top of page

Case Study: Δημιουργώντας brand awareness για ενα ανακαινισμένο boutique ξενοδοχείο στην Μαγιόρκα


Πώς να αποκαταστήσετε τη φήμη ενός παλιού καταλύματος που θέλει να επανατοποθετηθεί σαν boutique ξενοδοχείο 5*


Αρχικά θα ήθελα να συτηθώ. Είμαι ένας hotel blogger με καταγωγή από τη Φινλανδία. Τον περασμένο Μάρτιο, είχα μια συνεργασία με ένα ξενοδοχείο στην Αλκουντία, στη Μαγιόρκα, το οποίο ολοκλήρωσε μια πλήρη ανακαίνιση το Φεβρουάριο του 2019 και μετατράπηκε σε ένα adults-only boutique ξενοδοχείο: το Caprice Alcudia Port.


Όπως ήταν αναμενόμενο, όλο το περιεχόμενο που ήταν αναρτημένο στο διαδίκτυο καθώς και τα σχόλια των πελατών ήταν πλέον, όχι απλά μη χρήσιμα, αλλά και επιβλαβή για τη φήμη του νέου ξενοδοχείου. Η διεύθυνση του ξενοδοχείου συμφώνησε με το TripAdvisor να διαγράψει όλες τις προηγούμενες φωτογραφίες και κριτικές, ωστόσο τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης αλλά και των υπολοίπων μέσων ενημέρωσης έπρεπε να “χτιστούν” ξανά από την αρχή.



Ο ξενοδόχος περίμενε από εμένα μια ειλικρινή γνώμη


Η συμφωνία ήταν 5 μέρες δωρεάν διαμονής με όλα τα έξοδα πληρωμένα, προκειμένου να εξοικειωθώ με το ξενοδοχείο και την Αλκουντία, δύο μόλις εβδομάδες αφού το ξενοδοχείο άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό. Η διοίκηση του ξενοδοχείου ήθελε να δημιουργήσω πρωτότυπο περιεχόμενο στα Αγγλικά και τα Φινλανδικά, το οποίο θα μπορούσε να βρεθεί στις μηχανές αναζήτησης, το Instagram, το TripAdvisor και το Facebook. Κατά τη διάρκεια της διαμονής μου ως επισκέπτης, δημοσίευσα το σχετικό περιεχόμενο με το ξενοδοχείο και την πόλη αποκλειστικά στα δικά μου Social Media. Ο στόχος μου ήταν να παρουσιάσω κυρίως τα δωμάτια και το φαγητό του ξενοδοχείου, καθώς επίσης το spa αλλά και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του καταλύματος.

Ο ξενοδόχος περίμενε από εμένα να γράψω την ειλικρινή μου άποψη. Βέβαια, είχα στο μυαλό μου ότι μπορεί να υπήρχαν κάποιες μικρές ελλείψεις, καθώς το ξενοδοχείο είχε μόλις ανοίξει.


Παρουσιάστε κάθε λεπτομέρεια την εμπειρίας που προσφέρετε. Ένας blogger λατρεύει να λέει ιστορίες και να σχολιάζει τα πιο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου σας. Αν, λοιπόν, θέλετε να πει την αλήθεια και να παρουσιάσει την πραγματική εικόνα του ξενοδοχείου σας, θα πρέπει να τον φέρετε σε επαφή με ό,τι και όποιον παίζει ρόλο στη διαμονή του πελάτη.


Το ενήλικο σκανδιναβικό κοινό ήταν το ιδανικό!


Το βασικό μου κοινό αποτελείται από πλούσιους Σκανδιναβούς, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι άνω των 25 ετών. Αυτό, αποτελούσε την ιδανική επιλογή για το προφίλ του κοινού που ήθελε να προσεγγίσει το ξενοδοχείο. Για τη Μαγιόρκα, οι Βρετανοί αποτελούν τη δεύτερη πιο σημαντική τουριστική αγορά. Λόγω του πιθανού Brexit, οι ξενοδόχοι της περιοχής ανησυχούν και θέλουν να προσεγγίσουν νέες πιθανές ταξιδιωτικές ομάδες. Η σημαντική, λοιπόν, αύξηση των πτήσεων από τις σκανδιναβικές χώρες προς τη Μαγιόρκα, καθιστά τους πλούσιους ενήλικες της Σκανδιναβίας μια ιδιαίτερα δυναμική αγορά, που θα αντικαταστήσει τους Βρετανούς αν χρειαστεί.


Στη βόρεια Ευρώπη, τα social media ωριμάζουν πολύ γρήγορα. Το Facebook είναι ήδη μια “παιδική χαρά” για τους μεσήλικες, ενώ οι έφηβοι αρχίζουν να εγκαταλείπουν και το Instagram σχετικά γρήγορα. Το βίντεο μπορεί να είναι ο πιο δημοφιλής τύπος content στα social media, ωστόσο για τους ενήλικες, η κατάσταση είναι διαφορετική. Για εκείνους, η έννοια του βίντεο αφορά την τηλεόραση και όχι το YouΤube, όπως ισχύει για τους εφήβους. Έχω διαπιστώσει ότι το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου μου που περιλαμβάνει και βίντεο, έχει χαμηλότερο engagement απ’ ότι το περιεχόμενο που βασίζεται σε φωτογραφίες και stories — ειδικά στο Instagram. Πιστεύω πως ο κύριος λόγος για αυτό, είναι ακριβώς το προφίλ του κοινού μου.


Πριν επιλέξετε έναν blogger, κάντε ενδελεχή έρευνα στο προφίλ του κοινού του, ώστε να είστε σίγουροι ότι ταιριάζει με το προφίλ του κοινού που θέλετε να στοχεύσετε, προκειμένου να σας φέρει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Εκτός από τη γεωγραφική τοποθεσία, πρέπει να λαμβάνετε υπόψιν και άλλους παράγοντες όπως είναι η ηλικία, το φύλο και η οικογενειακή κατάσταση.

Το κατάλληλο περιεχόμενο για το κατάλληλο κοινό



Συνολικά, κατά τη διάρκεια της διαμονής μου στο ξενοδοχείο αλλά και των επόμενων δύο εβδομάδων, δημοσίευσα 3 posts στο blog μου, 15 Instagram posts/stories/IGTV videos, καθώς και περιεχόμενο σε άλλα μέσα. Οι αναρτήσεις στο Instagram συγκέντρωσαν ένα ιδιαίτερα μεγάλο reach από πλούσιους Σκανδιναβούς ενήλικες, που άγγιξε τις 10.000. Επισης, δημοσίευσα την πρώτη αγγλόφωνη κριτική στο TripAdvisor με φωτογραφίες υψηλής ποιότητας, το πρώτο ανεξάρτητο άρθρο στα φινλανδικά σχετικά με το ξενοδοχείο, καθώς και ένα από τα πρώτα αγγλόφωνα άρθρα για το ξενοδοχείο.


Όπως κάνω για όλους μου τους πελάτες, συνεχίζω να προωθώ τακτικά το σχετικό περιεχόμενο για το ξενοδοχείο, ενώ ο αριθμός των αναγνωστών εξακολουθεί να ανεβαίνει σταθερά. Εξάλλου, ένα blog post έχει αυξημένη αναγνωσιμότητα ακόμα και για 2 χρόνια.


Ακόμα και αν γνωρίζετε ότι κάποιο κανάλι έχει τεράστια απήχηση στο κοινό τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, δεν ενδείκνυται να το χρησιμοποιήσετε στη στρατηγική σας αν δεν ταιριάζει με το προφίλ του κοινού σας. Γνωρίζοντας καλά τους πελάτες σας και τα χαρακτηριστικά τους, μπορείτε να πάρετε τις σωστές αποφάσεις και να ζητήσετε συνεργασία με bloggers που θα προωθήσουν το ξενοδοχείο σας στα σωστά κανάλια και σε κοινά υψηλού ενδιαφέροντος. Μην ξεχνάτε ότι οι άνθρωποι έχουν διαφορετικά ενδιαφέροντα και χρησιμοποιούν διαφορετικά κανάλια και κοινωνικά δίκτυα, ανάλογα με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους.

Μερικά λόγια από την Hotelier Academy


Το συγκεκριμένο case study από τον Timo, αποτελεί παράδειγμα του πώς μπορεί μια καλή συνεργασία με έναν καταξιωμένο travel blogger, να οδηγήσει σε επιτυχημένα αποτελέσματα, εφόσον οι στόχοι της συνεργασίας αλλά και τα στοχευόμενα κοινά είναι συγκεκριμένα και αποφασισμένα εκ των προτέρων. Στην προκειμένη περίπτωση, το “Caprice Alcudia Port” στην Μαγιόρκα κατάφερε να κάνει ένα νέο δυναμικό ξεκίνημα στον διαδικτυακό κόσμο, αφήνοντας πίσω τις προηγούμενες κριτικές και το μέχρι τότε περιεχόμενό του στα social media, αναδεικνύοντας τη νέα του εικόνα και χαρακτηριστικά αλλά και την ενισχυμένη του  εξυπηρέτηση, μέσω υψηλής ποιότητας περιεχομένου. Και κυρίως, το νέο περιεχόμενο ξεκίνησε να απευθύνεται σε κοινά που όντως ενδιέφεραν το ξενοδοχείο και ταίριαζαν απόλυτα στο επιθυμητό του προφίλ πελατολογίου.

Comments


bottom of page