών, αλλά και στον τρόπο που εμφανίζονται πιθανά galleries που θα χρησιμοποιήσετε. Πιο συγκεκριμένα, έχει παρατηρηθεί ότι τα περισσότερα galleries ξενοδοχείων, δεν εμφανίζονται σωστά σε mobile συσκευές, λόγω του υψηλού μεγέθους φωτογραφιών.
Τέλος, καθώς η ανάλυση σε κάθε οθόνη διαφέρει (είτε είναι desktop είτε mobile), το design πρέπει να είναι responsive, το οποίο σημαίνει ότι οι αναλογίες του θα αυξομειώνονται βάσει της ανάλυσης της οθόνης. Αυτό βοηθά στο να εμφανίζεται το περιεχόμενο με καλύτερη ευκρίνεια στις οθόνες με υψηλότερη ανάλυση, ενώ οι μικρότερες οθόνες δεν θα χρειάζεται να φορτώσουν περισσότερη πληροφορία απ’ ό,τι μπορούν να υποστηρίξουν.
Πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψιν του όλους τους κανονισμούς για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (GDPR) και να έχει το απαραίτητο πιστοποιητικό ασφάλειας SSL
Από τις 25 Μαΐου του 2018 ισχύει ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και αφορά όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής ένωσης. Ο συγκεκριμένος κανονισμός δημιουργήθηκε για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών στο διαδίκτυο, έτσι πλέον χρειάζεται η πλήρης συγκατάθεση τους για την εφαρμογή cookies, ακόμη και για την προσθήκη τους στη βάση δεδομένων σας για αποστολή newsletters. Φροντίστε να ενημερωθείτε πλήρως για αυτόν τον κανονισμό από τον νομικό σύμβουλό σας και φυσικά το site σας να ευθυγραμμίζεται με τον κανονισμό GDPR.
Ταυτόχρονα, επίσης σημαντικό είναι το website να λάβει πιστοποιητικό SSL, το οποίο θα ενισχύσει σημαντικά την εμπιστοσύνη των επισκεπτών αλλά και της Google, με αποτέλεσμα να το εμφανίζει υψηλότερα στα οργανικά. Το πιστοποιητικό SSL εγγυάται ότι οι πληροφορίες χρηστών που έχουν συλλεχθεί στο website δεν θα διαρρεύσουν σε τρίτα πρόσωπα, και προστατεύονται τα προσωπικά τους δεδομένα. Φυσικά καθιστά και ευκολότερο να προβούν σε online κρατήσεις.
Πρέπει να είναι φιλικό προς ΑμεΑ (WCAG 2.0 for Accessibility)
Η παραμετροποίηση του website για τη χρήση του από Άτομα με Αναπηρίες, όχι μόνο θα διευκολύνει την πρόσβαση σε άτομα με προβλήματα ακοής, όρασης και άλλες κινητικές δυσκολίες, αλλά θα δημιουργήσει θετική εντύπωση και στους υπόλοιπους επισκέπτες. Οπότε, πέρα από την κοινωνική σημασία της πράξης, στοχεύετε μία επιπλέον ομάδα δυνητικών πελατών και καλύπτετε τις προβλέψεις των σχετικών Ευρωπαϊκών Κανονισμών.
Συνοψίζοντας…
Αυτά ήταν τα σημεία κλειδιά που πρέπει να προσέξετε κατά τη δημιουργία του ξενοδοχειακού σας website. Σε περίπτωση που τηρήσετε όλα τα παραπάνω, θα έχετε στη διάθεση σας ένα πλήρως λειτουργικό ξενοδοχειακό website, που θα οδηγήσει σε υψηλά conversions και σε αύξηση των συνολικών σας κρατήσεων. Φυσικά, σημαντικό ρόλο παίζει και το περιεχόμενο που θα δημιουργήσετε για το website σας, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στο blog της Hotelier Academy εδώ.
Comments