Το Interior Design ενός ξενοδοχείου παίζει καθοριστικό ρόλο στην εμπειρία του επισκέπτη και το Hotel Square Louvois αποδεικνύει πώς η μελετημένη προδιαγραφή οδηγεί σε μοναδικά αποτελέσματα
Το Ξενοδοχειακό Interior Design αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα βήματα κατά την ανάπτυξη ενός νέου καταλύματος, καθώς αυτό καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τη συνολική εμπειρία — και κατ’ επέκταση την ικανοποίηση του πελάτη. Στις περισσότερες περιπτώσεις, υπάρχει έντονη εμπλοκή των ιδιοκτητών, καθώς είναι το σημείο στο οποίο αντικατοπτρίζεται το προσωπικό τους γούστο, γεγονός που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία ή την αποτυχία της ξενοδοχειακής προδιαγραφής.
Για να παρουσιάσουμε με τον πλέον επεξηγηματικό τρόπο την έννοια της σωστής προδιαγραφής ξενοδοχειακού interior design, επιλέξαμε το Hotel Square Louvois στο κέντρο του Παρισιού, που κατάφερε να αποτελεί υπόδειγμα ξενοδοχειακού σχεδιασμού και μελέτης. Κατά την ανάλυση αυτού του ξεχωριστού καταλύματος, θα δούμε πώς η εκ των προτέρων προσεγμένη συνολική προδιαγραφή βοηθάει στη σωστή ανάπτυξη ενός δομημένου Design Concept, αλλά και πώς αυτό το ξενοδοχείο κατόρθωσε να δημιουργήσει ένα μοναδικό place identity.
Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο πώς, κατ΄ επέκταση του μοναδικού Interior Design, έγινε και ένας στρατηγικός σχεδιασμός της συνολικής εμπειρίας των επισκεπτών, μετατρέποντας το Hotel Square Louvois σε ένα μοναδικό Case Study της ξενοδοχειακής αγοράς.
Ο εσωτερικός σχεδιασμός ενός ξενοδοχείου πρέπει να βασίζεται σε ένα ξενοδοχειακό Concept με ξεκάθαρη κατεύθυνση
Ένα σύνηθες λάθος στον εσωτερικό σχεδιασμό ενός ξενοδοχείου, είναι ότι η προσέγγιση του Design γίνεται καθαρά αισθητικά, χωρίς να συνδέεται με ένα συγκεκριμένο concept εμπειρίας που θέλει να προσφέρει στους ταξιδιώτες. Με αυτόν τον τρόπο, ο χαρακτήρας του καταλύματος εξασθενεί, ενώ είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθεί σχεδιαστική ανομοιογένεια στα διάφορα τμήματα του ξενοδοχείου. Έχοντας εξ αρχής ένα μεστό και καταγεγραμμένο ξενοδοχειακό concept με επίκεντρο μια καθορισμένη εμπειρία, ο interior designer μπορεί να διαμορφώσει τόσο τους κατάλληλους χώρους όσο και τις ροές των επισκεπτών και του προσωπικού, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Τι έκανε το Hotel Square Louvois
Με επίκεντρο τη “Feel like Home” εμπειρία, το Hotel Square Louvois δημιούργησε ένα ενιαίο concept εμπειρίας, που στόχο έχει να δημιουργήσει την αίσθηση φιλοξενίας σε ένα μοντέρνο σπίτι. Έτσι, με ορόσημο του σχεδιαστικού του concept το χώρο του μπουφέ του πρωινού που αποτελεί μια “κοινής χρήσης” κουζίνα, όλη η σχεδιαστική ανάπτυξη του καταλύματος έγινε δημιουργώντας εικόνες που παραπέμπουν σε ένα λειτουργικό και όμορφο αστικό σπίτι, που αντικατοπτρίζει την Παριζιάνικη αισθητική.
Όλοι οι χώροι του ξενοδοχείου πρέπει να συνδέονται με κοινά design elements που δημιουργούν ένα αναγνωρίσιμο Place Identity
Ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον επιτυχημένο σχεδιασμό ενός ξενοδοχείου, είναι το κατά πόσο αντανακλά μια μοναδική ταυτότητα, η οποία είναι αναγνωρίσιμη ακόμη και αν δεν είναι εμφανές το branding του καταλύματος. Ένας χώρος με τόσο δυνατό Place Identity, μετατρέπει αυτομάτως όλους τους επισκέπτες του σε ενεργούς διαφημιστές, αφού η κάθε φωτογραφία που δημοσιεύεται στο internet συμβάλλει στην προώθηση του ξενοδοχείου. Το ζήτημα που προκύπτει είναι το πώς μπορούν οι διάφοροι χώροι να διαφοροποιηθούν μεταξύ τους έτσι ώστε να αποκτήσουν ενδιαφέρον, διατηρώντας όμως κοινά αναγνωρίσιμο Place Identity.
Τι έκανε το Hotel Square Louvois
Έχοντας ένα δυνατό concept, ο interior designer προδιέγραψε τα βασικά Design Elements που θα πρωταγωνιστούσαν στο συνολικό σχεδιασμό, έτσι ώστε να διασυνδέσουν τους χώρους με την υπόσταση του ίδιου του brand. Πιο συγκεκριμένα, το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα του Hotel Square Louvois προσδιορίζει με ιδανικό τρόπο τη συνολική ταυτότητα του ξενοδοχείου, αποτελώντας ένα αναγνωρίσιμο οπτικό μήνυμα για το κοινό. Επίσης, ο ιδιαίτερος και ομοιογενής τρόπος που εφαρμόζονται οι ανοιχτές βιβλιοθήκες στους κοινόχρηστους χώρους, βοηθάει στο να αναγνωρίσεις ότι τα διάφορα facilities ανήκουν στο συγκεκριμένο κατάλυμα, ακόμη και αν τα βλέπεις για πρώτη φορά.
Ο συνολικά πρωτότυπος σχεδιασμός, από τα έπιπλα μέχρι και τα υφάσματα, επιτρέπει να πετύχουμε μέγιστη λειτουργικότητα αλλά και να προσδώσουμε μοναδικότητα
Η χρήση προϊόντων και υλικών μαζικής παραγωγής είναι ιδιαίτερα συνήθης κατά την ανάπτυξη ενός νέου καταλύματος, γεγονός απόλυτα κατανοητό στο πλαίσιο της μείωσης των κοστολογίων. Το ζήτημα, όμως, της μοναδικότητας του χώρου, διακυβεύεται σημαντικά όταν οι Interior Designers καλούνται να εφαρμόσουν τα προϊόντα αυτά σε μια νέα και πρωτότυπη προδιαγραφή. Εδώ, λοιπόν, προκύπτει το θέμα του σχεδιασμού original και μοναδικών προϊόντων, είτε μιλάμε για μοτίβα υφασμάτων είτε για έπιπλα, το οποίο καταλήγει να είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς έτσι θα διαμορφωθεί η μοναδική αυτή εμπειρία. Οι ειδικοί μάλιστα, μιλάνε για ιδιαίτερα μικρή οικονομική επιβάρυνση, σε σχέση με τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν.
Τι έκανε το Hotel Square Louvois
Στο Hotel Square Louvois, ο επισκέπτης βιώνει μια μοναδική εμπειρία Design, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των επίπλων αλλά και των υλικών είναι σχεδιασμένα για το ίδιο το ξενοδοχείο, διαμορφώνοντας την εμβληματική αισθητική του χώρου που σκηνογραφεί την εμπειρία των επισκεπτών. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται άμεση διασφάλιση αισθητικής συνάφειας, ενώ το επιπρόσθετο κόστος αποσβένεται από την πώληση των ιδίων των αντικειμένων, τα οποία πωλούνται στους ενοίκους μέσω ενός ειδικού in-room καταλόγου, κατά την διάρκεια της διαμονής.
Η σκηνογραφία του χώρου του δωματίου θα πρέπει να μελετάται σε όλη την διάρκεια της ημέρας, από το πρωί μέχρι το βράδυ
Κατά το σχεδιασμό ενός δωματίου ξενοδοχείου θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν οι ανάγκες των ταξιδιωτών σε όλα τα στάδια της παραμονής. Αν και ο χώρος παραμένει πάντα συγκεκριμένος, οι επισκέπτες διαφοροποιούν τις ενέργειες και τις επιθυμίες τους κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ως εκ τούτου, ο σχεδιασμός του δωματίου θα πρέπει να συμβάλλει στη διαμόρφωση της απαιτούμενης εμπειρίας. Άρα, είναι σημαντικό να λαμβάνεται υπόψιν η εξέλιξη του ιδίου του χώρου μεταξύ πρωινής και βραδινής χρήσης, είτε μέσω τεχνητών μέσων είτε κατά το turn down service.
Τι έκανε το Hotel Square Louvois
Ως συνέχεια της συνολικής του προσεγμένης σχεδιαστικής στρατηγικής, το Hotel Square Louvois έχει μελετηθεί έτσι ώστε να προσφέρει στους επισκέπτες του τη μοναδική αίσθηση που χρειάζονται στα διάφορα στάδια της διαμονής τους. Τις ώρες της ημέρας, αξιοποιείται στο έπακρο το φυσικό φως το οποίο και αναδεικνύει το χαρακτηριστικό μπλε του ξενοδοχείου, ενώ το βράδυ, ο ειδικά μελετημένος ατμοσφαιρικός φωτισμός τονίζει τα ιδιαίτερα διακοσμητικά στοιχεία του δωματίου (κυρίως πάνω από το κεφαλάρι), δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα χαλάρωσης στους ταξιδιώτες. Με αυτόν τον τρόπο, η εξέλιξη του χώρου στα διάφορα στάδια της ημέρας επιτρέπει στον ταξιδιώτη να ανανεώνει την διάθεσή του, αλλά και να δένεται με τις διάφορες προοπτικές του χώρου.
Στο επίκεντρο του σχεδιασμού πρέπει να μπαίνει η εμπειρία, δίνοντας έμφαση τόσο στην πρωτοτυπία των αναμενόμενων facilities όσο και στις παροχές του ξενοδοχείου
Ο σχεδιασμός ενός ξενοδοχείου, πέρα από το λειτουργικό κομμάτι, πρέπει να συνδέεται και με τη συνολική εμπειρία των ταξιδιωτών στο κατάλυμα — αλλά και στον προορισμό. Κομβικό ρόλο σε αυτό παίζουν τα facilities του ξενοδοχείου, που πολλές φορές στερούνται δημιουργικότητας, αφού είναι σαφές ότι δημιουργήθηκαν με λογική “πρακτικότητας” και χωρίς να εστιάζουν στη μέγιστη ικανοποίηση του πελάτη. Επίσης, είναι συχνό ο σχεδιασμός να μην επιτρέπει στον ταξιδιώτη να συνδέσει την εμπειρία του στο κατάλυμα με την συνολική εμπειρία στον προορισμό, στερώντας έτσι την ευκαιρία δημιουργίας θετικών σχολίων αλλά και ανάπτυξης επαναλαμβανόμενου πελατολογίου.
Τι έκανε το Hotel Square Louvois
Στο Hotel Square Louvois, είναι σαφές ότι ο σχεδιασμός όλων των χώρων είχε στο επίκεντρό του τόσο το Design όσο και τον εντυπωσιασμό του πελάτη μέσα από απροσδόκητες υπηρεσίες. Ενώ τα κοινόχρηστα facilities ακολουθούν ευλαβικά το “Feel Like Home” χαρακτήρα με τις βιβλιοθήκες να δεσπόζουν στους χώρους, οι extra δωρεάν παροχές (όπως ο καφές που προσφέρεται κάθε φορά που ο πελάτης κάθεται στο χώρο μπροστά στη reception αλλά και το “Complimentary Afternoon Tea”), τονίζουν το χαρακτήρα φιλοξενίας που θα πρόσφερε ένα παριζιάνικο σπίτι στη σύγχρονη εποχή. Τέλος, αξιοποιώντας την κομβική του τοποθεσία, το Hotel Square Louvois αναβαθμίζει την εμπειρία στον προορισμό μέσω μιας δικής του ειδικής έκδοσης με προτάσεις φαγητού και shopping στην ευρύτερη περιοχή, θέτοντας ως σημείο αναφοράς το ξενοδοχείο και ορίζοντας την απόσταση ανάλογα με τα λεπτά περπατήματος που απέχει το κάθε μέρος από το κατάλυμα.
Ένας Design Επίλογος!
Το Hotel Square Louvois αποτελεί ένα υπόδειγμα της σύγχρονης ξενοδοχειακής πραγματικότητας και γίνεται πηγή έμπνευσης της ξενοδοχειακής αγοράς, λόγω της Smart Interior Design λογικής του. Ωστόσο, πρέπει να επισημανθεί ότι στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο, ξεχωρίζει σημαντικά και το ίδιο το προσωπικό, το οποίο μέσω της πρόθυμης και φιλόξενης εξυπηρέτησής του, αναδεικνύει την πολυτελή υπόσταση της σπιτικής εμπειρίας που παρέχει το κατάλυμα, προσφέροντας μια πραγματικά μοναδική εμπειρία φιλοξενίας.
*Sponsored
Το Hotel Square Louvois στο Παρίσι, επέλεξε το γραφείο Interior Design της Leslie Gauthier για να αναπτύξει το μοναδικό Design Concept του καταλύματος και για να δημιουργήσει το ιδανικό σκηνικό για τις εμπειρίες των καλεσμένων του ξενοδοχείου. Η Leslie Gauthier διαθέτει μια τεράστια εμπειρία στο ξενοδοχειακό design, κάτι το οποίο είναι απόλυτα εμφανές σε κάθε λεπτομέρεια του Hotel Square Louvois — από τα κομψά διακοσμητικά αντικείμενα μέχρι τα αυθεντικά, ειδικά σχεδιασμένα έπιπλα που έχουν χρησιμοποιηθεί. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το Leslie Gauthier Interior Design office στο http://www.lesliegauthier.com/.
Για περισσότερες πληροφορίες για το ξενοδοχείο, μπορείτε να επισκεφτείτε το http://www.hotel-louvois-paris.com.
Comments