top of page

Early Booking Strategy 2021: Οι τεχνικές για να μετατρέψετε την ουτοπία σε επιτυχία!

Έγινε ενημέρωση: 26 Ιουν 2024


Μάθετε τις τεχνικές με τις οποίες μπορείτε να επιτύχετε άμεσες πωλήσεις για το κατάλυμά σας και να αυξήσετε το conversion σας!


Για πολλούς φαντάζει ουτοπία, όμως στην πραγματικότητα μία καλά μελετημένη στρατηγική προσέλκυσης early booking κρατήσεων, μπορεί όντως να αποδειχθεί προσοδοφόρα και να δώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα για τη νέα σεζόν. Γιατί οι καιροί είναι μεν δύσκολοι, όσοι όμως προσέλθουν «διαβασμένοι» και ευέλικτοι, σε αυτή την ιδιαίτερη περίοδο της τουριστικής ιστορίας, μπορούν να αποκομίσουν σημαντικά οφέλη, τόσο σε αριθμό κρατήσεων, όσο και σε προβολή του καταλύματός τους. Είναι άλλωστε αυτές οι περίοδοι που προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες, αναδεικνύοντας παράλληλα νέους ηγέτες στην αγορά. Βέβαια, όποιος ισχυριστεί ότι το εγχείρημα είναι εύκολο, ότι μπορεί να κάνει ασφαλείς προβλέψεις ή πως οι παρενέργειες της πανδημίας δεν θα επηρεάσουν τις πωλήσεις του 2021, καθώς η ανακάλυψη εμβολίων θα δώσει λύσεις, οδηγείται με βεβαιότητα στην υποτίμηση της πραγματικότητας και των δεδομένων της τουριστικής αγοράς. Μία τέτοια περίπτωση θα βάλει σε περιπέτειες την επιχείρησή σας, όχι μόνο για το 2021, αλλά πιθανότατα και τα επόμενα έτη. Άλλωστε με μεγάλη προσπάθεια, επαγγελματισμό, αλλά και μία μικρή «δόση» τύχης, το 2023 αναμένεται να επανέλθει η αγορά στους προ πανδημίας ρυθμούς λειτουργίας και ανάπτυξης.


Ποια είναι όμως τα συστατικά της επιτυχίας για τις Early Booking Κρατήσεις του 2021 και πώς μπορείτε να τις αξιολογήσετε πιο σωστά σύμφωνα με τα νέα δεδομένα;



Ας δούμε όμως πρακτικά ποια είναι αυτά τα συστατικά της φετινής συνταγής early booking κρατήσεων, που θα δώσουν γεύση στο «ορεκτικό» της σεζόν 2021. Πάντως, αν ανατρέξετε σε παλιούς «Τσελεμεντέδες», είναι βέβαιο ότι φέτος θα μείνετε με την όρεξη. Γιατί η σεζόν που τελείωσε μας δίδαξε την ανατροπή, μας ανάγκασε να σχεδιάσουμε τα πάντα εκ νέου και όπως είπε και ο Brian Chesky, CEO της AIRBNB, «Δε γνώριζα ότι φέτος θα λάβω αποφάσεις αξίας μιας δεκαετίας, σε μόλις δέκα εβδομάδες». Για τον λόγο αυτό, ξεκινάμε τη φετινή μας μελέτη από τα στατιστικά που προέκυψαν από την προηγούμενη σεζόν, όχι από την αρχή του έτους, αλλά περί τον Μάιο, όταν δειλά-δειλά άρχισαν να ξεπροβάλλουν οι πρώτες θετικές προοπτικές, που σύντομα μετατράπηκαν σε κρατήσεις, έστω και περιορισμένες. Η πελατειακή συμπεριφορά από τον Μάιο του 2020 και όσες φορές κι αν άλλαξε φέτος, είναι το σημαντικότερο στοιχείο προς μελέτη, αυτό που θα αποτελέσει τη βάση των κρατήσεων του 2021.


«Συγκεντρώστε στοιχεία για τους τύπους δωματίων που προτιμήθηκαν, τα πλάνα διατροφής, τις εθνικότητες που εν τέλει ταξίδεψαν και άλλα δεδομένα που θα κρίνετε εσείς ως χρήσιμα.»

Τα στοιχεία αυτά θα μας οδηγήσουν στα επόμενα βήματα, ώστε να σχεδιάσουμε τελικώς μία καλή early booking πολιτική, ως μέρος της συνολικής στρατηγικής πωλήσεων που οφείλετε να έχετε ετοιμάσει.





#1 – Ευελιξία στις Ακυρώσεις ή έκδοση πιστωτικών κουπονιών για χρήση σε επόμενη κράτηση μέσα στο έτος


Αδιαμφισβήτητα, τον σημαντικότερο ρόλο τόσο στις διαμονές του 2020, όσο και στις μελλοντικές κρατήσεις του 2021, θα παίξει η ακυρωτική πολιτική. Είναι ίσως η φορά που θα κληθείτε να λάβετε επίπονες αποφάσεις, κάνοντας την πολιτική ακυρώσεων του καταλύματός σας σημαντικά πιο ευέλικτη. Κινούμενοι ίσως για πρώτη φορά έξω από το comfort zone των εγκαίρως επιβεβαιωμένων κρατήσεων, είναι σίγουρο πως μόνο έτσι θα καταφέρετε να διασφαλίσετε τις μικρότερες δυνατές απώλειες και μια θέση ισχύος ανάμεσα στον ανταγωνισμό. Βέβαιο είναι επίσης, ότι μη επιστρέψιμες (non refundable) κρατήσεις θα αργήσουμε πολύ να δούμε, όπως άλλωστε δείχνουν και τα πρώτα συγκεντρωτικά στοιχεία κρατήσεων. Το φετινό καλάθι θα είναι σαφώς μικρότερο, καθώς οι ταξιδιώτες, αδημονούν μεν να αποδράσουν σε αγαπημένους προορισμούς αναζητώντας λίγη χαλάρωση, όμως οι δύσκολες ημέρες που φέρνει ο φετινός χειμώνας δεν είναι αμελητέες.


#2 – Στόχευση σε νέες αγορές με μεγαλύτερο Booking Window και ενσωμάτωση νέων ξενοδοχειακών τάσεων στο κατάλυμά σας



Παρατηρώντας τα στοιχεία που συγκεντρώσατε από τη φετινή σεζόν, είναι πιθανόν να εντοπίσετε νέες αγορές, που για πρώτη φορά επισκέφτηκαν το κατάλυμά σας. Είναι ακόμα πιθανό να εντοπίσετε νέες τάσεις στη συμπεριφορά των επισκεπτών σας, όπως λιγότερα ταξίδια με μεγαλύτερη διάρκεια. Τα στοιχεία αυτά θα σας βοηθήσουν να στήσετε τις κατάλληλες προσφορές προς συγκεκριμένες εθνικότητες ή με συγκεκριμένους περιορισμούς, όπως η ελάχιστη διαμονή.


#3 – Ευελιξία κρατήσεων και δημιουργία διαφορετικών Early Booking προσφορών, σύμφωνα με τα επιδημιολογικά δεδομένα



Καθώς ο καιρός προχωράει και το πλάνο σας αρχίζει να γεμίζει από τις πρώτες κρατήσεις της νέας σεζόν, θυμηθείτε να επανεκτιμάτε τις συνθήκες της αγοράς που δημιουργεί η πανδημία, σε τακτική βάση. Τα επιδημιολογικά δεδομένα, οι ακυρώσεις πτήσεων και τα εθνικά lockdown, θα σας δείξουν την κατεύθυνση προς την οποία θα οδηγήσετε τις πωλήσεις του καταλύματός σας. Είναι σίγουρα καλή ιδέα, να δημιουργήσετε εξ αρχής διαφορετικές ανά εποχή κλίμακες στις early booking προσφορές σας. Αυτές, θα σας βοηθήσουν να εντείνετε ή να επιβραδύνετε τις πωλήσεις σας, όταν είναι αναγκαίο.


#4 – Μελέτη του κοινού που επισκέπτεται το Ξενοδοχείο σας και τακτικός έλεγχος των πτήσεων Εξωτερικού



Μην ξεχάσετε να λάβετε υπ’ όψιν στον σχεδιασμό σας τις συνήθεις πρακτικές των ταξιδιωτών που επισκέπτονται την Ελλάδα από χώρες εκτός της Ευρώπης. Παρότι η πανδημία έχει αλλάξει κάμποσες από αυτές, η απόσταση από τον προορισμό δε θα μπορούσε να αλλάξει τη συνήθεια των τουριστών από χώρες μακρινές (π.χ. ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία), να κάνουν έγκαιρα τις κρατήσεις τους, ώστε να συνδυάσουν τις πτήσεις τους ή ακόμα και να προσθέσουν έναν ακόμα προορισμό στο ταξίδι τους.


Επίλογος


Φέτος, όσο ποτέ άλλοτε, ο σχεδιασμός μιας σωστής στρατηγικής πωλήσεων είναι ζωτικής σημασίας. Άλλωστε, τη χαρακτηρίσαμε ως «συνταγή μαγειρικής» με ιδιαίτερη γεύση, μπορούμε να την πούμε και χημική ένωση όπου τα συστατικά της παίζουν ρόλο, στο κατά πόσο απλά θα εξατμίσει τις πωλήσεις σας, θα δημιουργήσει έκρηξη ή θα μεταμορφώσει το πλάνο σας. Φέτος σκεφτείτε και λειτουργήστε έξω από το comfort zone σας, τολμήστε καινοτομίες που μπορεί να είχατε καιρό στο συρτάρι ή το μυαλό σας. Είναι η ευκαιρία να κερδίσετε τους ταξιδιώτες πριν τον ανταγωνισμό. Άλλωστε, το 2021, θα πρέπει να λογαριάζετε πως θα ανοίξουν όλα τα ξενοδοχεία που τυχόν έμειναν κλειστά στη σεζόν του 2020. Με αυτή την ένταση ανταγωνισμού, με αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες στην αγορά, κανείς δεν έχει το περιθώριο να μείνει αμετακίνητος, Κανείς δεν θα πρέπει να επαναπαυθεί. Είναι σημαντικό να πιστεύουμε ότι θα φέρουμε πίσω τους επισκέπτες μας, λειτουργώντας με σιγουριά, αξιοπιστία και αυθεντική Ελληνική φιλοξενία.





Comments


bottom of page