Διαβάστε 5 έξυπνες συμβουλές για την αποτελεσματικότερη απολύμανση των δωματίων, αλλά και των κοινόχρηστων του ξενοδοχείου σας που θα εξασφαλίσουν στους επισκέπτες σας μία ασφαλή ξενοδοχειακή εμπειρία
Οι ιδιαίτερες συνθήκες της προηγούμενης χρονιάς, ανέδειξαν την αναγκαιότητα για την άμεση βελτιστοποίηση όλων των υπηρεσιών του τμήματος Housekeeping, έτσι ώστε να επιτευχθεί μία πιο ασφαλής ξενοδοχειακή εμπειρία στους επισκέπτες των ξενοδοχείων. Σύμφωνα με έρευνες που έγιναν με αφορμή την πανδημία του COVID-19, διαπιστώθηκε ότι πολλά καταλύματα υστερούσαν στο κομμάτι της καθαριότητας — ανάμεσα στα οποία και παγκοσμίου φήμης ξενοδοχειακές αλυσίδες, που διακρίνονται για την πολυτελή διαμονή που προσφέρουν.
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι κάθε χώρος ενός καταλύματος, απαιτεί εξατομικευμένες διαδικασίες καθαριότητας βάσει της χρήσης του και της συχνότητας της επισκεψιμότητάς του. Στο πλαίσιο της καθαριότητας και της απολύμανσης, πρέπει να εντάσσεται τόσο το lobby όσο και οι κοινόχρηστοι χώροι ενός καταλύματος. Πιο συγκεκριμένα, το lobby του ξενοδοχείου σας, είναι απαραίτητο να έχει απολυμασμένες επιφάνειες και καθαρή ατμόσφαιρα, καθώς είναι η πρώτη δια ζώσης επαφή του επισκέπτη με το κατάλυμα, πριν μπει στο δωμάτιό του! Ωστόσο δεν παύει να ισχύει ότι ο χώρος που απαιτεί τη μεγαλύτερη προσοχή εντός του ξενοδοχείου, είναι τα δωμάτια, επομένως σε αυτό το άρθρο, θα εστιάσουμε στη σημασία του καθαρισμού και της απολύμανσης των δωματίων ενός ξενοδοχείου.
Τα δωμάτια, είναι το σημείο-αναφοράς κάθε καταλύματος και το μέρος στο οποίο οι επισκέπτες περνούν τον περισσότερο χρόνο τους, ιδιαίτερα την τρέχουσα περίοδο. Η καθαριότητα των δωματίων αποτελεί μία εύκολη διαδικασία, αρκεί να ακολουθείτε ευλαβικά και με συνέπεια όλα τα πρωτόκολλα απολύμανσης και καθαριότητας.
Ας ανακαλύψουμε, λοιπόν, τα σημεία-κλειδιά της απολύμανσης που πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν για τα δωμάτια του ξενοδοχείου σας!
Διασφάλιση καθαρού αέρα στο ξενοδοχείο: Βεβαιωθείτε ότι τα δωμάτια του ξενοδοχείου, αερίζονται επαρκώς ή έχουν καλό σύστημα καθαρισμού αέρα

Η πρώτη μας συμβουλή είναι αρκετά απλή, αλλά θα παίξει σημαντικό ρόλο στην καθαριότητα του δωματίου και στην εμπειρία διαμονής του επισκέπτη. Το πρώτο στάδιο καθαριότητας και απολύμανσης ενός δωματίου, αλλά και ενός κοινόχρηστου χώρου, όπου αυτό είναι εφικτό, είναι πάντοτε το άνοιγμα των παραθύρων, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο αέρας με φρέσκο και καθαρό. Γιατί λοιπόν θα πρέπει να κλείσουν στο τέλος του καθαρισμού του δωματίου και οι επισκέπτες να μην καταφθάσουν σε ένα δωμάτιο με καθαρό αέρα και φυσικό φως; Φυσικά, δεν είναι απαραίτητο τα παράθυρα να είναι πλήρως ανοιχτά, ακόμη και μία «χαραμάδα» μπορεί να κάνει τη διαφορά στον αερισμό του δωματίου. Ενώ, σε περίπτωση που θέλετε να ρυθμίσετε τη θερμοκρασία του δωματίου με τη χρήση κλιματιστικών, τα οποία προϋποθέτουν κλειστά παράθυρα, φροντίστε να τα κλείσετε δέκα με είκοσι λεπτά πριν την άφιξη των επισκεπτών σας, έτσι ώστε να μειώσετε στο ελάχιστο τον χρόνο που ο χώρος του δωματίου δεν αερίζεται.
Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο φροντίζετε ότι έχει ανανεωθεί πλήρως ο αέρας του δωματίου, αλλά εξαλείφονται και τυχόν έντονες μυρωδιές που μπορεί να έχουν τα καθαριστικά χώρου που έχετε επιλέξει, όπως η χλωρίνη. Ενώ, το άπλετο φυσικό φως θα βοηθήσει επίσης στη θετική πρώτη εντύπωση καθώς το δωμάτιο θα είναι πιο φωτεινό και ελκυστικό στα μάτια του επισκέπτη.
Φροντίστε οι επισκέπτες σας με την άφιξή τους στο lobby του ξενοδοχείου σας να αισθανθούν “ευεξία” και “φρεσκάδα”, για να κερδίσετε τις εντυπώσεις καθώς είναι το πρώτο σημείο το οποίο επισκέπτονται πριν να μπουν στο δωμάτιό τους. Για να το επιτύχετε αυτό, χρειάζεται αφενός να φροντίζετε την καθαριότητα του χώρου, να χρησιμοποιήσετε κάποιο εξειδικευμένο άρωμα χώρου, αλλά και να φροντίζετε για τον επαρκή καθαρισμό του αέρα.
Καθημερινή καθαριότητα καλυμμάτων και μαξιλαριών: Φροντίστε τα βαριά καλύμματα και διακοσμητικά μαξιλάρια να καθαρίζονται μετά από κάθε χρήση ή αφαιρέστε τα τελείως από το δωμάτιο

Μία κοινή πρακτική που ακολουθείται από πολλά ξενοδοχεία είναι να μην αντικαθίστανται τα βαριά καλύμματα (όπως τα couvre-lit) και τα διακοσμητικά μαξιλάρια σε καθημερινή βάση με νέα, καθαρά. Ενώ οι λόγοι που ακολουθείται αυτή η πρακτική είναι κατανοητοί, οι συνθήκες του τελευταίου χρόνου δεν επιτρέπουν πλέον τη συνέχισή της, οπότε τα ξενοδοχεία θα πρέπει να τα αφαιρέσουν πλήρως από το δωμάτιο ή να φροντίζουν να καθαρίζονται καθημερινά.
Παρέχετε στους επισκέπτες σας αντιβακτηριδιακά μαντιλάκια καθαρισμού επιφανειών, έτσι ώστε να μπορούν να απολυμαίνουν μόνοι τους ως έναν βαθμό τις επιφάνειες του δωματίου, χωρίς την ανάγκη του Housekeeping Service!
Αυστηρή τήρηση των πρωτοκόλλων: Φροντίστε να ακολουθούνται όλες οι διαδικασίες απολύμανσης από το προσωπικό σας, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα πρωτόκολλα καθαριότητας

Τα πρωτόκολλα καθαριότητας μπορεί να μην ανανεώνονται συχνά, αλλά είναι σημαντικό να φροντίζετε να τηρούνται με ακρίβεια και συνέπεια από την ομάδα καθαριότητας. Καθώς το Housekeeping αποτελεί ίσως το πιο απαιτητικό τμήμα σε ένα κατάλυμα, θα πρέπει να γίνεται διεξοδικός έλεγχος της καθαριότητας του κάθε δωματίου με τη χρήση ειδικών εργαλείων όπως είναι το black-light, αλλά και το μηχάνημα καθαρισμού αέρα, το οποίο ελέγχει την καθαριότητα του αέρα ενός χώρου.
Ο πιο δραστικός τρόπος για να ακολουθούνται όλες οι διαδικασίες καθαριότητας, είναι να δώσετε έμφαση στη δημιουργία μιας αποτελεσματικής Housekeeping Στρατηγικής. Η θέσπιση αυτών των διαδικασιών, συνεπάγεται την εκπαίδευση του προσωπικού που βρίσκεται σε υπηρεσία βάσει του ποσοστού πληρότητας του καταλύματός σας, αλλά και δημιουργία ειδικής λίστας με τα απαραίτητα tasks που θα πρέπει να ολοκληρώνονται για τη καθαριότητα κάθε δωματίου, ημερησίως.
Για να αποφασίσετε τον αριθμό του προσωπικού που χρειάζεστε, θα πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν ότι ένα συμβατικό δωμάτιο ξενοδοχείου χρειάζεται κατά μέσο όρο 45 λεπτά για να καθαριστεί πλήρως. Σε αυτό το σημείο, πρέπει να τονίσουμε ότι είναι απαραίτητο το προσωπικό να έχει στη διάθεσή του τον αναγκαίο χρόνο για την καθαριότητα του δωματίου, έτσι ώστε να παραδοθεί ένα άρτιο αποτέλεσμα.
Έμφαση στη λεπτομέρεια: Βεβαιωθείτε για την καθαριότητα αντικειμένων συχνής χρήσης όπως είναι τα τηλέφωνα, ρολόγια, τηλεκοντρόλ, διακόπτες φωτισμού, ακόμη και το τηλέφωνο του ντους

Σε μία έρευνα που έγινε το 2020 σχετικά με την καθαριότητα των ξενοδοχείων, διαπιστώθηκε πως στα περισσότερα καταλύματα είχαν παραληφθεί περιοχές συχνής χρήσης όπως τα τηλέφωνα, ρολόγια, τηλεκοντρόλ κ.ο.κ. Η απολύμανση αυτών των σημείων είναι κομβική για την καθαριότητα του δωματίου, όποτε θα πρέπει το προσωπικό να φροντίζει ότι καθαρίζονται καθημερινά ακόμη και αν πρόκειται για τον ίδιο επισκέπτη.
Αυτό, μπορεί να παρατείνει το χρόνο που χρειάζεται το τμήμα καθαριότητας για το καθαρισμό του δωματίου, αλλά είναι ένας συμβιβασμός που πρέπει να κάνει κάθε ξενοδοχείο για τη δημόσια υγεία. Τα πιο σημαντικά σημεία επαφής είναι:
Σταθερό Τηλέφωνο
Ρολόγια
Πόμολα
Τηλεκοντρόλ
Διακόπτες Φωτισμού
Τηλέφωνο Ντους
Πιστολάκι
Σύμφωνα με τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, διαμορφώστε τις διαδικασίες που θα ακολουθεί ο κάθε εργαζόμενος του τμήματος Housekeeping, κατά τον καθαρισμό των δωματίων, αλλά και των κοινόχρηστων χώρων του ξενοδοχείου σας. Ενημερώστε επαρκώς και εκπαιδεύστε το όλο το προσωπικό σας, έτσι ώστε να ακολουθούν μία κοινή γραμμή, εναρμονισμένη πάντα με τις ανακοινώσεις και του ΕΟΔΥ.
Ποιοτικά καθαριστικά: Επενδύστε σε υψηλής ποιότητας καθαριστικά ακόμη και αν αυτό συνεπάγεται υψηλότερο κόστος

Η ποιότητα των καθαριστικών θα παίξει καθοριστικό ρόλο στον καθαρισμό του δωματίου. Είναι απαραίτητο όλα τα καθαριστικά που θα επιλέξετε να είναι υψηλής ποιότητας. Μπορείτε κάλλιστα να βρείτε μία εταιρεία που έχει αναπτύξει τεχνολογίες καθαρισμού για κοινόχρηστους χώρους και ιδιαίτερα για χώρους ξενοδοχείων, όπως είναι η εταιρεία Scent Plus, για καλύτερα αποτελέσματα και ποιοτικά καθαριστικά. Ο υπεύθυνος του Housekeeping θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να έχει την επίβλεψη σε αυτό και να είναι ικανός να κάνει μία έρευνα για όποιες λύσεις σας προτείνει.
Βεβαίως, τον τελευταίο χρόνο θα έχετε παρατηρήσει πως έχουν αυξηθεί οι εταιρείες με προϊόντα αποστείρωσης, οι περισσότερες από τις οποίες παρέχουν προϊόντα τεχνολογίας που στηρίζονται στη UV ακτινοβολία. Προτείνουμε να κάνετε μία εκτεταμένη έρευνα πριν επιλέξετε κάποια εταιρεία, έτσι ώστε να βεβαιωθείτε ότι το προϊόν στο οποίο θα επενδύσετε θα σας παρέχει όντως την υπηρεσία την οποία υπόσχεται. Σε περίπτωση που δεν έχετε τις απαραίτητες γνώσεις, θα πρέπει να συμβουλευτείτε ειδικό.
Τέλος, θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή σας στην επιλογή βιολογικών καθαριστικών, τα οποία πέρα από το ότι βοηθούν σε ένα πιο υγιές περιβάλλον, ενισχύουν τη βιωσιμότητα του καταλύματος, επιτυγχάνουν βαθύ καθαρισμό χωρίς τη χρήση χημικών, και ισχυροποιούν την επικοινωνιακή σας στρατηγική.
Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε καλής ποιότητας καθαριστικά στο ξενοδοχείο σας. Με τον τρόπο αυτό, θα αισθάνονται ασφαλείς τόσο οι επισκέπτες σας, αλλά και οι εργαζόμενοι στο κατάλυμά σας.
Συνοψίζοντας…
Αυτά ήταν λοιπόν τα σημεία-κλειδιά για την αποτελεσματικότερη απολύμανση στο ξενοδοχείο, τα οποία θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε ένα πιο ασφαλές και καθαρό περιβάλλον για τους επισκέπτες αλλά και το προσωπικό σας. Φυσικά, τα μέτρα που ακολουθείτε για την απολύμανση του ξενοδοχείου σας, θα ήταν καλό να τα εντάξετε και στην επικοινωνιακή σας στρατηγική. Συμπεριλάβετε δημοσιεύσεις στα Social Media (με το κατάλληλο φωτογραφικό υλικό και κείμενα), δημιουργήστε εξατομικευμένα newsletters, και αφιερώστε μία σελίδα στο website σας όπου να αναφέρονται όλα τα μέτρα που ακολουθείτε, έτσι ώστε να δημιουργήσετε ένα αίσθημα ασφάλειας στους επισκέπτες σας πριν ακόμη σας επισκεφτούν.
Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να αναφερθεί και να επικροτηθεί η σημαντική συμβολή και αξιοσημείωτη προσπάθεια του προσωπικού καθαριότητας, το οποίο έρχεται καθημερινά σε επαφή με μολυσμένες επιφάνειες και λαμβάνει έναν μεγάλο φόρτο εργασίας τον οποίο και καλείται να φέρει εις πέρας. Είναι απαραίτητο, λοιπόν, να παρέχετε στο προσωπικό σας όλων των ειδών τα καθαριστικά, αλλά και τα προστατευτικά, τα οποία θα διευκολύνουν σημαντικά το έργο τους, αλλά θα αυξήσουν και την ποιότητά του. Είναι σημαντικό και καθοριστικής σημασίας να αισθανθεί ασφαλής ο εκάστοτε επισκέπτης του ξενοδοχείου σας και αυτό θα το επιτύχετε μόνο με σωστή μέριμνα για την απολύμανση των χώρων του.
Comments