top of page

Ποιοι είναι οι δημοφιλέστεροι τύποι Ξενοδοχείων σύμφωνα με τις ταξιδιωτικές αναζητήσεις στην Google


Το 80% των χρηστών χρησιμοποιούν την Google προκειμένου να κλείσουν τις διακοπές τους και τα καταλύματα που θα μείνουν. Όμως, ποιοι είναι οι τύποι καταλυμάτων που τους ενδιαφέρουν περισσότερο;


Ένα ταξίδι δεν ξεκινάει με τον ταξιδιώτη να ανεβαίνει στο αεροπλάνο, ούτε να φτάνει στον προορισμό. Ένα ταξίδι ξεκινάει τη στιγμή που ο χρήστης ανοίγει τον υπολογιστή του και αποφασίζει να ψάξει και να σχεδιάσει τις επόμενες διακοπές του. Το πρώτο βήμα που κάνει λοιπόν, είναι να ανοίξει τη μηχανή αναζήτησής του (Google, Yahoo, Bing) και να αρχίσει να πληκτρολογεί λέξεις-κλειδιά (keywords) που θα του φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, βάσει των οποίων θα αποφασίσει τον προορισμό, θα κλείσει το σωστό μέσο μεταφοράς, αλλά και το κατάλυμα στο οποίο θα μείνει.


Πόσο χρήσιμο θα ήταν λοιπόν αν οι ξενοδόχοι μπορούσαν να γνωρίζουν τις αναζητήσεις των ταξιδιωτών, δηλαδή αυτές τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν προκειμένου να βρουν τι ακριβώς αναζητούν από τις διακοπές τους και τα καταλύματα που επιλέγουν; Ευτυχώς για εμάς, η Google, που αποτελεί την κύρια μηχανή αναζήτησης για εκατομμύρια χρήστες και ταξιδιώτες, μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε τι ψάχνουν οι ταξιδιώτες. Σε αυτό το άρθρο λοιπόν, θα αναλύσουμε ποιοι είναι οι δημοφιλέστεροι τύποι ξενοδοχείων σύμφωνα με τις αναζητήσεις των ταξιδιωτών στην Google, σαν μία πρώτη προσπάθεια να καταλάβουμε καλύτερα τι αναζητούν οι μελλοντικοί μας επισκέπτες.


Hotels, Villas, Resorts: 3 Τύποι Καταλυμάτων που ορίζουν την Ξενοδοχειακή Αγορά


Source: Mövenpick Siam Hotel Na Jomtien Pattaya


Η πρώτη και η βασική κατηγοριοποίηση των καταλυμάτων, έγκειται στο να ξεχωρίσουμε τον τύπο τους. Έτσι, στις αναζητήσεις των ταξιδιωτών βρίσκουμε κυρίως 3 τύπους καταλυμάτων: τα ξενοδοχεία (hotels), τα resorts και τις βίλες (villas). Αυτοί οι τρεις τύποι καταλυμάτων, έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά και το δικό τους ιδιαίτερο κοινό ταξιδιωτών. Για παράδειγμα, κάποιος που αναζητά βίλες, ψάχνει ένα συγκεκριμένο είδος καταλύματος με συγκεκριμένα facilities και γενικά ένα συγκεκριμένο τύπο διακοπών.


Στις αναζητήσεις των ταξιδιωτών, όπως θα δούμε και στη συνέχεια, βλέπουμε πως δεν υπάρχουν μόνο λέξεις-κλειδιά που προσδιορίζουν την τοποθεσία, όπως για παράδειγμα «hotels in Rome», αλλά υπάρχουν και αναζητήσεις πιο ιδιαίτερες που μας δίνουν περισσότερες πληροφορίες, όσον αναφορά τις ανάγκες των ταξιδιωτών. Τέτοιες αναζητήσεις έχουν να κάνουν με τον τύπο του καταλύματος, όπως «5-star hotels in Barcelona», «family resorts in Maldives», «self-serviced villas in Portugal» ή «adults-only hotels in Crete», μπορεί να έχουν να κάνουν με τα facilities που διαθέτει το κατάλυμα, όπως «hotels with private pools in Mykonos», «resorts with waterparks in Thailand» είτε ακόμα μπορεί να αφορούν καταλύματα που απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό όπως είναι τα «romantic hotels in Bali», «Hotels for honeymooners in Italy ή villas ideal for couples in Greece».


Αναλογιζόμενοι το customer journey του ταξιδιώτη, μπορούμε να καταλάβουμε πως οι αναζητήσεις σχετικά με τους προορισμούς και τους τύπους καταλυμάτων είναι ένα από τα πρώτα στάδια της συνολικής διαδικασίας. Έτσι, ένας ταξιδιώτης μπορεί να αρχίσει να αναζητά για ξενοδοχεία στην Μπανγκόκ και μέσα από την έρευνά του να καταλήξει να κλείσει μία βίλα στο Μπαλί. Αν και για τον ίδιο και τα δύο είναι καταλύματα που θα εξυπηρετήσουν τον σκοπό τους, για εμάς τους επαγγελματίες του κλάδου, τα ξενοδοχεία και οι βίλες είναι δύο διαφορετικές αγορές ταξιδιωτών, με διαφορετικές ανάγκες και συνήθειες.


Boutique Hotels: Μία Ιδιαίτερη Κατηγορία Ξενοδοχείων που πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις.


Source: Ramo d’Aria


Ακούγοντας τον όρο boutique hotels, σχηματίζουμε στο μυαλό μας μία κοινή και ιδιαίτερα χαρακτηριστική εικόνα – ένα ξενοδοχείο με λίγα δωμάτια, cozy design, ιδιαίτερο χαρακτήρα και curated εμπειρίες. Άλλωστε, για να ονομαστεί ένα κατάλυμα boutique, χρειάζεται να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις και ειδικά στην Ελλάδα, τα boutique ξενοδοχεία χρειάζονται ειδική πιστοποίηση, η οποία και αναθεωρείται κάθε 5 χρόνια.


Τα boutique ξενοδοχεία δίνουν έμφαση στον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους αλλά και στο μοναδικό τους design που τα κάνει μοναδικά και αξιομνημόνευτα. Είναι πολύ δημοφιλή μεταξύ των ταξιδιωτών, οι οποίοι τα αναζητούν παντού ανά τον κόσμο, χρησιμοποιώντας όρους όπως «boutique hotels in Greece», «boutique hotels in Lisbon» κ.ά. Φυσικά αυτό το trend για τα boutique ξενοδοχεία μπορεί να το συναντήσει κανείς παντού στον κόσμο, παρόλα αυτά υπάρχουν κάποιες χώρες και κάποιοι ιδιαίτεροι προορισμοί που έχουν αναπτύξει αυτό το trend πολύ περισσότερο από άλλους. Έτσι, χώρες όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ινδονησία και η Ταϊλάνδη, φαίνεται πως υποστηρίζουν αυτό το trend με πολλά και αξιομνημόνευτα boutique ξενοδοχεία, ενώ σε αυτές έρχονται να προστεθούν και προορισμοί όπως τα Ελληνικά νησιά (Κρήτη, Σαντορίνη, Μύκονος) ή το Μπαλί που ναι μεν ανήκουν στις παραπάνω χώρες, αλλά αποτελούν προορισμούς που έχουν το δικό τους branding και το δικό τους κοινό.


All-Inclusive Hotels & Resorts: Ένας αναντικατάστατος τύπος καταλύματος που περιγράφει ένα μοναδικό είδος διακοπών.


Source: Aleenta Phuket – Phang Nga Resort & Spa


Μία ιδιαίτερη αγορά καταλυμάτων είναι και τα all–inclusive hotels & resorts, που μπορούμε να συναντήσουμε σε όλους τους προορισμούς ανά τον κόσμο. Οι λέξεις-κλειδιά «all-inclusive hotels», «all-inclusive resorts» και «all-inclusive holidays» είναι από τις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις των ταξιδιωτών σχεδόν σε κάθε προορισμό, από την Ελλάδα μέχρι το Μεξικό και τις Μαλδίβες.

Ο όρος all-inclusive δεν περιγράφει μόνο έναν τύπο καταλύματος αλλά και έναν συγκεκριμένο και μοναδικό τύπο διακοπών, όπου ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει τη διαμονή του, τη διατροφή του και τις δραστηριότητές του με ένα μόνο κόστος. Για αυτό το λόγο, διακρίνουμε τα all-inclusive hotels & resorts σε ένα ξεχωριστό τύπο καταλύματος, καθώς πρέπει να είναι έτσι δομημένα ώστε να μπορούν να καλύψουν όλες τις ανάγκες των ταξιδιωτών.


Φυσικά, ο όρος all-inclusive έρχεται και σε συνδυασμό με άλλες λέξεις-κλειδιά, που περιγράφουν ακόμα πιο συγκεκριμένα τις ανάγκες των ταξιδιωτών. Έτσι έχουμε λέξεις-κλειδιά όπως «5-star all-inclusive hotels», «all-inclusive family resorts», «all-inclusive adults-only hotels», κ.α., που χαρακτηρίζουν καταλύματα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που απευθύνονται σε συγκεκριμένες ομάδες ταξιδιωτών. Συνεπώς, μπορεί να γίνει κατανοητό πως η φύση των all-inclusive hotels & resorts είναι τέτοια, που δεν μπορεί να αντικατασταθεί με άλλο τύπο καταλύματος. Γι’ αυτό, τα καταλύματα που διαθέτουν τα χαρακτηριστικά ώστε να ονομαστούν all-inclusive, καλό είναι να χρησιμοποιήσουν αυτή τους την ιδιότητα όσο περισσότερο γίνεται, καθώς το αγοραστικό κοινό είναι μεγάλο.


5-star Hotels & Resorts: Πολυτελή καταλύματα με υπηρεσίες & facilities που συναντώνται μόνο σε αυτά.


Source: Praia d’El Rey Marriott Golf & Beach Resort


Όλοι είμαστε εξοικειωμένοι με αυτήν την κατηγοριοποίηση των καταλυμάτων, είτε αφορά ξενοδοχεία είτε resorts. Για να πάρει ένα κατάλυμα αστέρια, είτε 3, 4 είτε 5, πρέπει να πληροί κάποιες προϋποθέσεις και φυσικά αυτά δίνονται από αποκλειστικούς φορείς όπως το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, που μάλιστα επανεξετάζει το ζήτημα κάθε 5 χρόνια. Σε ένα γενικό πλαίσιο όμως, τα 5άστερα ξενοδοχεία και τα 5άστερα resorts έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά και δημιουργούν κάποιες στάνταρ απαιτήσεις από τους ταξιδιώτες.


Αυτό φυσικά αντικατοπτρίζεται και στις αναζητήσεις των ταξιδιωτών, όπου λέξεις-κλειδιά όπως «5-star hotels», «5-star resorts» είναι εξίσου δημοφιλείς ανεξαρτήτως προορισμού. Όπως είδαμε και παραπάνω στην περίπτωση των all-inclusive hotels & resorts, και τα 5-star hotels & resorts συνδυάζονται και με άλλες λέξεις-κλειδιά, όπως 5-star family hotels, 5-star adults-only resorts, luxury 5-star hotels κ.α., που προσδιορίζουν ακόμα καλύτερα τις ανάγκες των ταξιδιωτών σχετικά με τα ξενοδοχεία και τις διακοπές τους.


Οι ταξιδιώτες που αναζητούν και εν τέλει κλείνουν τη διαμονή τους σε 5άστερα καταλύματα, περιμένουν να βιώσουν μοναδικές και πολυτελείς εμπειρίες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, άριστη εξυπηρέτηση και φυσικά άνεση. Συνεπώς, είναι αρκετά δύσκολο να διαλέξουν ένα διαφορετικό τύπο καταλύματος, χωρίς να σημαίνει πως δεν μπορούν να το αντικαταστήσουν με κάποιο 4άστερο κατάλυμα, που έχει κάποια άλλα χαρακτηριστικά τα οποία ενδεχομένως να τους ταιριάζουν περισσότερο μία δεδομένη στιγμή (π.χ. τοποθεσία).


Adults-Only Hotels & Resorts: Ιδιωτικότητα και άνεση για ξεκούραστες διακοπές.


Source: InterContinental Hua Hin Resort


Τα adults–only καταλύματα είναι μία ξεχωριστή κατηγορία ξενοδοχείων και resorts, που είτε δέχονται μόνο ενήλικες ταξιδιώτες (άνω των 18), είτε δέχονται παιδιά άνω των 14-16 ετών. Αυτός ο τύπος ξενοδοχείων έχει συνειδητά αποκλείσει οικογένειες με μικρότερα παιδιά, προσφέροντας διακοπές που βασίζονται στην ιδιωτικότητα, την ηρεμία, την άνεση και την ξεκούραση.


Στις ταξιδιωτικές αναζητήσεις θα βρούμε πολύ συχνά τις λέξεις-κλειδιά «adults only hotels», «adults only resorts» και μάλιστα σε αρκετά ψηλές θέσεις, τονίζοντας ακόμα περισσότερο την ιδιαίτερη αυτή κατηγορία. Σε αυτή την περίπτωση, υπάρχουν διάφοροι συνδυασμοί λέξεων κλειδιών, όπως είναι τα «adults only luxury hotels», «5-star adults only resorts» και «all-inclusive adults-only hotels», που ουσιαστικά μας υπογραμμίζουν τις διαφορετικές ανάγκες και κατηγορίες των ταξιδιωτών. Συνεπώς, ένα κατάλυμα μπορεί να ανήκει σε παραπάνω από έναν τύπο ξενοδοχείου και επομένως μπορεί να χρησιμοποιεί και να στοχεύει αυτές τις ιδιαίτερες αγορές ταξιδιωτών.


Family Hotels & Resorts: Καταλύματα ιδανικά για οικογένειες.


Source: Creta Maris Beach Resort


Ως family hotel ή resort δεν ορίζουμε όλα τα καταλύματα που δέχονται οικογένειες με παιδιά, αλλά καταλύματα που προσφέρουν ιδιαίτερες εμπειρίες και χώρους για τα παιδιά και την απασχόλησή τους. Για παράδειγμα, στις Μαλδίβες, πολλά μεγάλα resorts αναλαμβάνουν την φύλαξη και απασχόληση των παιδιών, ενώ οι γονείς μπορούν να απολαύσουν τις δικές τους δραστηριότητες. Επίσης, τα family hotels & resorts καλούνται να προσφέρουν εμπειρίες και δραστηριότητες ξεχωριστά για τα μέλη της οικογένειας, αλλά και για όλη την οικογένεια, σαν σύνολο.


Σε όλους τους προορισμούς μπορούμε να βρούμε αναζητήσεις για family hotels & resorts, που μάλιστα είναι και αρκετά δημοφιλείς, καθώς όπως είναι αντιληπτό οι ταξιδιώτες με οικογένεια και παιδιά επιθυμούν να ταξιδέψουν και να περάσουν καλά σαν σύνολο, όχι μόνο να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που αφορούν τους γονείς τους. Συνεπώς, προκειμένου τα καταλύματα να προσδιοριστούν σαν «οικογενειακά», καλό είναι πρώτα να σιγουρευτούν ότι παρέχουν μία ευρεία γκάμα δραστηριοτήτων και εγκαταστάσεων, τόσο για τους γονείς, όσο και τα παιδιά. Άλλωστε αν τα παιδιά δεν περνούν καλά, ούτε και οι γονείς θα περάσουν καλά.


Και σε αυτόν τον τύπο καταλυμάτων μπορούμε να βρούμε πληθώρα συνδυασμών που αφορούν τις αναζητήσεις των ταξιδιωτών, όπως «5-star family hotels», «family friendly hotels», «luxury family resorts» κ.α.. Σε αυτό το σημείο καλό είναι να αναφερθούμε στα καταλύματα που διαθέτουν πτέρυγα adults-only αλλά και family πλευρά.

Μπορεί το adults-only και το family να θεωρηθούν ως έννοιες «αντίθετες». Παρόλα αυτά, δεν αποκλείεται ο συνδυασμός τους σε ένα κατάλυμα, που μπορεί να περιλαμβάνει πακέτα διαμονής με διαφορετικές δραστηριότητες ανάλογα τα ενδιαφέροντα των ταξιδιωτών, χωρίς να χάνει και την ταυτότητά του.


Εν κατακλείδι…

Source: Adiwana Resort Jembawan


Καταλήγοντας, μπορούμε να καταλάβουμε πως οι αναζητήσεις των ταξιδιωτών διαφέρουν και δημιουργούν παράλληλες και μικρότερες αγορές που μπορούν να αξιοποιηθούν με διάφορους τρόπους, από το εκάστοτε κατάλυμα. Σε αυτό το άρθρο αρκεστήκαμε στο να διαχωρίσουμε τους διάφορους τύπους καταλυμάτων και να αναφέρουμε μερικά παραδείγματα δημοφιλών λέξεων-κλειδιών. Παρόλα αυτά, οι αναζητήσεις των ταξιδιωτών στην Google είναι ποικίλες και περιλαμβάνουν διάφορους τύπους καταλυμάτων, αλλά μπορούν ακόμα και να περιλαμβάνουν συγκεκριμένα facilities, όπως λέξεις – κλειδιά σαν τις «5-star resorts with private pools», «adults-only hotels with infinity pool», κ.α.. Για να καταφέρει όμως ένα κατάλυμα να αναγνωρίσει και να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά τις αναζητήσεις των ταξιδιωτών στην Google, καλό είναι να γίνει μία εξατομικευμένη έρευνα που θα αναδείξει τις ευκαιρίες που υπάρχουν με βάση τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε καταλύματος, τον προορισμό και την χώρα.





Comments


bottom of page