Με τον καφέ να αποτελεί έναν από τους πλέον εμπορικούς κωδικούς για την κερδοφορία ενός ξενοδοχείου, παρουσιάζουμε το "Hotel Coffee Tasting" experience, σε συνεργασία με τον Γιάννη Ταλούμη, ιδρυτή της Taf Coffee
Ο καφές αποτελεί ίσως το δημοφιλέστερο ρόφημα παγκοσμίως, με μεγάλο ποσοστό του κόσμου να το εντάσσει στις καθημερινές του συνήθειες. Μοιραία, η τεράστια δυναμική του καφέ δημιουργεί μια σημαντική πηγή κερδοφορίας για τους ξενοδόχους, οι οποίοι καλούνται να την εκμεταλλευτούν με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο. Όπως αναλύσαμε και στο άρθρο σε σχέση με την πώληση του καφέ στα ξενοδοχεία, η εφαρμογή του αφορά όλα τα στάδια της διαμονής του πελάτη, ενώ λόγω της ιδιαίτερα απλής διαδικασίας παρασκευής του, μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς της εμπειρίας του ταξιδιώτη αλλά και των εσόδων του F&B τμήματος. Όμως, πέρα από τις αυτονόητες βασικές συμβουλές, και καθώς τα ξενοδοχεία διανύουν μια περίοδο δημιουργίας μοναδικών εμπειριών, ο καφές δεν θα μπορούσε να απουσιάζει.
Για τα ξενοδοχεία που ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν μια πιο ιδιαίτερη εμπειρία σχετικά με τον καφέ, το Hotel Coffee Tasting (ή διαφορετικά Coffee Cupping), έρχεται να αποτελέσει το πλέον premium event γύρω από τον καφέ στα ξενοδοχεία και να αναβαθμίσει την εμπειρία των ταξιδιωτών. Πρόκειται για μια διαδικασία γευσιγνωσίας καφέ, μέσω της οποίας ο ταξιδιώτης έχει την ευκαιρία να δοκιμάσει διάφορες ποικιλίες ανά τον κόσμο, και να έρθει σε μια ολοκληρωμένη επαφή με το Coffee Culture που το εκάστοτε bar πρεσβεύει. Η ιεροτελεστική του προσέγγιση, το αναγάγει αυτόματα σε μια premium εμπειρία, που δεν έχει κορεστεί ακόμη από την αγορά — σε αντίθεση, ίσως, με το wine tasting.
Ποια τα οφέλη της διοργάνωσης Hotel Coffee Tasting events στα Ξενοδοχεία:
Αναδεικνύεται η ποιοτική προσέγγιση στο κομμάτι του καφέ στα ξενοδοχεία, ενισχύοντας τις πωλήσεις.
Αποτελεί ένα ενδιαφέρον προϊόν για τα Cafe-Bar του ξενοδοχείου, αυξάνοντας την πιθανή προσέλευση του κόσμου.
Προσδίδει έναν πιο sophisticated χαρακτήρα στις υπηρεσίες του ξενοδοχείου, καθώς προσφέρεται μια πρωτότυπη εμπειρία.
Για να κατανοήσουμε καλύτερα τη διαδικασία του Hotel Coffee Tasting, επικοινωνήσαμε με τον Γιάννη Ταλούμη, ιδρυτή της premium εταιρείας καφέ, Taf Coffee, ο οποίος μας αναλύει τη διαδικασία του Hotel Coffee Tasting και μας δίνει χρήσιμες συμβουλές σε σχέση με την γενικότερη εφαρμογή του καφέ στα ξενοδοχεία.
Αρχικά, έχουμε την εντύπωση ότι αν και το κομμάτι του καφέ αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων για τα ξενοδοχεία, δεν δίνεται η απαραίτητη έμφαση στην παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Ποια είναι κατά την άποψή σας τα σημαντικότερα σημεία στα οποία πρέπει να επικεντρωθεί ο ξενοδόχος, έτσι ώστε να αυξήσει τις προοπτικές του καφέ στο κατάλυμά του;
Η κατανάλωση καφέ, πόσο μάλλον η κατανάλωση ενός φλιτζανιού ανώτερης ποιότητας καφέ, είναι μια απολαυστική διαδικασία για τους περισσότερους από εμάς. Με άξονα αυτή την παραδοχή, ο εκάστοτε ξενοδόχος θα πρέπει αρχικά να διαμορφώσει μια φιλοσοφία εξυπηρέτησης που να βασίζεται στην προσφορά ενός ροφήματος ανώτερης ποιότητας, στο πλαίσιο της συνολικής εμπειρίας και φιλοξενίας του πελάτη.
Ο καφές ανώτερης ποιότητας θα πρέπει να «ενσωματωθεί» στο συνολικό customer journey από τη στιγμή της άφιξης του πελάτη στον χώρο του καταλύματος και καθόλη τη διάρκεια της διαμονής του. Εξάλλου ο καφές σηματοδοτεί την αρχή μιας ημέρας, επομένως ειδικότερα κατά τη διάρκεια του πρωινού θα μπορούσε να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση.
Το θέμα της εκπαίδευσης τους προσωπικού σε σχέση με την παρασκευή του καφέ, αλλά και γενικότερα του κατά πόσο το ξενοδοχείο έχει αναπτύξει το δικό του “Coffee Culture”, φαίνεται όντως να επηρεάζει τις καταναλώσεις στα καταλύματα. Με ποιο τρόπο συνδέονται οι δύο έννοιες και πώς θεωρείτε ότι μπορεί ο ξενοδόχος να εμπνεύσει το προσωπικό του σε αυτή την κατεύθυνση;
Η εκπαίδευση είναι η απάντηση και εδώ, μέσα από μια άλλη σκοπιά. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, χωρίς την κατάλληλη εκπαίδευση του προσωπικού δεν μπορεί να διαμορφωθεί, αλλά ούτε και να προβληθεί κατάλληλα το coffee culture της επιχείρησης. Αν το προσωπικό του καταλύματος εκπαιδευτεί από άρτια καταρτισμένους baristi, όπως είναι η ομάδα των εκπαιδευτών barista της taf, κατανοώντας απόλυτα τη διαδικασία παρασκευής αλλά και τις λεπτομέρειες που κάνουν την διαφορά, τόσο αναφορικά με την πρώτη ύλη, όσο και με τον εξοπλισμό και την τεχνική παρασκευής, σίγουρα θα μπορεί να διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη άποψη και να προσφέρει με μοναδικό τρόπο την υπηρεσία στον πελάτη.
Οι baristi αποκτώντας μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και καλύτερη γνώση μπορούν να μετατρέψουν στη συνέχεια τη διαδικασία παρασκευής σε ένα performance για τον πελάτη, προσφέροντας τις απαραίτητες πληροφορίες για την ποιότητα του καφέ (γευστικά χαρακτηριστικά, προέλευση του καφέ κλπ.) και τον τρόπο παρασκευής του. Όταν αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται με συνέπεια και σεβασμό στην πρώτη ύλη, στη συνέχεια διαμορφώνεται και το λεγόμενο coffee culture που συνδέεται με τη σειρά του με το εκάστοτε κατάλυμα.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό του καφέ και την πρώτη ύλη, φαίνεται να γίνεται ιδιαίτερα μεγάλη έρευνα από τους ξενοδόχους, ειδικά σε pre-opening περιόδους. Ποια πρέπει να είναι, κατά την γνώμη σας, τα κριτήρια της επιλογής τόσο του εξοπλισμού όσο και του brand του καφέ που θα χρησιμοποιηθεί;
Εφόσον ο ξενοδόχος θέλει να αναπτύξει μια κουλτούρα καφέ και αυτή με τη σειρά της να σηματοδοτεί τη φιλοξενία στο εν λόγω ξενοδοχείο, το βασικό κριτήριο επιλογής του εξοπλισμού και της πρώτης ύλης δεν θα πρέπει να είναι άλλο από την διασφάλισης της ανώτερης ποιότητας στο φλιτζάνι. Φυσικά τα ξενοδοχεία έχουν σαν βασικό κριτήριο επιλογής τους το κόστος, επομένως σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπάρξει μια ισορροπία μεταξύ αυτών των δύο σημαντικών κριτηρίων.
Το Coffee Tasting ή Coffee Cupping, είναι ένα σχετικά καινούριο trend που αναπτύσσεται ραγδαία, αφού παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ως μια ιδιαίτερη εμπειρία που μπορεί να φιλοξενηθεί και μέσα στα ξενοδοχεία. Αρχικά, τι είναι ακριβώς το συγκεκριμένο event και ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται;
Οι γευσιγνωσίες καφέ είναι όντως κάτι νέο στον ξενοδοχειακό κλάδο και αποτελούν μία «απόδειξη» της γενικότερης στροφής προς την ανώτερη ποιότητα. Η Taf διοργανώνει γευσιγνωσίες καφέ στα ξενοδοχεία με τα οποία συνεργάζεται προκειμένου να ενισχύσει αυτή την τάση.
Πρόκειται στην ουσία για γευστική δοκιμή καφέδων, επιλέγοντας αρχικά τον τρόπο παρασκευής του καφέ – μέθοδος παρασκευής hand brew ή espresso – και στη συνέχεια αξιολογώντας τον καφέ βάσει της προέλευσής του και του γευστικού του προφίλ (αρωματικά και γευστικά χαρακτηριστικά).
Αν και φαίνεται ιδιαίτερα ενδιαφέρον, η πρώτη σκέψη που έρχεται ακούγοντάς το, είναι ότι χρειάζεται ιδιαίτερο εξοπλισμό αλλά και άκρως εκπαιδευμένο προσωπικό. Με ποιον τρόπο μπορεί ο Ξενοδόχος να παρέχει αυτή την υπηρεσία χωρίς να επιβαρύνει σημαντικά,τόσο το εξοπλιστικό όσο και το operational cost της επιχείρησής του;
Παρόλο που ο εξοπλισμός που απαιτείται δεν έχει μεγάλο κόστος, τα coffee cupping πρέπει να πραγματοποιούνται από άρτια εκπαιδευμένο επαγγελματία του χώρου που μπορεί να οργανώσει και να διεκπεραιώσει τη διεξαγωγή τους καθώς απαιτούν διαφορετικό χειρισμό και τεχνογνωσία. Από την άλλη πλευρά, τα coffee tasting απαιτούν εξοπλισμό που σίγουρα διαθέτει ένα ξενοδοχείο, κάποιον έμπειρο barista και σαφώς μοναδικούς καφέδες.
Βλέποντας εικόνες σε διάφορα websites σε σχέση με τη διαδικασία, η εικόνα που παρουσιάζεται είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και σίγουρα θα είχε νόημα και για τα social media του ξενοδοχείου. Από τη δική σας πλευρά, έχετε κάποια συγκεκριμένα παραδείγματα να αναφέρετε;
Έχω να αναφέρω γευσιγνωσίες καφέ που έχουμε διοργανώσει σε ξενοδοχεία όπως είναι το Amirandes Grecotel Exclusive Resort στην Κρήτη όπου επιλέξαμε τη μέθοδο παρασκευής hand brew και δοκιμάσαμε καφέδες από τις διαφορετικές ζώνες παραγωγής καφέ ανά τον κόσμο, καφέδες που έχουμε συμπεριλάβει στο πρόγραμμα της Taf.
Τέλος, ποια θα ήταν η προσωπική σας συμβουλή στους ξενοδόχους σε σχέση με την κατανάλωση καφέ στα ξενοδοχεία και τι πιστεύετε ότι θα αλλάξει στα επόμενα χρόνια, με δεδομένο ότι το κομμάτι των προσωποποιημένων εμπειριών ενισχύεται ολοένα και περισσότερο;
Η πρόταση που θα έκανα στους ξενοδόχους θα ήταν να εστιάσουν στην συνολική εμπειρία που λαμβάνει ο πελάτης κατά τη διαμονή του. Προκειμένου να γίνει αυτή η εμπειρία ξεχωριστή και να αποτελέσει το βασικό κριτήριο επιλογής των πελατών που το επισκέπτονται, θα πρέπει να δίνεται έμφαση στις λεπτομέρειες, στις προσεγμένες πρώτες ύλες, στις διαδικασίες και τεχνικές παρασκευής.
Αυτό φυσικά προϋποθέτει την άρτια εκπαίδευση του προσωπικού. Η ποιότητα του καφέ θα πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένη με την ποιότητα των υπόλοιπων πρώτων υλών αλλά και των υπηρεσιών που συνθέτουν μια ξεχωριστή εμπειρία για τον πελάτη. Εφόσον ο ξενοδόχος στοχεύει στη σχεδίαση μιας μοναδικής εμπειρίας, ο καφές θα πρέπει να είναι αντάξιος αυτής. Αυτό θα επιτευχθεί με τον κατάλληλο εξοπλισμό, την ποιοτικά ανώτερη πρώτη ύλη και την άρτια εκπαίδευση του προσωπικού.
Παράλληλα τα ξενοδοχεία θα μπορούσαν να σχεδιάσουν για τους πελάτες τους γευσιγνωσίες καφέ αλλά και ενότητες εκπαιδευτικού χαρακτήρα, παρουσιάζοντας απλές μεθόδους παρασκευής καφέ στο σπίτι. Αυτού του είδους οι ενέργειες αποτελούν μέρος μιας βιωματικής εμπειρίας, οι οποίες θεωρώ θα ενισχυθούν ακόμα περισσότερο τα επόμενα χρόνια.
Commentaires