Οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google αντλούν από την ιστοσελίδα τις πληροφορίες που χρειάζονται για να την ανεβάσουν κατάταξη και να στοχεύσουν στο κατάλληλο κοινό. Ποια βήματα, όμως, μπορείτε να κάνετε ως ξενοδόχοι για να βελτιώσετε την εικόνα της ιστοσελίδα σας και να τη βοηθήσετε να ανέβει στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης;

9 mins read

Εν έτει 2022, είναι πλέον απαραίτητο για κάθε ξενοδοχειακή επιχείρηση να έχει και μια σωστή digital εικόνα στο διαδίκτυο, της οποίας η βάση θα πρέπει να είναι φυσικά η ιστοσελίδα, η οποία αποτελεί βασικό πόλο έλξης για τους ταξιδιώτες που θέλουν να αντλήσουν πληροφορίες για το κατάλυμά σας. Όσο πιο σωστά δομημένη, εύχρηστη και γρήγορη είναι η ιστοσελίδα σας, τόσο καλύτερα θα είναι και τα αποτελέσματα για την επιχείρησή σας.

Λίγο πολύ, όλοι έχουμε ακούσει πόσο σημαντικό είναι το User Experience (UX). Τι ακριβώς είναι όμως και γιατί πρέπει να δημιουργήσουμε ένα εύχρηστο και χρηστικό περιβάλλον περιήγησης στην ιστοσελίδα μας; Το User Experience είναι η εμπειρία που έχει κάποιος κατά την περιήγησή του σε μια ιστοσελίδα. Το σύνολο των στοιχείων που δημιουργούν αυτή την εμπειρία θα επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά τον χρήστη, με αποτέλεσμα να μείνει και να κάνει κάποια κράτηση στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας ή να φύγει και ίσως προτιμήσει κάποιο άλλο κατάλυμα για τις επόμενες διακοπές του.

Θα λέγαμε ότι το User Experience αφορά τη συνοχή και την ομοιομορφία του περιεχομένου σας, την ταχύτητα περιήγησης, τα συναισθήματα που βγάζει κατά την πλοήγηση, κατά πόσο σχετίζονται οι υπηρεσίες σας με τις αναζητήσεις των χρηστών και πόσο εύκολη (user-friendly) είναι η περιήγηση από κάθε μέσο χρήσης. Ας πάρουμε όμως τα βήματα από την αρχή ένα-ένα προκειμένου να δούμε τι μπορείτε να κάνετε για να δείτε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας να ανεβαίνει.

1. Υιοθετήστε τον κανόνα ‘less is more’

Ξεχάστε τα μεγάλα κείμενα και τον βομβαρδισμό περιεχομένου στη σελίδα σας. Εάν θέλετε οι επισκέπτες να σας εμπιστευτούν και να δημιουργήσετε μια ευχάριστη αίσθηση πλοήγησης, ‘πετάξτε’ κάθε τι περιττό και κουραστικό από την ξενοδοχειακή σας ιστοσελίδα. Απλές γραμματοσειρές, ευανάγνωστα, μικρά και to the point κείμενα, έξυπνα και catchy σχεδιαστικά βοηθάνε θετικά στη συνολική περιήγηση. Από την άλλη, υπερβολικά γραφικά, έντονα σχεδιαστικά και δυσλειτουργικά menu θα προκαλέσουν σύγχυση και δυσκολία περιήγησης.

Πολλές φορές το απλό είναι και το πιο δύσκολο. Γι’ αυτό και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή το πώς θα μεταφέρετε τις πληροφορίες στους δυνητικούς σας ταξιδιώτες. Αναβαθμίστε τυχόν παλιά γραφικά, αλλάξτε παλιές φωτογραφίες με καινούργιες επαγγελματικές υψηλής ποιότητας και δώστε ιδιαίτερη βάση στη γεωμετρία. Μια φωτογραφία ενός δωματίου με πολλά αντικείμενα θα δημιουργήσει σύγχυση, ενώ μια εικόνα minimal με γεωμετρικά στοιχεία θα δημιουργήσει ηρεμία και χαλάρωση.

Tip: Βρείτε έξυπνους τρόπους να μεταφέρετε τις πληροφορίες που χρειάζεται ο ταξιδιώτης με απλά λόγια, μιλώντας τη γλώσσα του με την ορολογία που χρησιμοποιεί ευρέως ο κλάδος του τουρισμού. Με αυτόν τον τρόπο από όπου και αν προέρχεται ο ταξιδιώτης θα καταλαβαίνει άμεσα τις πληροφορίες που του προβάλλετε.

2. Οργανώστε τη δομή της ιστοσελίδας σας βάσει του άγραφου κανόνα που ακολουθεί η πλειοψηφία των ιστοσελίδων για εύκολη περιήγηση

Ο μέσος χρήστης θα σπαταλήσει ελάχιστο χρόνο για την περιήγησή του σε μια ιστοσελίδα. Οι ξενοδόχοι καλούνται μέσα από ένα website να μεταφέρουν όλη την ταξιδιωτική εμπειρία των υπηρεσιών τους και παράλληλα, μέσα από συγκεκριμένα βήματα, να δημιουργήσουν ένα call-to-action στον χρήστη για online κράτηση, επικοινωνία, follow-up ή άλλα χρήσιμα εργαλεία.

Μια σωστά δομημένη ιστοσελίδα θα πρέπει να έχει ένα λογότυπο στο πάνω μέρος, το οποίο θα πρέπει να είναι ‘clickable’ και να οδηγεί πάντα τον επισκέπτη στην Αρχική Σελίδα (Home Page). Στο κάτω μέρος της ιστοσελίδας και σε κάθε στάδιο και σελίδα της περιήγησής του, θα πρέπει να βρίσκει τα στοιχεία επικοινωνίας, τη διεύθυνση του ξενοδοχείου και ό,τι άλλο χρήσιμο σχετικά με το κατάλυμα και την επιχείρησή σας.

Tip: Ζητήστε από τους συνεργάτες σας ή τρίτα άτομα που εμπιστεύεστε να περιηγηθούν στην ιστοσελίδα σας από διάφορες συσκευές smartphones, Η/Υ κ.α. Ρωτήστε τους εάν η δομή τους φάνηκε εύκολη, εάν δυσκολεύτηκαν να κάνουν τα βήματα μιας κράτησης και τέλος, εάν οι πληροφορίες που εισέπραξαν τους κάλυψαν σε σχέση με τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου σας. Κάντε τα στοιχεία επικοινωνίας σας, όπως είναι τα τηλέφωνα επικοινωνίας, οι χάρτες κ.λπ., smart και clickable. Με αυτόν το τρόπο ο ενδιαφερόμενος ταξιδιώτης που περιηγείται από mobile συσκευή μπορεί εύκολα να σας καλέσει ή να πατήσει στον χάρτη και να ανοίξει αυτόματα η εφαρμογή του GPS με τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει.

3. Δημιουργήστε ένα user-friendly & mobile-friendly website

Ένας ακόμα παράγοντας που καθορίζει εάν η περιήγηση είναι εύκολη και μπορεί να λειτουργήσει κάτω από κάθε συνθήκη είναι τo κατά πόσο είναι user & mobile-friendly. Στην εποχή των digital υπηρεσιών και πληροφόρησης, η ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου πρέπει να ακολουθεί και αυτή τις τάσεις για εύκολη και γρήγορη περιήγηση όχι μόνο από έναν σταθερό υπολογιστή αλλά και από κινητές συσκευές, smartphones και tablets.

Η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να είναι δυναμική για να έχει ευελιξία στη διαχείριση περιεχομένου. Επιπλέον τα εικαστικά σας, τα γραφικά και η γενική δομή θα πρέπει να μπορούν να αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τη συσκευή περιήγησης.

Tip: Ελέγξτε κατά πόσο το website σας είναι user & mobile-friendly, εάν χρειάζεται βελτιώσεις και εάν έχει γρήγορη ανταπόκριση. Στο διαδίκτυο μπορείτε να βρείτε αρκετά sites και plugins για την ιστοσελίδα σας, όπως είναι ο Έλεγχος Λειτουργικότητας της Google, με τον οποίο μπορείτε να μετρήσετε αυτά τα δεδομένα. Σε άλλη περίπτωση απευθυνθείτε στον προγραμματιστή του website σας για να τα ελέγξει και να σας κατευθύνει σε ανάλογες διαδικασίες βελτίωσης εάν χρειαστεί.

4. Επενδύστε στο blog σας και τις λέξεις-κλειδιά και βελτιώστε το SEO σας

Πρόκειται για τρεις διαφορετικές κατηγορίες που αλληλοσχετίζονται και αποτελούν ίσως τα πιο ισχυρά εργαλεία στην εποχή του Digital Marketing. Όταν οι λέξεις-κλειδιά και το SEO είναι στοχευμένα και κατάλληλα για το ξενοδοχειακό σας brand name και τις υπηρεσίες σας, σε συνδυασμό με ένα blog που έχει συνεχόμενη ροή, τότε ανεβαίνει το qualified traffic της ιστοσελίδας σας από νέους users και δυνητικούς πελάτες που αναζητούν αυτό ακριβώς που προσφέρετε.

Τι μπορείτε να κάνετε;

Δημιουργήστε άρθρα για την περιοχή του καταλύματός σας, τις παραλίες, τα αξιοθέατα, τις υπαίθριες δραστηριότητες στη γύρω περιοχή κ.α. Αναλύστε το κοινό σας και στοχεύστε ανάλογα τις υπηρεσίες σας με βάση το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα και τις αναζητήσεις τους. Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο κοντά σε πεζοπορικές διαδρομές στον Όλυμπο μπορεί να δημιουργήσει περιεχόμενο και άρθρα σχετικά με τον Όλυμπο και με το πώς μπορεί να συνδυάσει κανείς βουνό και θάλασσα για τις καλοκαιρινές του διακοπές. Παράλληλα, δώστε βάση στις λέξεις-κλειδιά και διαμορφώστε το SEO σας και τις τεχνικές που χρειάζεται για να στοχεύσετε ακριβώς στο κοινό που επιθυμείτε.

Tip: Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά και ό,τι άλλο σχετίζεται με το brand name, το motto και τις υπηρεσίες σας. Μην χρησιμοποιείτε πολλές και διάφορες λέξεις-κλειδιά ανά άρθρο. Κάθε άρθρο χρειάζεται μια μόνο στοχευμένη λέξη-κλειδί που θα αναδείξει το περιεχόμενό σας, ενώ το Search Engine Optimization (SEO) θα αντιστοιχίσει τις κατάλληλες αναζητήσεις χρηστών. Συνεργαστείτε με αρθρογράφους και bloggers για να δημιουργήσουν πρωτότυπα copywriting άρθρα. Με αυτό τον τρόπο θα σας προωθήσουν και στα δικά τους κανάλια, πετυχαίνοντας συνεχόμενη ροή επισκεπτών στην ιστοσελίδα σας!

5. Ομοιομορφία κειμένων και περιεχομένου ιστοσελίδας

Όσο και αν φαντάζει περίεργο, αρκετές ιστοσελίδες ξενοδοχείων είτε είναι ‘γερασμένες’ και χρησιμοποιούν εικαστικά και marketing μιας άλλης εποχής, είτε δεν δίνουν την κατάλληλη σημασία στις λεπτομέρειες και την ομοιομορφία, με αποτέλεσμα να διώχνουν τον επισκέπτη στα πρώτα ένα με δύο λεπτά.

Ελέγξτε εάν η ιστοσελίδα σας και η χρωματική παλέτα των κειμένων και των γραφικών σας σχετίζονται με το ξενοδοχειακό brand name σας, το ύφος της επιχείρησής σας, το logo σας, ακόμα και την περιοχή ή εξωτερικούς παράγοντες που σχετίζονται με τις υπηρεσίες σας. Κάντε μικρές αλλαγές στην ιστοσελίδα σας όπως είναι οι γραμματοσειρές, τα χρώματα και τα γραφικά σας για να βελτιώσετε την digital εικόνα σας εύκολα και άμεσα.

Τα κείμενά σας πρέπει να έχουν συνοχή, συνέπεια και να είναι άρτια δομημένα με τίτλο, υπότιτλους, κυρίως κείμενο και επίλογο. Τις λέξεις-κλειδιά θα πρέπει να τις συναντάτε σε διάφορα σημεία των κειμένων σας και του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας.

Tip: Όσο πιο άρτια δομημένα άρθρα και pages έχετε στην ιστοσελίδα σας, με ποιοτικά γραφικά, εικόνες και κείμενα, τόσο πιο πολύ ανεβαίνει το SEO σας, μιας και οι μηχανές αναζήτησης αντιλαμβάνονται ακριβώς το περιεχόμενό σας και το τοποθετούν στις κατάλληλες θέσεις. Επιπλέον, εάν υπάρχει ποιοτικό περιεχόμενο, οι ταξιδιώτες περιηγούνται πιο ξεκούραστα στην ιστοσελίδα σας, σας θεωρούν αξιόπιστους και αυξάνονται οι πιθανότητες να κλείσουν τη διαμονή τους σε εσάς.

Extra Tips!

  • Απλοποιήστε όσο γίνεται τα βήματα των κρατήσεων και δημιουργήστε καμπάνιες και προσφορές που στοχεύουν στον κάθε πελάτη ξεχωριστά. Για παράδειγμα, διαμορφώστε προσφορές και pop-up παράθυρα στην αρχική σας σελίδα ανάλογα με την περίοδο, όπως είναι μια early-booking προσφορά. Επιπρόσθετα, δώστε στους πελάτες σας ένα κίνητρο για να κάνουν κράτηση από το official website σας με κάποιες επιπλέον παροχές, εκπτώσεις ή δωρεάν upgrade. Τέλος, ενημερώστε τους ότι στην ιστοσελίδα σας προσφέρετε τις χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τα υπόλοιπα συστήματα κρατήσεων, όπως OTAs κ.α. Σκεφτείτε ότι ο μέσος υποψήφιος πελάτης ενός ξενοδοχείου θα προτιμήσει να φύγει και να επανέλθει άλλη στιγμή ή τελικά να κλείσει κάπου αλλού εάν το σύστημα των online κρατήσεων έχει αρκετά και πολύπλοκα βήματα. Απευθυνθείτε σε επαγγελματίες του χώρου που θα διαμορφώσουν ένα σύστημα κρατήσεων βάσει των δικών σας απαιτήσεων, όπως είναι η https://abouthotelier.com και η https://www.webhotelier.net για καλύτερα αποτελέσματα.
  • Αξιοποιήστε τα έξυπνα εργαλεία της Google για να δείτε μετρήσιμα αποτελέσματα και να βελτιώσετε της ιστοσελίδα σας. Μερικά από αυτά είναι το Google Search Console που σας δίνει στατιστικά και συμβουλές για να βελτιώσετε την απόδοσή σας στις Αναζητήσεις της Google, το Search Google (Έλεγχος Λειτουργικότητας) που σας ενημερώνει για το πόσο user/mobile-friendly είναι η ιστοσελίδα σας, το Google Keyword Plan, ένα χρήσιμο εργαλείο σχεδιασμού λέξεων-κλειδιών και αρκετά ακόμα που με την κατάλληλη χρήση θα απογειώσουν τις αναζητήσεις σας και την επισκεψιμότητά σας.

Επίλογος

Η ιστοσελίδα σας είναι η πρώτη εικόνα για τους διαδικτυακούς σας πελάτες. Σκεφτείτε ότι είναι η υποδοχή του ξενοδοχείου σας – μιας και αυτή με την σειρά της υποδέχεται τους υποψήφιους πελάτες σε ένα online δίκτυο. Εάν οι πελάτες νιώθουν ασφάλεια και ηρεμία και βλέπουν ότι οι υπηρεσίες σας είναι σχετικές με τις αναζητήσεις που έκαναν, δημιουργείτε ένα αίσθημα εμπιστοσύνης και επαγγελματισμού.

Επενδύστε σε ένα mobile-friendly website, εμπλουτισμένο με σωστά δομημένα κείμενα που έχουν συνοχή. Απλοποιήστε το σύστημα κρατήσεων και κρατήστε ενήμερο το blog σας. Δημιουργήστε μια εύκολη και ‘διασκεδαστική’ (user-friendly) περιήγηση σχετική με τις ξενοδοχειακές σας υπηρεσίες και δείτε άμεσα και μετρήσιμα αποτελέσματα. Αυτές οι μικρές και απλές αλλαγές θα ανανεώσουν την ξενοδοχειακή σας ιστοσελίδα και θα σας φέρουν αποδοτικότερες εισροές πελατών που ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες σας.