Όλα όσα πρέπει να έχετε υπόψη σας κάθε φορά που επικοινωνείτε με το κοινό σας στο Instagram, μέσα από 5 χρήσιμα tips για ξενοδοχεία

Τι χρειάζεται για να ξεχωρίσει ένα hotel brand στο Instagram; Είναι αρκετό ένα δημιουργικό περιεχόμενο για να κάνει το feed μας αξιοζήλευτο; 

Ας πάρουμε το θέμα από την αρχή…

  • Βήμα 1: Ο επισκέπτης έρχεται στο ξενοδοχείο μας.
  • Βήμα 2: Μαγεύεται από την υπέροχη θέα που προσφέρει το location μας.
  • Βήμα 3: Ανοίγει το κινητό του, φωτογραφίζει την θέα και την ανεβάζει στο Instagram, χρησιμοποιώντας το εξειδικευμένο hashtag του ξενοδοχείου μας #myhotel. To feed και το hashtag του ξενοδοχείου έχει ήδη απογειωθεί και αναμένουμε δεκάδες followers και εκπληκτικό engagement. Είναι τόσο εύκολο.

Ή μήπως όχι; Η πραγματικότητα είναι πως υπάρχει ένας πραγματικά μακρύς και σύνθετος δρόμος για να ξεχωρίσει ένα ξενοδοχείο στο Instagram. Στον δρόμο αυτό, πέρα από το υλικό που θέλουμε να δημιουργούν και να ανεβάζουν οι καλεσμένοι μας, είναι απαιτούμενο να είμαστε παθιασμένοι με το υλικό που δημιουργούμε εμείς, με στόχο την ανάπτυξη ενός Instagram feed το οποίο θα δείχνει φρέσκο και μοναδικό. Μα πάνω απ’ όλα, οφείλουμε να είμαστε δημιουργικοί, αυθεντικοί και στρατηγικά τοποθετημένοι σε όλες μας τις δημοσιεύσεις.

Πίσω από ένα δημοφιλές feed στο Instagram, βρίσκεται κάποιος που ξέρει ακριβώς τι πρέπει να κάνει!

TIP #1 – BE YOURSELF

Photo by Jakob Owens on Unsplash

Δημιουργήστε ένα concept που θα ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και δώστε χαρακτήρα στο brand σας μέσα από τον σχεδιασμό του visual identity σας

Θα ξεκινήσουμε γι’ άλλη μία φορά με τα βασικά, εστιάζοντας στη δημιουργία concept και στην εταιρική ταυτότητα για τα οποία είχα αναφερθεί στο άρθρο εδώ. Είναι σημαντικό να δημιουργούμε τις κατάλληλες ερωτήσεις πριν ξεκινήσουμε οποιαδήποτε ενέργεια που σχετίζεται με την επικοινωνία ενός hotel brand. Το επικοινωνιακό concept είναι αυτό που θα δώσει την κατεύθυνση και θα μας οδηγήσει στη δημιουργία των θεματικών pillars πάνω στα οποία θα πρέπει να δημιουργήσουμε περιεχόμενο. Το visual identity είναι αυτό που θα προσθέσει το “χρώμα” και το “ύφος” που θα ακολουθήσουμε στο περιεχόμενό μας, με στόχο να δώσουμε στον χρήστη κάτι πραγματικά μοναδικό, φρέσκο και ξεχωριστό από τον ανταγωνισμό.

Για όσα περιγράφω παραπάνω, υπάρχει η ‘στιγμή της αλήθειας’, η οποία λέγεται GRID. Και φυσικά, αν θέλουμε να δούμε τη συνέχεια και το visual identity που έχει το hotel brand μας στην επικοινωνία του στο Instagram, δεν έχουμε παρά να ανοίξουμε το app στο κινητό μας  και να επισκεφτούμε το profile μας σε grid mode.

 

 *Sponsored

Δημιουργήστε ένα εντυπωσιακό concept φωτογράφισης!

Το Destsetters δημιουργεί για το ξενοδοχείο σας εντυπωσιακά concept φωτογράφισης για να αναδείξετε με τον καλύτερο τρόπο τη μοναδικότητα της εμπειρίας που προσφέρετε στον ταξιδιώτη.

Δείτε εδώ την ανατρεπτική ξενοδοχειακή φωτογράφιση που έγινε σε συνεργασία με τον Χρήστο Δράζο

Αν ενδιαφέρεστε για τη δημιουργία concept φωτογράφισης για το ξενοδοχείο σας μπορείτε να επικοινωνήσετε απευθείας με τον κύριο Ζένιο Ζένιου στο: zenios@destsetters.com

 

TIP #2 – BE CREATIVE

Photo by Kushagra Kevat on Unsplash

Τοποθετήστε τα δημιουργικά υλικά στο επίκεντρο των ενεργειών σας στο Instagram

Καλώς ή κακώς, στην εποχή της εικόνας που ζούμε, χρειάζεται να διαθέτουμε κάποιες βασικές γνώσεις και την απαραίτητη αισθητική για να δημιουργήσουμε ένα ενδιαφέρον και όμορφο περιεχόμενο. Αν δεν διαθέτουμε τίποτα από τα δύο, οφείλουμε να είμαστε ειλικρινείς και να αναζητήσουμε την βοήθεια του κατάλληλου συνεργάτη. Πρόκειται για την επικοινωνία μας και δεν υπάρχει τίποτα πιο ευαίσθητο από αυτήν. Έτσι λοιπόν, δημιουργώντας υλικό για την επικοινωνία στο Instagram, είναι βέβαιο πως θα χρειαστούμε 1) Photos 2) Videos και 3) Captions (κειμενάκια), τα οποία θα συνοδεύουν τα δύο προηγούμενα.

Στην προσπάθειά σας να τραβήξετε μία φωτογραφία ή ένα video που θα χρησιμοποιήσετε στο Instagram, βρείτε το κατάλληλο φως, ακολουθήστε τον rule of thirds και αξιοποιήστε τις grid lines στην camera σας. Φροντίστε οι φωτογραφίες σας να είναι καθαρές και τα videos σας να έχουν μια smooth εξέλιξη που δεν θα κουράζει τον χρήστη με περιττές και απότομες κινήσεις. Αγοράστε έναν stabilizer (π.χ DJI Osmo Mobile) σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε το κινητό σας τηλέφωνο για να δημιουργήσετε περιεχόμενο. Το κόστος είναι πολύ μικρό και η αναβάθμιση της ποιότητας του περιεχομένου σας θα είναι αισθητή.

Αξιοποιείστε τα effects του Instagram για να βελτιώσετε το φωτογραφικό ή video υλικό σας πριν το δημοσιεύσετε. Εναλλακτικά, χρησιμοποιήστε κάποιο/α από τα διαθέσιμα editing apps στο App Store και το Play Store (π.χ Lightroom, VSCO, Darkroom, Snapseed κ.ά). Σε κάθε περίπτωση, όμως, μην το παρακάνετε στην επεξεργασία. Κάντε το υλικό σας να φαίνεται αληθινό και δείτε τη διαδικασία του editing ως μία εργασία διόρθωσης (φως, χρώμα) και όχι διαστρέβλωσης της πραγματικότητας.

Φροντίστε να συνοδεύσετε το υλικό σας με ένα caption, το οποίο θα περιγράφει σύντομα και περιεκτικά μία αληθινή ιστορία. Μιλήστε στη γλώσσα των followers σας, χωρίς να φλυαρείτε και κρατώντας το κείμενο σας καθαρό, χωρίς αμέτρητα hashtags.

 

 *Sponsored

Παρουσιαστείτε σε ένα Hotel Story Article!

Θέλετε να αναδείξετε τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του καταλύματός σας; Επικοινωνήστε με την ομάδα της Hotelier Academy για να δημιουργήσει ένα μοναδικό Hotel Story που θα αναδεικνύει τα USPs του καταλύματός σας.

Δείτε εδώ τα Hotel Stories μας!

Ενδιαφέρομαι για τη δημιουργία Hotel Story για το ξενοδοχείο μου:
Συμπληρώστε την φόρμα επικοινωνίας

Εναλλακτικά μπορείτε να επικοινωνήσετε απευθείας μαζί μας στο: info@hotelieracademy.org

 

TIP #3 – BE TECHNICALLY CORRECT

Photo by Taras Shypka on Unsplash

Προσαρμοστείτε στους τεχνικούς περιορισμούς που θέτει το μέσο

Μιλώντας για το Instagram, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ποτέ ότι βρισκόμαστε σε ένα 100% mobile περιβάλλον. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το digital chaos που επικρατεί στις μέρες μας, κάνει ακόμη πιο απαραίτητο τον καθολικό σεβασμό στα παρεχόμενα formats του συγκεκριμένου μέσου. Τα stories για παράδειγμα, είναι ένα huge trend, το οποίο πρέπει οπωσδήποτε να αποτελέσει το βασικό μας εργαλείο επικοινωνίας στο Instagram. Για να εκμεταλλευτούμε όμως τη δυναμική τους, θα πρέπει να ακολουθήσουμε τους κανόνες κατά γράμμα. Ο κανόνας σε ότι αφορά τα formats, ορίζει πως το υλικό μας, είτε πρόκειται για φωτογραφία είτε έχει να κάνει με video, θα πρέπει να είναι ιδανικά vertical (σε κάθετη μορφή δηλαδή). Ακόμη και αν δεν καταφέραμε το πρωτογενές μας υλικό να είναι vertical, υπάρχουν διαθέσιμα apps τα οποία θα μας βοηθήσουν να προσαρμόσουμε το περιεχόμενο μας καταλλήλως (π.χ το Square Fit). Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα formats για τις δημοσιεύσεις στο feed του ξενοδοχείου, σκεφτείτε και εδώ mobile επιλέγοντας να δημοσιεύσετε το υλικό σας σε square ή vertical format

Creative Content Creation + Instagram Formats Respect = STOPPING POWER

TIP #4 – BE THERE (in a right way)

Αντλήστε το maximum από τις δημοσιεύσεις σας, αξιοποιώντας το Instagram σωστά

Σε μια εποχή που το organic reach καταρρέει στα κοινωνικά δίκτυα, το Instagram ακόμη “βαστάει γερά” (συγκριτικά, πάντα, με τα υπόλοιπα). Γι’ αυτό, αφού πρωτίστως φροντίσουμε για όλα όσα έχω ήδη αναφέρει παραπάνω, θα πρέπει να δούμε πώς θα εκπέμπουμε το μήνυμά μας σε όσους περισσότερους δυνητικούς πελάτες γίνεται, χωρίς να καταφεύγουμε στην προφανή λύση του paid promotion (αν και είναι και αυτή απαραίτητη). To engagement είναι η λέξη-κλειδί για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα θετικό domino effect που θα μεταφέρει το μήνυμά μας σε όσες περισσότερες οθόνες κινητού γίνεται. Κάποια facts τα οποία είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου για να φτάσουμε στην κορυφή και να ξεχωρίσουμε στο Instagram, είναι τα εξής:

  • +12,6% μεγαλύτερο engagement όταν οι δημοσιεύσεις μας εμπεριέχουν τουλάχιστον ένα hashtag.
  • +36% μεγαλύτερο engagement έχουν οι φωτογραφίες στο feed συγκριτικά με το video περιεχόμενο.
  • +38% μεγαλύτερο engagement όταν στο υλικό μας υπάρχει το ανθρώπινο στοιχείο. Η φιλοξενία είναι εμπειρία. Κάθε εμπειρία περιέχει το ανθρώπινο στοιχείο και δεν πρέπει να το ξεχνάμε ποτέ αυτό. Ένα ξενοδοχείο δεν είναι μόνο οι τοίχοι, οι πισίνες, τα κρεβάτια και τα πιάτα, αλλά είναι κυρίως οι άνθρωποι που ζουν και αλληλεπιδρούν με αυτά.
  • +56% μεγαλύτερο engagement όταν αναφέρουμε στο post μας το username κάποιου άλλου χρήστη ως reference. Φροντίζουμε πάντα να κάνουμε mention και να ευχαριστούμε έναν επισκέπτη ή έναν influencer, από τον οποίο πιθανώς έχουμε λάβει υλικό για να το αναδημοσιεύουμε στη σελίδα του ξενοδοχείου μας.
  • +79% μεγαλύτερο engagement όταν χρησιμοποιούμε Geo Tag στις δημοσιεύσεις μας. Μην ξεχνάτε ότι πάρα πολλοί χρήστες σήμερα χρησιμοποιούν το Instagram ως μηχανή αναζήτησης για να βρουν πληροφορίες σχετικά με μία περιοχή. Η τάση αυτή ολοένα και μεγαλώνει!

TIP #5 – BE ACTIVE

Photo by Jakob Owens on Unsplash

Αλληλεπιδράστε με τους followers σας αλλά και με την ευρύτερη κοινότητα του Instagram

Μιλήστε με τους followers σας, απαντήστε στα comments και κάντε reply στις δημοσιεύσεις και στα stories άλλων χρηστών. Το community management αλλά και το community building είναι σημαντικό μέρος της δουλειάς που πρέπει να γίνει αν θέλουμε να εκτοξεύσουμε το hotel brand μας στο Instagram. Επιπλέον, δείξτε συνέπεια και δώστε συνέχεια στις ενέργειές σας, δημιουργώντας ποιοτικό περιεχόμενο σε καθημερινή βάση.

 

Αντί επιλόγου και ανακεφαλαίωσης, θα έλεγα το εξής απλό: DO IT YOUR WAY. Πάντα όμως με σεβασμό στο hotel brand, στους κανόνες που ορίζει το Instagram και τους οποίους οφείλουμε να γνωρίζουμε, καθώς και στην κοινότητα των followers που έχει αναπτυχθεί και περιμένει από εσάς να δει κάτι φρέσκο και διαφορετικό που θα την κάνει να σταματήσει το scrolling στο feed και το swipe στα stories…