Οι αναλύσεις ξενοδοχειακών δεδομένων είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την ακριβή εκτίμηση της τρέχουσας απόδοσης του ξενοδοχείου σας και την ανάπτυξη μελλοντικών στρατηγικών πωλήσεων που λειτουργούν ουσιαστικά. Διαβάστε τα παρακάτω ξενοδοχειακά tips και βρείτε συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να ενισχύσετε την κερδοφορία του καταλύματός σας

Οι αναλύσεις δεδομένων (metrics) είναι σημαντικές για κάθε είδους επιχείρηση, και τα ξενοδοχεία δεν θα μπορούσαν να διαφέρουν. Ενώ μπορεί να νιώθετε ότι πνίγεστε στους αριθμούς, τα metrics σάς δίνουν απτά μέσα για να παρακολουθείτε και να μετράτε την απόδοση του ξενοδοχείου σας, αλλά και την ικανοποίηση των πελατών. Είναι, επίσης, ένα απαραίτητο εργαλείο για την αξιολόγηση ολόκληρης της λειτουργίας του ξενοδοχείου σας, που σας βοηθάει στην ενημέρωση των στελεχών σας, στον προσδιορισμό των high seasons, αλλά και στην αναθεώρηση τυχόν ενεργειών marketing ή μελλοντικών επενδύσεων. Τα χρήσιμα και σωστά χρησιμοποιημένα metrics είναι επίσης πολύτιμα για τις μελλοντικές σας στρατηγικές πωλήσεων, αφού σας βοηθάνε να δημιουργήσετε αποτελεσματικές καμπάνιες marketing με υψηλό ROI. Τα σωστά metrics θα βοηθήσουν την επιχείρησή σας να ενισχυθεί, ωστόσο, πρέπει να χρησιμοποιούνται σωστά.

Διαβάστε παρακάτω για πέντε βασικά metrics που πρέπει να χρησιμοποιείτε για να αξιολογήσετε την απόδοση του ξενοδοχείου σας, και που θα σας δώσουν τα εργαλεία για την ανάπτυξη μιας μόνιμης επιχειρηματικής επιτυχίας.

 

Μέση Ημερήσια Τιμή (ADR – Average Daily Rate): Ένα βασικό, εύκολα υπολογίσιμο metric για κάθε ξενοδόχο

H Μέση Ημερήσια Τιμή ή ADR (Average Daily Rate) είναι μια από τις βασικές αναλύσεις δεδομένων για έναν ξενοδόχο. Είναι η μέση τιμή που πληρώνουν οι πελάτες για τα δωμάτιά σας, σε μια συγκεκριμένη μέρα ή χρονικό διάστημα. Είναι εύκολο να υπολογιστεί, διαιρώντας το συνολικό τζίρο των δωματίων που έχει επιτευχθεί, δια τον αριθμό των δωματίων που έχουν πωληθεί. H Μέση Ημερήσια Τιμή είναι ένα χρήσιμο metric που σας επιτρέπει να συγκρίνετε εύκολα την απόδοση του ξενοδοχείου σας σε σχέση με προηγούμενες περιόδους, με συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, αλλά και σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας. Είναι, ακόμη, μια καλή βάση για την οικονομική σας απόδοση, συνεπώς η στρατηγική της επιχείρησής σας θα πρέπει να έχει ως στόχο τη συνεχή αύξηση του ADR. Ωστόσο, δεν λαμβάνει υπόψη τα δωμάτια που δε έχουν πωληθεί ή άλλες πηγές εσόδων.

Αυξήστε τη Μέση Ημερήσια Τιμή του ξενοδοχείου σας, εστιάζοντας σε έξυπνες στρατηγικές τιμολόγησης, όπως, για παράδειγμα, cross-selling πωλήσεις και upselling προσφορές.

 

Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPAR – Revenue per available room): Υπολογίστε γρήγορα την απόδοση του ξενοδοχείου σας στη δημιουργία εσόδων.

Το RevPAR είναι το πιο συχνό metric για την αξιολόγηση των οικονομικών επιδόσεων ενός ξενοδοχείου. Υπολογίζεται με δύο τρόπους: είτε πολλαπλασιάζοντας τη Μέση Ημερήσια Τιμή με το Ποσοστό Πληρότητας είτε διαιρώντας τα συνολικά έσοδα του ξενοδοχείου από πωλήσεις δωματίων δια τον αριθμό των διαθέσιμων δωματίων την περίοδο που εξετάζεται. Το RevPAR σάς επιτρέπει να δείτε άμεσα πόσο επιτυχημένο είναι το ξενοδοχείο σας στο να γεμίζει τα δωμάτιά του, δίνοντάς σας γρήγορο feedback σχετικά με το κατά πόσο το ADR σας λειτουργεί καλά. Σας επιτρέπει επίσης να συγκρίνετε το ξενοδοχείο σας με τους ανταγωνιστές σας. Όσο υψηλότερο είναι το RevPAR σας, τόσο υψηλότερα είναι και τα ποσοστά πληρότητας ή το ADR. Ωστόσο, λαμβάνει υπόψη μόνο τα έσοδα και όχι το κέρδος. Τα ξενοδοχεία έχουν ένα ευρύ φάσμα πηγών εσόδων, συνεπώς το RevPAR θα πρέπει να χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με άλλα metrics προκειμένου να δώσει ένα πλήρες και ακριβές ΚΡΙ (Key Performance Indicator) σχετικά με την επιτυχία του ξενοδοχείου σας.

Αυξήστε τα νούμερα του RevPAR σας με τεχνικές όπως η αύξηση της Μέσης Διάρκειας Διαμονής (ALOS – Average Length of Stay), η μείωση των ποσοστών ακυρώσεων, αλλά και η αύξηση των online reviews του ξενοδοχείου σας.

 

Ποσοστό Πληρότητας (%): Ακριβή στοιχεία για την εποχιακή ζήτηση του ξενοδοχείου σας αλλά και την επιτυχία των marketing ενεργειών σας

Το Ποσοστό Πληρότητας (%) είναι μια ιδιαίτερα απλή ανάλυση που υπολογίζεται διαιρώντας τον αριθμό των δωματίων που έχουν πωληθεί με τον αριθμό των διαθέσιμων δωματίων. Είναι όμως και ένα ιδιαίτερα χρήσιμο metric για έναν ξενοδόχο, αφού του παρέχει γρήγορες και αξιόπιστες πληροφορίες σχετικά με τα επίπεδα πληρότητας σε διαφορετικές εποχές και περιόδους αιχμής, διευκολύνοντας σημαντικά την παρακολούθηση της απόδοσης του ξενοδοχείου. Το Ποσοστό Πληρότητας (%) σάς δίνει βασικές πληροφορίες που σας βοηθάνε στην ανάλογη προσαρμογή της Μέσης Ημερήσιας Τιμής, αλλά και στην αξιολόγηση της απόδοσης των marketing ενεργειών ή των προσφορών σας. Αν και τα υψηλά ποσοστά πληρότητας αποτελούν πάντα ένα σημαντικό επίτευγμα για κάθε ξενοδοχείο, ο απώτερος στόχος θα πρέπει να είναι η συνολική αύξηση του τζίρου. Με άλλα λόγια, και αυτό το metric θα πρέπει να αξιολογείται σε συνδυασμό με άλλες βασικές μετρήσεις.

Μπορείτε να βελτιώσετε το ποσοστό πληρότητας % του ξενοδοχείου σας δημιουργώντας ειδικά πακέτα για τους επισκέπτες, συνεργαζόμενοι με τοπικές επιχειρήσεις, αλλά και δημιουργώντας ένα πρόγραμμα επιβράβευσης για πιστούς επισκέπτες (αυτός είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για τη δημιουργία χρήσιμων δεδομένων για το marketing σας)

 

Χρησιμοποιήστε το Marketing Cost Per Booking (MCPB) για να κάνετε τις marketing ενέργειές σας πιο αποτελεσματικές

Κάθε ξενοδοχείο χρειάζεται σταθερές ενέργειες marketing προκειμένου να προσελκύει νέους πελάτες. Αυτό μπορεί να αποτελεί ένα ακριβό επιχειρηματικό κόστος, οπότε είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι λειτουργεί καλύτερα για το ξενοδοχείο σας. Το Marketing Cost Per Booking (MCPB) αφορά στην ουσία την αξιολόγηση της απόδοσης της επένδυσης για κάθε καμπάνια που εκτελείτε. Το MCPB σάς επιτρέπει να κατηγοριοποιήσετε κάθε κανάλι που χρησιμοποιείτε, έτσι ώστε να μπορείτε να προσαρμόζετε και να εξατομικεύετε τις ενέργειες Marketing, με στόχο τη δημιουργία του ιδανικού συνδυασμού απόδοσης, κέρδους και ROI. Αυτές οι πληροφορίες είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη των μελλοντικών σας στρατηγικών Marketing αλλά και τον προϋπολογισμό του σχετικού κόστους, εξασφαλίζοντας ότι το ξενοδοχείο σας μεγιστοποιεί την κερδοφορία του.

Αν η βαθμολογία του MCPB σας είναι χαμηλή, ελέγξτε το συνδυασμό των Marketing ενεργειών που εκτελείτε. Επενδύστε σε Α/Β testing στα διάφορα κανάλια, προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε την πιο αποτελεσματική τακτική για το ξενοδοχείο σας.

 

TripAdvisor Sentiment Analysis: Ένα βασικό metric των Social Media για την αξιολόγηση της απόδοσης του ξενοδοχείου σας

Όπως γνωρίζει ο κάθε ξενοδόχος, οι υψηλές βαθμολογίες στο TripAdvisor αλλά και ο μεγάλος αριθμός κριτικών, είναι εξαιρετικά σημαντικά. Το TripAdvisor Sentiment Analysis προσδιορίζει κατά πόσο μια κριτική έχει θετική, αρνητική, ή ουδέτερη χροιά. Αυτό σας δίνει ένα ρεαλιστικό feedback σχετικά με το πώς αξιολογούν οι πελάτες σας την εμπειρία τους, πόσο καλά έχει αντιμετωπίσει το ξενοδοχείο σας τυχόν προβλήματα και τι τους άρεσε (ή όχι) κατά τη διαμονή τους στο ξενοδοχείο. Οι κριτικές πελατών έχουν τεράστια δύναμη στην ανάπτυξη της φήμης του ξενοδοχείου σας αλλά και στην προσέλκυση νέων πελατών, συνεπώς είναι απαραίτητο να δίνετε τεράστια σημασία στο συγκεκριμένο metric. Η διαρκής παρακολούθηση της ανάλυσης συναισθημάτων θα σας επιτρέψει να εντοπίσετε τις τάσεις σχετικά με την εμπειρία και την γνώμη των πελατών σας, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να αντιδράσετε άμεσα ως επιχείρηση.

Βρείτε το χρόνο να έρθετε σε άμεση επαφή με τους πελάτες σας online. Απαντήστε στις αρνητικές κριτικές γρήγορα και ουσιαστικά, προσφέροντας λύσεις και δυνατότητα ανθρώπινης επικοινωνίας για επίλυση τυχόν θεμάτων. Συνεχίστε να ενισχύετε τις θετικές σας κριτικές διατηρώντας μια συνεχή παρουσία σε πλατφόρμες όπως το Facebook, το TripAdvisor και το Instagram.

 

Τα ξενοδοχειακά metrics θα δώσουν στο ξενοδοχείο σας αξιόπιστα δεδομένα που θα το βοηθήσουν να αυξήσει τη φήμη και την κερδοφορία του

Τα ξενοδοχειακά metrics είναι απολύτως απαραίτητα για την εκτίμηση της αποτελεσματικότητας του ξενοδοχείου σας, αφού παρέχουν εύκολα αναγνωρίσιμα στοιχεία σχετικά με την οικονομική απόδοση του ξενοδοχείου αλλά και τη συμπεριφορά του επισκέπτη. Μπορούν επίσης να επηρεάσουν το marketing budget σας, τις στρατηγικές πωλήσεών σας, αλλά και την καθημερινή λειτουργία του ξενοδοχείου σας, συμβάλλοντας στην αύξηση των εσόδων και του ROI. Η δημιουργία ισχυρών συστημάτων για την καταγραφή και την ανάλυση αυτών των δεδομένων, θα βοηθήσει το ξενοδοχείο σας να επιτύχει αυξημένη απόδοση ενεργειών, τακτικούς πελάτες και ενισχυμένη συνολική κερδοφορία.